Dag og natt

Formen er ganske lik, jeg har hverken blitt verre eller bedre. Det virker som om jeg går og brygger på noe som ikke riktig slår helt ut, så jeg får bare håpe at det tar en retrett før det går så langt.

Jeg har ikke orket å trene, men jeg har om ikke annet kommet meg ut litt.
Om dagen har jeg vært packleader for disse hundene, vi har en nydelig skog rett ved som vi går i hver dag.

Frøken hundevisker;

I går kveld prøvde jeg å være sosial i et bryllup, men det er ikke så lett når man går med et trykk i øret og føler seg litt på skakke. Jeg fikk i hvert fall med meg det viktigste, vigselen og middagen (les: desserten). Festen overlot jeg til de andre.
Frøken festbrems;

I dag gikk jeg og mamma en lengre tur på 1 time og 20 min i deilig solskinn. Og i morgen håper jeg at det blir mer rutine og styrketrening igjen!
Her blir det en slapp kosedag videre, håper dere har det samme  :smile:

14 tanker om “Dag og natt

  1. avatarmay-britt

    hejsann 🙂
    du..jeg lurte litt på hva dietten din går ut på under ripping jeg??:)
    jeg er ikke særlig strukturert når det kommer til matinntak, så kunne trengt ett par tips :)?
    ps: du er virkelig en STOR inspirasjon 😀
    ha en fin dag videre 🙂

  2. avatarMeg

    Hei!
    Jeg lurte på litt om dette med å ha et kosthold bestående hovedsakelig av proteiner og fett og lite karbohydrater, samtidig som man skal bygge muskler. Med å «bygge» mente jeg; stramme skrotten samtidig som klarer å definere muskulaturen. Hvordan bør protein og fett forholdet være i forhold til karbohydratene?? Jeg hører noen sier at proteininntaket ikke bør være så alt for høyt da dette igjen kan føre til lagring av fett igjen?

    Er usikker på hvordan dette foregår…
    🙂

  3. avatarSølvi

    Har du prøvd neseskyller…får kjøpt de på apoteket. De hjelper på vondt i hals, bihuler eller øreverk (trykk). Har ikke hatt problemer med noe av det etter at jeg begynte med det…og det er jo en enkel løsning 🙂

  4. avatarMichelle

    Uff Kristine 🙁
    håper ditt øre snart blir bedre! Mitt ble bedre en dag eller to etter jeg skyldte med saltvann.. kanskje du kan prøve det om du ikke allerede har gjort det?
    God bedring, varm klem 😛

  5. avatarBeate

    Har du prøvd ørelys? Du får kjøpt det på de fleste helsekostbutikker, det fungerer mot det meste i øret! Jeg har alltid et par liggende hjemme 🙂

    God bedring!

  6. avatarLinn Høvik

    Tusen takk for svar på forje innlegg! 🙂 Jeg bare lurte på om du kunne gitt meg noe tips til styrke trening på hvordan jeg kan få en makert stram mage? Det er målet mitt og jeg syntes virkelig du har en utrolig pen mage! Så hadde vært veldig fint om du kunne skrevet hvordan du begynte å trene magen og slikt. På forhånd takk 🙂

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller: Ja, skal titte innom. Takk for det!

    @may-britt: Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt, ripping? Om du mener i tiden før konkurranse for å få ned fett% så går det ut på styrketrening, kardio og kaloriunderskudd (spise mindre enn jeg forbruker).
    Jeg har mange gode mattips her på bloggen om du titter under kategorien ‘mattips’ – kanskje du lar deg friste? 🙂

    @Meg: Hei! Jeg vet ikke engang min egen sammensetning, så der kan jeg ikke hjelpe deg dessverre 🙂 Jeg bare vet at jeg spiste litt av alt da jeg begynte med styrketrening, tenkte ikke på slike detaljer overhodet. Har aldri drukket proteinshakes engang. Det viktigste når man vil bygge er tross alt treningen. Om man vil ned i vekt så bør fokuset være på kostholdet, jeg synes derfor at man ikke skal gape over for mye på en gang – velg heller et mål av gangen.

    @Sølvi: Nei, men er egentlig litt redd for å helle vann i systemet da det har surklet en del i øret den siste tiden. Men takk for tipset! 🙂

    @silje’s fremgang.: Fornuftighet er bra 🙂

    @Michelle: Nå har det spredd seg til litt hodepine og halsvondt, kroppen får ikke helt bestemt seg 🙄 men det blir vel bedre etterhvert 😀 Takk for det! Stor klem

    @Beate: Det har jeg aldri prøvd, hva gjør egentlig det for øret?

    @Cathrine: At du klarer det hardkjøret.. husk å stoppe opp og puste litt og da 🙂 Stor klem til deg

    @Linn Høvik: En strammere mage oppnår man ikke ved daglige sit-ups – som mange tror. Det er mer effektivt å trene hele kroppen, da involverer man nemlig hele coremuskulaturen MED vekter. Øvelser som knebøy, flere rygg- og brystøvelser. Om man absolutt vil trene sit-ups, så er det viktig å gjøre det med vektskive e.l. Magemuskler er som alle andre muskler, de trenger vekt og belastning.
    Videre må fett% ned dersom magen skal se mer markert ut, det var først da min mage ble mer markert. Det er da kardio og kosthold kommer inn i bildet. Rask gange/jogging er god magetrening (selv om det ikke er noe som heter punktforbrenning) og man må ha et totalt kaloriunderskudd for å gå ned i fett. Kombinerer man styrketrening og riktig, sunt kosthold oppnår man de beste resultatene. Tålmodighet og god treningslyst kommer man langt med 🙂

    @Kristin: Takk! Klem til deg

  8. avatarHænni

    Hey! leste nettopp i en bok, frisk av urter,at ved å koke opp vann, ta kjelen av plata og hode over dampen var bra for både nese og ører MED en viss type urter da selvsagt… Husk håndkle over hode så ikke dampen forsvinner:P hehe… SÅNN!!
    Men den ryggen din? Er den bare blitt sann eller er det fra tidligere skade? Er sammen med en som har fått prolaps i ryggen og tenkte kanskje den rulleputen passet inn der?
    Mulig å få mailen din også?

  9. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Hænni: Ører også? Jeg er fortsatt litt skeptisk til vann/damp inni der når det er vondt jeg altså 🙂
    Jeg har aldri hatt problemer med ryggen tidligere, helt frem til jeg hoppet og landet forkjært for noen måneder siden. Videre løftet jeg på meg en liten kink på samme sted/svakhet på en treningsøkt. Prolaps er mer alvorlig, så jeg vet ikke om eller hvordan det kan behandles med skumrulle.
    Ja, du kan skrive til meg på kristine@kriweb.no

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *