Lørdagsformen

Et kort innlegg, for nå er det ‘so you think you can dance’ ! Vi har fortsatt ikke fått tilbake tv’n, så vi ser på en stor pc-skjerm – men det duger. Hundene har roet seg med hvert sitt tyggebein (de har kranglet om ett bein lenge nå, selv om det er to liggende her).. Todd er lei og har gått og lagt seg på et annet rom, han kommer nok snart og krever litt kos.

Nå har jeg spist et lass med frukt og en haug med lomper.. nå er godteskåla hentet frem, så nå blir det sofaen sammen med godt selskap resten av kvelden.
En liten update på formen

Føler ikke at det har skjedd så veldig mye de siste to ukene, men jeg tror og håper at det skal løsne snart. Gir det en ukes tid før jeg bestemmer meg, samt forteller om planene fremover.

Ha en fin kveld videre!

22 tanker om “Lørdagsformen

  1. avatarMarie

    Heisann 🙂

    Jeg har akkurat begynt mseriøst med styrketrening og kom over bloggen din for noen uker siden. Ville bare si at du er en utrolig inspirasjon og følger med her hver dag! Tusen takk for mange gode mattips og flotte innlegg.
    Du ser helt fantastisk ut, ha en strålende lørdagskveld.

  2. avatarfrederik

    Hej Kristine.

    Lige et par ting

    1. Du er virkelig virkelig flot, helt utroligt 😳
    2. Hvor mange op-carbnings dage har du?
    3. Hvor lang tid tager det dig at smide væsken igen?

    Knus Frederik

  3. avatarIna

    Hei!

    For en flott og muskuløs kropp du har! Hvordan har du fått det til?!
    Hvordan får du til å ha såå smal midje og helt uten fett – samtidig som du er så muskuløs i overkroppen?

    Jeg trener mye og styrke og kondisjon! Er slank og ganske muskuløs, men det ekstra fettet legger seg alltid nederst på magen! Jeg får ikke til å være flat der! I forhold til mat er jeg ikke så nøye med å ha et «riktig» kosthold. Jeg spiser sunt, men er overhodet ikke fanatisk, og spiser daglig Nugatti på brødskiva, og sjokolade, kake o.l. innimellom. Drikker mye Litago-sjokomelk etc. Ellers spiser jeg forholdsvis sunt og næringsrik mat. Ikke junk og slike ting. Men veldig glad i karbo og spiser veldig mye karbohydratrik mat.

    Er det kostholdet som «ødelegger» for meg??
    Jeg har lyst til å bli mer muskuløs! (Er smalt brygd og har vanskelig for å bygge muskelmasse, litt typisk løpekropp) – Men når jeg tidligere har gått opp i vekt OG blitt mer muskuløs, så har det også lagt seg ekstra fett på magen. Dette vil jeg jo helst unngå.

    Har du noen gode tips til meg? Hadde satt stor pris på svar! 🙂

    På forhånd, tusen takk. Klem!

  4. avatarkaroline

    Flott som alltid, Kristine. Lagde skolebollene dine i dag. 3 stk gikk ned med en gang 😆 Skal helt klart lage de igjen 😀

  5. avatarStine

    Fineste Kristine! Blir spennende å høre hva planen er fremover.
    Fortsatt god helg! 😀

  6. avatarJanita

    Hei Kristine.
    Jeg har fulgt bloggen din i snart et halvt år, og jeg må si at du inspirerer meg veldig. Før jeg begynte å lese bloggen din så jeg på «krobbsbygging» og tydelige muskler hos ei jente som ikke særlig pent, at det var alt for mandig. Men nå synes jeg det er flott, du ser helt fantastisk ut! Selv trener jeg 5-7 ganger i uken, og er veldig interessert i trening og kosthold. Men styrketreningen min har vært veldig «standard», og nå i det siste har jeg lekt litt med tanken på å bygge litt muskler, men jeg er litt på stedet hvil på hvordan jeg skal starte. Så jeg lurer på om du vil gi meg noen «starttips»? Trenger litt drahjelp, og du virker utrolig flink og ikke minst motiverende! Skjønner at du sikkert får mange slike spm, men håper du vil svare 🙂 Slenger med mailadressa mi om du føler for å sende en mail istede 🙂
    mailadressen min er janitanonstad@gmail.com

    Nok en gang, tusen takk for en fantastisk blogg 😀

  7. avatarmari

    Hei!

    Lurte på om du har noen erfaring fra karboblokkere? Kan man f.eks innta mengder med boller under en time etter at man har tatt karboblokkere, og karbohydratene vil ikke bli tatt opp? Har søkt litt rundt om dette, men finner ingenting som er lett å skjønne;p

    Du ser flott ut, kristine 🙂

  8. avatarHanne

    Så fiiiin atte 😀
    Jeg er også veldig spent på hvilke planer du har!

    Håper du fikk sove litt lenger i dag 😉

  9. avatarMalin

    Du er bare råflott 😯

    Jeg sitter også klistra foran skjermen på lørdager halv 8. Jeg blir så fascinert over utrolig flinke folk er 🙂 Du skulle jo vært med her i Norge 😉

  10. avatarkriweb

    @Marie: Tusen takk, stå på videre med treningen 😀

    @frederik: Tusen takk! Et par ganger i uka, og det kan ta opptil flere dager før kroppen får ‘vanlig’ væskebalanse igjen.

    @Ina: Det har jeg fått til ved dansing hele livet, en slump gode gener, samt snart 3 års tung stykretrening 😀
    Det som ofte kan ødelegge er enten at man ikke presser seg selv hardt nok på trening (eller den klassiske feilen med for mye kardio og for lite styrke), eller feil kosthold. Her virker det som om det er kostholdet som ødelegger fremgangen din. Vær nøye med å få i deg nok protein; bytt gjerne ut den daglige nugattien med kalkunpålegg, skinke, makrell i tomat, egg e.l. Og ha alltid en proteinkilde sammen med karbohydrater til middag, altså ikke rene pastaretter.

    @karoline: Så bra at det smakte, dine så jo veldig gode ut og 😀

    @Stine: 😳 Takk, ha en strålende søndag videre!

    @liller: Utsolig! Takk? 😀

    @Janita: Det er vanskelig å komme med tips når jeg ikke vet hvordan du trener, men et par ting;
    Del gjerne opp kroppen i 2 eller 3 og ta for deg forskjellige muskelgrupper etter en stund med fullkroppsprog. Jeg deler opp i 2 (overkropp/underkropp) og trener 4 styrkedager i uka – det funker fint for meg.
    Ha en plan på styrketreningen i forhold til vektbelastning, det er altfor lett å bli værende på de samme vektene hver gang. Øk for hver uke, og tør å presse deg selv. Det skal svi 😎
    Om det er mer spesifikke spørsmål, er mailen min: kristine@kriweb.no

    @mari: Hei! Det er ikke slik det fungerer dessverre, ellers hadde vi nok løst verdens fedmeproblem. Karboblokkere kan – på diett med kcalunderskudd og mindre karbohydrater – hindre opptil 30g å bli spaltet + tatt opp i blodet. Det er forskning som taler både for og imot en virkning her, men det som er sikkert er at karboblokkere ikke hindrer kroppen i å ta opp/lagre store mengder karbo. Man kan altså ikke ha daglig bollefest uten at det lagres i kroppen 😉

    @Rie Aleksandra: Takk! Will do – ha en fortsatt fin søndag 😎

    @Hanne: Jeg bare håper dette går min vei, sukk.. men skal fortelle uansett da 😀 Takk! Ja, til kl 8!

    @Malin: Takk 😳
    Ja de er så utrolig flinke! Og selvfølgelig artig med de som ikke er det og :mrgreen:

  11. avatarIna

    Hei! Tusen takk for svar 🙂 Jeg vet jo at du har helt rett ang. kostholdet. Problemer er bare at jeg er så utrolig glad i karbohydratrik mat..!! Jeg har alltid vært veldig karbo-jente, for å si det sånn ;-P Vet nesten ikke om jeg klarer å kutte ned på karbohydratinntaket, selv om jeg BØR. Så har du noen flere tips, råd? Du er så flott! Klem fra Ida.

  12. avatarKristine Innleggsforfatter

    @frederik bahne: Ja, som oftest 🙂

    @Ina: Jeg var også det før, jeg vokste opp på brødskiver med nugatti + havregrøt ! (Ok, nesten) :mrgreen:
    Jeg er veldig glad i sukkker, søtt og brød/rundstykker – men jeg holder dette til én dag i uka da jeg vet at jeg ikke blir sunn og mett om jeg skal spise det daglig. Det smaker også mye bedre når det ikke blir en vane. Det beste med min omlegging av kostholdet er den nye oppdagelsen av hvor mye god mat som finnes der ute! Mitt tips er å finne oppskrifter som frister, se gjerne under ‘mattips’ på siden min og. Du trenger jo ikke å kutte ut alt av karbohydrater, men hold deg gjerne unna det søte på hverdagene.

  13. avatarIna

    Tusen, tusen takk for svar! – Jeg synes det er såå vanskelig å holde meg unna brød/rundstykker/baguetter og søtsaker (som nugatti på brødskiva, kake, kjeks o.l.), så jeg trenger alle tips og råd, og all oppmuntring, jeg kan få for å klare å minske karboinntaket. – For jeg vet at jeg spiser altfor mye av dette. Og jeg vet jo at det går utover treningsresultatene. Likevel klarer jeg ikke slutte med det! – Og det plager meg sykt! 🙁 I dag etter middag spiste jeg for eksempel en halv boks nugatti med skje!!! Hallo?! Hvor ille er det egentlig?!

    Spiser du brød/rundstykker hver dag? Eller mente du (jf. kommentaren overfor) at du kun spiser dette en gang i uken, slik som med godsaker/sukker? Kanskje jeg også burde sette opp visse dager hvor jeg kan spise dette..? Hva spiser du når du ikke spiser brød? Knekkebrød? Jeg skal titte på «Mattips» på siden din! Har allerede sett noen oppskrifter der på litt sunnere sjokoladekaker o.l. (Selvfølgelig at jeg merket meg det først, ja..!)

    Ellers – har du noen andre tips/råd for hvordan klare å minske karboinntaket; Gunstige, sunnere alternativer/erstatningsmatvarer??

    Jeg har veldig gode fysiske forutsetninger! Og er heldig fra naturens side. Problemet er at jeg ikke drar nytte av det fullt ut idet jeg er et «karbovrak» og ellers har en skrekkelig stor matlyst! Jeg kjenner liksom ingen andre jenter på samme alder som spiser så mye som meg!

    Jeg blir så frustrert fordi jeg vet ikke hvordan jeg skal klare, og hva jeg bør gjøre, for å få orden og disiplin på kostholdet mitt! – Og så føler jeg av den grunn at all treningen jeg bedriver bare blir bortkastet! – Og det er så trist og irriterende å tenke på 🙁

    Jeg har f.eks. i utgangspunktet en fin mage, men pga. mitt store og kaloririke (karborike) kosthold får jeg ikke «dratt nytte av» den. Den er ikke slik jeg vet den kunne ha vært dersom jeg hadde vært nøyere på kostholdet! Jeg følger veldig mye lysten, og har jeg lyst på en milkshake på veien hjem, så kjøper jeg det! – Selv om jeg vet at jeg egentlig ikke burde! – Det frustrerer meg såå at jeg ikke er flink til å gjennomføre et bra og hensiktsmessig kosthold! ;-(

    Alle tips og råd mottas med stor takk!! Hjertelig takk!! 🙂

  14. avatarIna

    Du så forresten helt rå ut på den videosnutten fra treningssenteret! Du er virkelig flott! 🙂

  15. avatarCamilla/MammaGlemmer

    Håper ting ordner seg slik du vil, Kristine. Pågangsmotet er det ihvertfall ikke noe å si på! Her er det tunge dager for tiden; mamma er veldig dårlig. Godt å få seg noen turer i marka, da. Spent på å høre hva du bestemmer deg for fremover! Ha en super dag!! 🙂

  16. avatarLina

    Du är så inspirerande Kristine!!!
    Några nya tävlingar framför dig?
    Keep up the good work 😉

    Kram Lina

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Ina: Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, og du må nok bare kutte ned på det. Rundstykker/brød med nugatti er ikke noe kroppen har godt av hver dag – det hadde i hvert fall ikke min! Jeg har blitt så mye bedre i magen (og ellers) etter at jeg kuttet det ut for 3-4 år siden.
    Husk at det er forskjell på karbohydrater (brød) og rent sukker (nugatti). Du kan jo fortsatt spise brød/knekkebrød, men med et annet pålegg og heller ha nugatti på lørdager.
    Less på tallerken med store salater, all slags grønnsaker, mais, egg, fisk, taco, kylling, cottage cheese.
    Ikke kjøp nugatti om du ikke klarer å holde deg unna, det er mitt beste råd. Jeg har ikke, og kan ikke ha, slike ting liggende i skapet. Valget starter i butikken, når man er vel hjemme blir man ofte svak for fristelser.

    @Camilla/MammaGlemmer: Jeg leste på bloggen din her om dagen.. 🙁 Vil bare sende deg en stor klem

    @Lina: Hej Lina! Tack!
    Nej, har inte riktig bestämt mig ännu.. vad med dig?

  18. avatarIna

    Takk for svar! I går gomlet jeg opp over en halv Nugatti-boks med skje + at jeg spiste det på alle brødskivene. Ble litt kvalm. Etterpå angret jeg. Jeg var på butikken i dag, men kjøpte heldigvis ikke en ny boks! Har jeg det i skapet – spiser jeg det! Akkurat som du sier!
    Takk også for andre tips. Jeg vet jo masse om kosthold i teorien, men det er bare så vanskelig å gjennomføre i praksis! – For jeg har så god matlyst hele tiden – selv om jeg er kjempesyk liksom, matlyst har jeg alltid! Merkelig greie… Uansett, veldig fint at du poengterte disse mattipsene for meg igjen 🙂 Tusen takk! Ha en fin kveld videre <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *