Freaky monday

[11:41] David: hej!
[11:47] Kristine: hei, hvor har du vært?
[11:48] David: på månen!
[11:48] Kristine: oi
[11:48] David: jodå
[11:48] David: det var kallt där
[11:48] Kristine: kaldt og hullete?
[11:48] David: ja
[11:48] Kristine: stakkars, godt å ha deg tilbake
[11:48] David: den är gjord av ost
[11:48] Kristine: mmmm

En helt vanlig msn-dialog på en mandag.. 

I dag var jeg ekstremt trøtt, sov ikke så bra i helgen.. typisk det når man egentlig ikke har gjort noe som skulle tilsi at man ikke skulle få et par gode netter med søvn. Jeg legger litt av skylden på meg selv som på død og liv skal drikke mengder med vann før jeg legger meg, blir så utrolig tørst om kvelden – ulempen med å spise litt sent.

Ellers fikk jeg med meg Norway Open i går, i hvert fall noe av det. Det var veldig gøy å se, selv om det blir noe annet å se på en liten pc-skjerm og ikke i virkeligheten. Så utrolig mange debutanter da! Og ikke bare det, noen av de var veldig bra synes jeg. Gratulerer til alle som deltok!

I går trente jeg litt overkropp for første gang på veldig lenge.. lysten til å trene skuldre skylte plutselig over meg, så da ble det det – og i dag er jeg støl big time.
Det ble ben og skuldre/rygg:
Sidehev m/hantler
Arnoldpress
Knebøy i smith
Nedtrekk

Benspark
Cable pullover
Sidehev – fronthev

I dag ble det ben, fokus på bakside:
Strakmark
Liggende lårcurl
Leg Abductor
Sittende lårcurl
Benspark
Benpress

Dagens middag;

Ovnsbakt torskefilet med pesto
Reker blandet i skyr og dill
Champignon stekt med chili og paprika
Asparges stekt i olje med salt, pepper og hvitløk

Jeg hadde lyst på mange forskjellige smaker i dag, og det fikk jeg! Det smakte faktisk veldig godt, reker og torsk passer godt sammen. Og dill – jeg elsker dill!

19 tanker om “Freaky monday

  1. avatarThea

    Hei!

    Jeg ville bare si at jeg begynte å lese din blogg for ca. et år siden, og jeg ble svært inspirert av deg og din pågangsmot i den sporten du driver med. Jeg bestemte meg etter å ha fulgt deg en stund at nå var det på tide å komme opp av sofaen. I mai i år begynte jeg sakte å trene meg opp og jeg satte meg et mål om å klare halvmaraton.

    Veien fra sofaen til treningssenteret har vært hard, men vanvittig deilig! Jeg elsker virkelig å trene. Jeg fullførte halvmaraton i går på 2t og 5 minutter, noe jeg er strålende fornøyd med. Nå føler jeg at jeg kan mestre alt, og har nå bestemt meg for å prøve meg på birkebeinerrennet. Jippi for meg!

    Tusen takk for at du har vært en så stor inspirasjon! Stor takkeklem fra meg:)

  2. avatarKarianne

    Litt av en samtale det der ja 😆
    Fikk med meg deler av sendingen på nett jeg også, synes det er veldig kjekt at de sender det live. Bedre enn kun å se bilder ihvertfall, så lenge man ikke har mulighet til å dra og se på. 😀
    Elsker dill selv, aldri prøvd det sammen med torsk, sikkert godt! 😀
    Ha en fortsatt fin kveld!

  3. avatarAurora

    Hei 🙂
    Jeg har lagt merke til at du trener relativt lite styrke (særlig på overkropp) for tiden. Regner med at du trener så mye styrke du føler skal til for å vedlikeholde muskelmassen? Kunne du skrevet litt om hvordan du trener for tiden? 🙂

  4. avatarKristine Innleggsforfatter

    Hei Thea! Dette måtte jeg bare svare på før jeg tar kvelden her. Det er slike tilbakemeldinger som virkelig varmer, så utrolig glad på dine vegne! Gratulerer med vel gjennomført halvmaraton – jeg bøyer meg i støvet (bokstavelig talt, jeg hadde nok knelt etter et par kilometer).
    En stor takkeklem tilbake til deg, og masse lykke til mot birken

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Karianne: Det er en overtrøtt samtale.. ganske lite givende :mrgreen:
    Dill er kjempegodt, spesielt på poteter – men her blir det dillreker oftere!
    Ha en fortsatt fin kveld, nattaklem

    @Aurora: Ja – det har blitt mye mindre styrke enn tidligere pga sykdom, men kjører fortsatt for fullt på ben da dette er prioritert hos meg.
    Jeg prøver å holde meg til tunge baseøvelser som involverer hele kroppen, og ikke bare én spesifikk isolert øvelse. Kan skrive litt mer om det senere ja 🙂

  6. avatarKristina

    Åh, det er faktisk koselig med slike samtaler.. selvom det er om ingenting, så føles det koselig å kunne snakke om annet enn bare serriøse ting med kjæresten sin. Ta vare på den egenskapen 🙂 Hehe, høres ut som jeg er den gamle damen som skal lære deg om livet 😛 Men er egentlig bare det at jeg er litt misunnelig på ditt og D sitt forhold (hvertfall slik dere virker utad)og beundrer slik dere er med hverandre 🙂

  7. avatarAnn Katrin

    Deilig mat du lager 🙂 Nå kommer endelig Belgisk sjokolade- proteinet fra QNT i posten til meg, så da blir det «sjokolademousse» til kvelds igjen, glede meg!!

    Veldig artig blogg du har Kristine!

    Klem!!

  8. avatarKarianne (ikke hun som oppe der;))

    Hei

    Må bare at du har en veldig bra blogg, masse inspirasjon til trening og god mat!!

    Også har du bare super innstilling til trening, selv om du er myyye flinkere enn de fleste av oss;)

    Super dag!

  9. avatarKaren

    Hei! Liker bloggen din veldig godt, har laget spinat/squash-lasagnen din flere ganger til middag, og den er populær:D Lurer på én ting: ser at du ofte bruker mandelmel i oppskriftene dine; i hvor stor grad kan det erstatte hvetemel i kaker/boller osv? Blir kjempeglad for svar:)

  10. avatarHanne

    Maten så knallgod ut 😀
    Det er godt å høre (…lese…) at også din treningslyst svinger. Min er på vei tilbake nå, etter ukevis med forkjølelse etterfulgt av ferie, og det kjennes godt. Hheldigvis går det jo alltid oppover igjen!

    Tullesamtaler er forresten ofte de beste 8)

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller: Dillreker skal gjentas ja 🙂

    @Kristina: Jeg er helt enig, man skal ha litt særheter seg imellom. Jeg synes slike ‘samtaler’ er morsomme, piffer opp lunsjpausen liksom (den var lengre enn dette) 😀

    @hjertekropp: Enig, koser meg med mat 😀

    @silje’s fremgang.: Dill er jo kjempegodt med reker! 🙂

    @Tuva: Så bra at det frister! 🙂

    @Ann Katrin: Da har NN fått det inn på lager igjen ja, det er bra!
    Tusen takk, klem tilbake

    @Marte Elverum: Haha, er det? Tror det holder med dill til poteter og reker 😆

    @Karianne (ikke hun som oppe der;)): Tusen takk! Viktig å finne balanse mellom lyst og ‘frivillig tvang’ til trening 😉

    @Karen: Takk! Nå fikk jeg lyst på det selv.. mm. Man kan ikke erstatte hvetemel/gluten med mandelmel i gjærbakst – det vil ikke heve. Jeg har laget mange sunne kreasjoner med kun mandelmel, men det blir ikke helt vanlig kakekonsistens av det (heller ikke meningen i mitt tilfelle). Du kan lese litt mer om mandelmel her: http://www.funksjonellmat.no/mandelmel-oppskrifter.php

    @Malin: Ja da fikk vi det bekreftet i hvert fall :mrgreen:
    Torsk må ha litt smakshjelp synes jeg, og da er pesto kjempegodt! Og bacon.. mm.

    @Hanne: Den har svingt i flere måneder, men jeg trener lell 😆 Det skal jo være positivt mener jeg, så om jeg ikke vil trene det ene så trener jeg heller det andre (evt tar en dag uten). Bra at du er tilbake 😎

  12. avatarHænni

    hæhæ…. det var dagens msn melding:p greit med litt humor i hverdagen:) lurer på åssen det er på jupiter 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *