Dobbel mousse

Endelig ble det fisk til middag, nå var det altfor lenge siden sist!

Laks med rødløk, eple og karridressing

Legg laksefileter i ildfast form sammen med rødløk/løk, hvitløk og eplebiter. Inn i ovnen på 225 grader i 20 min.
Jeg lagde en karridressing til bestående av skyr naturell, karri, salt/pepper, sukrin.

Etter trening i dag lagde jeg proteinmousse x2
På samme tid i fjor (på deff mot NM) så ble det mange forskjellige varianter som dere kanskje husker – så jeg mimret litt i dag :mrgreen:
De er proteinrike og magre, og kan ikke sammenlignes med ekte vare – men er allikevel gode. En annen måte å få i seg proteinpulver på.

Melkesjokolademousse

2 eggehvitter
2 ts sukrinmelis
10g proteinpulver (melkesjokolade)
2 gelatinplater

Eggehvittene stivpiskes, ha deretter i sukrinmelis og proteinpulver. Smelt 2 gelatinplater i litt vann og hell i en tynn stråle mens vispen går, settes kaldt i 30-40 min.

Kun 70 kcal

Bringebærmousse

Oppskrift og fremgangsmåte er helt lik, men her brukte jeg Whey Cooler med bringebær – syrlig og godt.


Kun 55 kcal

(Begge disse typene er med i pakketilbudet – under halvparten igjen nå)

Ellers blir det som vanlig trening 4-5 ganger i uka, varierer litt på dagene og kjører kun styrke på ben. Har som sagt planer om å starte med myo-reps igjen, men regner med at det blir fra og med oktober.
Det har blitt en god og hyggelig vane å trene sammen med mamma et par ganger i uka, men hun kunne ikke i dag så jeg fant flere gode unnskyldninger til å dra hjem rett etter jobb.. men nei, stabeistet dro på trening alene. Det ble 40 min kardio på mølla, og en deilig følelse etterpå – det er alltid verdt det!

19 tanker om “Dobbel mousse

  1. avatarEirin

    Nam, moussene så kjempegode ut! 🙂

    Jeg lurer på en liten ting. Anbefaler du å variere kaloriinntaket fra dag til dag (evt. noen dager i uken)? Hvordan anbefaler du i tilfellet å gjøre dette, i praksis?

  2. avatarIngrid

    Det skal virkelig prøves! Jeg har bestillt og venter på pakketilbudet, gleder meg som en liten unge! =) =) 😈

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Eirin: Ja, jeg varierer i hvert fall inntaket daglig – hadde ikke klart å spise nøyaktig det samme hver dag 🙂
    Det spørs litt når på dagen du trener og spiser, jeg foretrekker å spise litt mer kvelden før en styrketreningsdag (i og med at jeg faster på dagen).

    @Ingrid: Man kan variere med all slags proteinpulversmaker 🙂 Så bra, håper du blir fornøyd!

  4. avatarKarianne

    Nei nå altså, i går tenket jeg på om ikke jeg skulle lage meg en hjemmelaget karridressing snart. Og hva ser jeg her, jo da, jammen har ikke du klinket til med idèen min! 😆
    Må bare le 😆
    Den bringebærmoussen så god ut, også så betagende farge da gitt! 😉
    Ha en fortsatt fin kveld! 😀

  5. avatarJane

    Åååh, jeg lagde sånne med friske bringebær i sommer. De blei sinnsykt gode.. Kjempegodt med friske bær i de..

    Hadde helt glemt moussen jeg, tror jeg må lage noen sånne igjen:)

  6. avatarMichelle

    Vet du hva? etter jeg prøvde meg på en sånn sjokolademousse for noen dager siden med melkesjokolade pulveret til NoridcN, har jeg blitt helt hektet! Må helt ha det en gang for dagen denne perioden. men det kan da umulig skade, jeg bruker jo faktisk kun eggehviter, sukrinmelis og proteinpulver. 😉
    så takk for tipset om det :mrgreen:

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Karianne: Vi tenker ganske likt vi Karianne :mrgreen: Vel, det var nydelig til laks så lag deg det så fort du får sjansen.
    Ingenting slår litt rosa proteinfluff 😀
    I like måte!

    @Jane: Ja, skulle gjerne ha frisket den opp med bær – men det ble ganske enkelt i dag. Ikke helt bærsesong nå uansett, de i butikken er ikke like gode synes jeg..

  8. avatarCharlotte

    Nå har jeg endelig fått bestilt pakken din 😀 pluss zero carb med belgisk sjokolade og en med vanilje, masse proteiner dette her 🙂 Den karridressingen må prøves neste gang det er laks! Så godt ut

  9. avatarMaria

    Hei!
    Jeg lurte på litt rundt dette med periodisk faste.. er det noe spesiell grunn til at du gjør dette? Er det for å forbrenne fett (ref. til ‘morgenkardio’). Selv blir jeg veldig sulten 2-3 timer etter jeg har stått opp, får hodepine o.l. hvis jeg ikke spiser. Gjelder dette for deg og, er det noe en blir vant til eller hvordan klarer du å la være å spise på 6 timer? Og hvorfor står du opp så tidlig som kl 0500?
    Takk for svar:)

  10. avatarLillian

    Hei 😀

    Jeg følger bloggen din flittig, liker den så godt. Som mange sier så er det så mange som skriver om trening og mat; men det er langt mellom gull-kornene. Din er et gullkorn 😮 😮

    I den forbindelse lurer jeg på om du er noe kritisk til blogger du lenker til?

    Reagerte litt på en blogg (uten og nevne navn ).. er IKKE ute etter å henge ut noen bare så det er sagt. Men det er jo tydelig at noen ikke har et sunt forhold til kropp og mat ved å lese hva som blir skrevet og se på bilder som blir lagt ut. Ikke bra 😥 Blir både trist og irritert av å lese om hvor konstant kritiske og negative noen er til maten de spiser; og det nesten hver dag, når bildene i tillegg vitner om plastiske operasjoner og div annet som signaliserer dårlig selvbilde.

    Dagens hjertesukk fra meg…

    Håper du fortsetter med den fantastiske bloggen din!

  11. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Michelle: Hehe, nei det er ikke skadelig.. det er et veldig godt alternativ til annet godt, så kos deg med moussene 😀

    @Charlotte: Ja se der har de endelig fått inn vaniljepulveret – det er bra! Håper du blir fornøyd 🙂
    «Karriskyr» passer perfekt til laks

    @silje’s fremgang.: Kjempegodt 🙂

    @Torunn: Etter en lengre sykdomsperiode i sommer så måtte jeg prioritere litt.. og da valgte jeg ben, det er det jeg trenger mest (og som er tyngst) 😎 Blir mer overkropp om ikke så lenge igjen tenker jeg.

    @Maria: Nei, grunnen er at jeg ikke er sulten om morgenen. Jeg har alltid vært sånn 🙂 Liker å spise mer om ettermiddagen.
    Om du er sulten tidlig, så er det bare å spise.
    Jeg står opp kl 5 fordi jeg starter grytidlig på jobb (av egen fri vilje). Oppe tidlig, tidlig hjem igjen.

    @Lillian: Jeg legger ikke til hvem som helst – nei. Men jeg kan være enig i at det varierer litt på kvaliteten (og kanskje tilknytningen til trening&kosthold), en håndfull av de er jeg aldri inne på selv..
    Tusen takk for det! 🙂

  12. avatarHelene Drage

    Heisann!

    Jeg prøvde oppskriften din på mousse i helgen, men det endte med at all gelatinen samlet seg i bunnen av skålene, med den kremaktige moussen over! Hva gjorde jeg feil?

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    Hei Helene!
    Mest antagelig har du
    1. brukt for mye vann slik at gelatinen har sunket ned til bunnen
    2. ikke stivpisket eggehvittene godt nok

    Siden du fikk kremaktig mousse på toppen regner jeg med at det er førstnevnte. Gelatinen skal kun blandes med noen få dråper med vann. Håper det går bedre neste gang! 😀

  14. avatarKristine Innleggsforfatter

    Ja, men ikke mye vann – kun 1-2 ss 🙂 Det var sikkert det som gikk galt for deg, bruker du for mye vann så vi det synke til bunns.

  15. avatarVilde

    Når jeg smelter gelantinen i vann så bare klumper det seg? jeg får det ikke helt til… 😳 tips/råd??

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *