Vaffel til lunsj

Hvorfor ikke spise en sunn vaffel med pålegg til lunsj i stedet for en tørr brødskive eller knekkebrød?

Jeg spiser ofte vafler til middag, det blir jo det samme som pannekaker


De er selvfølgelig både proteinrike og sunne – det går an å få i pose og sekk innimellom!

2 egg
1 eggehvitte
40 g mandelmel
10 g bakepro/proteinpulver
Sukrinmelis, kanel og kardemomme (valgfritt

(En lignende oppskrift finnes i det første dessertheftet, med næringsinnhold og alt)

Jeg fikk 3 små vafler, og valgte litt forskjellig pålegg; Syltetøy, ost og smør+sukrin/kanel
Om man ønsker litt mer nøytral smak på vaflene kan man gjerne kutte ut sukrinmelis, kanel og kardemomme – kanskje man da drister seg til f.eks skinke og majones på :smile:

I dag ble det 45 min kardio på mølla. Det var utrolig slitsomt og varmt, men det føles alltid så godt etterpå.
Jeg er støl i hele kroppen så nå skal jeg gå og skumrulle litt, ha en fortsatt fin kveld!

15 tanker om “Vaffel til lunsj

  1. avatarMichelle

    Protein vafler er bare best! er helt hektet selv. Gir så bra med energi før en hard styrkeøkt, smaker utrolig godt og samtidig kan man få dem sunn også 😀 Gleder meg til heftet. da blir det sikkert mye leking på kjøkkenet for å prøve ut nye ting 😛

  2. avatarMette

    Hei Kristine!

    Jeg har aldri lagt inn noen kommentar her før, men jeg har vært fast leser av bloggen din siden du startet å blogge. Alltid spennende å se hva du skal skrive om neste gang og det går sjelden mer enn en dag uten at jeg er innom her 😉

    Jeg benyttet meg av det pakketilbudet i NordicNutrition og må si jeg ble veldig fornøyd med servicen de utfører. Nå gleder jeg meg veldig til masse nye spennende smaker 😀

  3. avatarHildre

    Denne oppskriften må jeg test. Gleder meg veldig til oppskriftheftet ditt, Kristine.

    Selv er jeg litt lat på kjøkkenet og lager gjerne proteinpannekakene til Protein fabrikken, gjerne med bacon til. Synes de er veldig gode, og metter godt. Ungene mine liker det også veldig godt 🙂 Og hjemme hos oss heter det pannekakevafler, siden jeg alltid steker de i vaffelhjernet 😉

    Du har vel ikke en «oppskrift» på et treningsopplegg til en nybegynner? Jeg har trent styrke en stund, men føler jeg ikke har noen fremgang … sitter liksom fast. Hvor lang pause har du mellom settene?

  4. avatarIris

    Spørs om ikke jeg må få meg vaffeljern snart! Ser veldig godt ut, og sønnen min elsker vafler! 😀

    Ellers holder jeg med Hilde; hold oss oppdatert på rullinga! 😉

  5. avatarLinda

    Hei!
    Har nettopp kjøpt inn mandelmel og brukt dette en gang, lagde proteinrike og fiberrike lapper. De smakte godt, men hadde litt problemer med å steke dem, de ramlet litt fra hverandre. I tillegg fikk jeg veldig mageknip etterpå. Har noen andre opplevd dette?

    Bloggen din er til STOR inspirasjon!!!
    Mvh Linda

  6. avatarkriweb

    @Hilde: Det skal jeg gjøre! 🙂

    @Michelle: Det er kjempegodt, både vafler og pannekaker 😀

    @Mette: Så koselig at du titter innom, det er jo dere lesere som gjør blogging så positivt for min del.
    Så bra, jeg tror og håper du kommer til å bli veldig fornøyd 🙂

    @Hildre: De har jeg ikke prøvd, liker best å lage selv – det tar bare et par minutter å slenge sammen ingrediensene 🙂
    Så bra, pannekaker og vafler er typiske matvarer som barn fint kan spise sunnere – synes jeg da.
    Jeg har ikke noe spesielt program dessverre, jeg trener styrke 4 ganger i uka og passer alltid på å variere på reps&sett. Jeg er en utålmodig sjel og har korte pauser mellom settene. Det viktigste du gjør er å øke vektene for hver uke, ikke trene med samme tyngde hele tiden – da vil naturlig nok fremgangen stoppe.

    @Aurora: Det kommer det snart mer info om 🙂

    @Nina: Så bra! 😀

    @Maren: Rullingsen ja, den var vond!

    @Berit: Det får du kjøpt i helsekostbutikker

    @Iris: Det synes jeg du skal investere i Iris, vafler er jo så godt! Ellers kan de alltids stekes som pannekaker (men det blir liksom ikke det samme) 😀

    @Linda: Mine pleier å holde sammen så lenge jeg bruker noe stekefett, og steker lenge på middels varme. Ellers er egg (spesielt hvitten) med på å holde det sammen, så ikke pisk alt til luft.
    Hva slags fiberkilde brukte du? Jeg vet at mange får mageknip om man plutselig spiser mye fiber og ikke er vant til det.
    Takk!

  7. avatarMonica

    Hei kristine:) Flott blogg du har! Jeg vurderer å kjøpe pakken du har satt sammen for oss på nordic nutrition men jeg er helt nå på sånne ting så lurer på hva jeg kan lage med det? Er det begrenset eller er det fantasien som begrenser? Og alle de ingrediensene (utenom de «vanlige» som egg) hvor får jeg kjøpt de? kan jeg lage vafler av den pakken du har satt sammen? jeg elsker nemlig vafler,og hva er vel bedre enn at de er sunne!! som du skjønner er jeg heelt ny på dette så trenger litt hjelp:p spiser mye proteiner via kylling,kalkun osv og proteinpulver så nå er det på tide å ta det et skritt lenger. ha en fortsatt fin helg:)

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Monica: Det er proteinpulver og proteinbarer i den pakken – et veldig godt tilbud sådan.
    Proteinpulver kan man ofte bruke sammen med annet tørrvare i f.eks pannekaker og vafler for å få det mer proteinrikt. Men man er som regel avhengig av en annen meltype i tillegg, for det blir veldig tørt med bare proteinpulver.
    Jeg bruker ofte mandelmel og sukrin (sunt sukker), det får man kjøpt på helsekost.

    @MaritBE: Mhm! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *