An apple a day

.. keeps the doctor away

Jeg skulle i så fall ha spist flere epler kjenner jeg! I går hadde jeg litt feber og fornuftig som jeg er droppet jeg treningen og tok det med ro (i solariumsenga), men i dag våknet jeg med vondt i øret :cry:
Jeg hadde store problemer med ørene/ørebetennelse da jeg var yngre, så jeg ble satt flere år tilbake. Det er så j….. fryktelig vondt! Og det er ingenting som hjelper. Jeg har imidlertid blitt bedre i løpet av dagen, så jeg får bare håpe at det er kortvarig – ikke som de betennelsene jeg hadde tidligere. Jeg ble faktisk halvveis døv i en kort periode :shock: Men etter denne episoden fikk jeg så god hørsel at jeg aldri har opplevd maken.. jeg kan ‘høre en flue fise’ som mamma sier.

Her er noen epledesserter til dere, så dere kan holde dere friske :smile: Høsten byr jo på så gode epler.

Lune eplebåter med hasselnøtter og vaniljekesam

Oppskårne eplebiter varmes i mikroen med sukrin og kanel over. Serveres med valgfrie nøtter og vaniljekesam.

Sunn eplekake


Oppskrift finner du her

Ovnsbakte epler med hakkede mandler

Skjær av toppen og grav ut kjernen (ikke helt igjennom), legg en blanding av smør, hakkede mandler og sukrin oppi. Sett på eplelokket og inn i ovn til de er varme og myke. Strø sukrinmelis over og nyt med kald vaniljekrem (Eldorado lavkaloriversjon) til.

Siden jeg ikke kan inspirere med noen gode treningsøkter for tiden, så kan jeg i hvert fall komme med et lite sammenligningsbilde for å vise at styrketrening former og endrer kroppen.
Det første bildet er fra 2007 – like før jeg startet å trene, og det siste er fra i sommer – altså 3 år etter.

Poseringen skal ha en liten del av forskjellen her. Jo bedre man poserer, desto mer kontakt får man med musklene. Det er en stor forskjell på ryggen min avslappet og som vist over her.
Videre må jeg si at ryggen har sett så og si lik ut de siste to årene, det var det første året hvor utviklingen var størst og mest synlig – som hos de fleste nybegynnere. Så det gjelder å dokumentere og nyte fremgangen man har – stor som liten :smile:

Nå får jeg krype godt ned i sofaen og bli frisk igjen.. med litt is.

7 tanker om “An apple a day

  1. avatarBobby Khan

    Heisann

    Kom over siden rent tilfeldig gjennom å ha snublet over NN siden. syns du hadde mye bra info og har lært meg en del i forhold til sun dessert spissing. Jeg begynte å trene for 4 måneder siden der jeg led av ekstrem overvekt, veide 110 kg, har nå kommet ned til 80 og fortsetter med kropps bygging, har mange mål å nå.

    Mine spide vaner var selvfølgelig ganske ekstreme og jeg jobber med saken og utvikler dem som jeg lærer mer og mer, du ble et steg i denne prossen for min planlegging fremover så ville bare skrive til deg og hilse.

    driver å setter opp mitt eget blogg, har linket til din på min side håper det er greit. bloggen min er på engelsk rett og slett fordi jeg føler meg bedre artikulert på engelst en norsk 🙂

    kos deg videre og god bedring med ørene, har hatt det selv før og ønsker ikke det på mitt verste fiedne.. it freaking hurts.

    mvh
    Bobby

  2. avatarMalin

    Nam, epler! Min favoritt er uten tvil Pink Lady 🙂

    Huff, ikke kjekt med øreverk. Jeg sleit også mye med det da jeg var liten… Håper isen hjelper og at du blir i bedre form til helga. Klem

  3. avatarIris

    NAM – varme epler er utrolig godt! 😀

    Ikke moro å være syk – har selv holdt senga i 4 dager nå. Håper du kommer deg raskt! God bedring! 🙂

  4. avatarMichelle

    pussig det med øret, for jeg har faktisk hatt samme plager da jeg var liten og det kom smerter tilbake i starten av uken 😕 har egentlig ikke hatt det på flere år! jaja, er lite man kan gjøre med slikt. takk for dessert tips, ser deilig ut!
    har du noen gode tips for trening av nedre rygg?

    God bedring Kristine 😉

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Bobby Khan: Tusen takk for det, det setter jeg pris på. Gratulerer så mye med flott vektnedgang, og masse lykke til videre 😀

    @Malin: De liker jeg og! Isen hjalp litt, nå blir det forhåpentligvis en god natts søvn 🙂

    @Iris: Huff da.. takk for det, og det samme til deg!

    @Michelle: Jeg trener ikke nedre rygg annet enn ved ro-øvelser.. Krysser fingrene for at vi blir friske igjen begge to – uten langvarig betennelse! God bedring til deg og 🙂

  6. avatarSilje

    Hei! Jeg leser bloggen din hver dag. Lurer på hvor mange timer i døgnet du faster? Spiser og drikker du overhodet ikke noe i denne perioden, eller er tyggis, sukkerfrie pastiller og fun light ok i fastetiden? Du inspirerer:)

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje: ca 15 timer tipper jeg.. jeg drikker kaffe/te og tygger tyggis. Om jeg blir sulten så spiser jeg, jeg følger ikke noe fast opplegg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *