Fullt kjør

Da var det mandag og en ny og travel uke står for tur. Det er mye som skjer disse dagene, både positive ting og litt mer spente. En kombinasjon av dette er at kjæresten til Jack, Rasheeda, skal bo hos oss i et par uker. Mer lekne hunder skal du lete lenge etter!

Superkoselig, men også mye ansvar. Jeg bare krysser fingrene for at det blir opphold slik at jeg slipper to regnvåte hunder hver dag.

Etter jobb i dag ble det en behandling hos kiropraktor igjen, og korsryggen begynner virkelig å bli bedre. Deretter ble det som vanlig en treningsøkt på Elixia – dog litt forsiktig i og med at jeg akkurat hadde blitt ‘knekt’.
Kabelroing
Chins m/ass
Crunches i apparat
Skulderpress
Omvendt pec-deck
Sidehev m/hantler
Planke 3×1 min
Tøying/stretching

Deretter prøvde jeg meg på intervaller på mølla, du verden så slitsomt.. All ære til dere løpere der ute, jeg kunne så ønske at jeg likte det. Prøvde å holde intervaller på 40 sek jogge/løpe og 20 sek pause. Hold på i totalt 22 min hvorav 2 min oppvarming og 4 min nedtrapping.

Da jeg kom hjem ble det 30 min rask skogstur før jeg lagde en deilig middag;
Omelett med skinke, mais og ost

I morgen skal jeg til hjertesenteret for flere målinger, så det er den spennende delen av uka.
Ellers føles formen grei, men det koster meg mye denne gangen. Ting går tregt, og dét selv på høyeste gir. Jeg har ikke så veldig mye mer å gi, så om det stopper opp så er det noe jeg både er forberedt på og må ta hensyn til.

Det er i hvert fall ikke noe å si på innsatsen og stå-på-viljen, så klapp på skulderen til meg.
Synes du skal finne noe å klappe deg selv på skulderen for og, gi deg selv litt skryt!  :grin:

Nå skal jeg ut med to stykk gale hunder.. Stakkars Todd, forstyrrer jo hele do-seansen hans dette her.

22 tanker om “Fullt kjør

  1. avatarNina

    Syntes du løp lenge, jeg holder som regel ut bare i 10 min med intervaller. Formen ser veldig bra ut:)
    Lykke til i morgen.

  2. avatarHanne

    Haha, først av alt må jeg fnise litt av han Todd. Skal se det blir forstoppelse i to uker 😆 Neida, uff, den var slem. Men det er jo litt festlig også..godt mamma kan passe på!

    Jeg må si meg imponert over deg som løper! Ekstra klapp på skulderen for den! Kan man forresten stille inn tredemøllen så den skifter hastigheter for deg, eller må du trykke selv i ett sett?!

    Dumt å lese at kampen for formen er så hard denne gangen, men samtidig blir jeg beroliget over å lese at du er er forberedt både på å jobbe hardt, så vel som å avbryte dersom det skulle bli for hardt.. Fornuftig jente!

    Kjekt med en oppfordring til å skryte litt av seg selv også..:D ..mange av oss er nok for dårlige til å reflektere over slikt på egenhånd!

  3. avatarSofie

    Du har jättefin form tjejen! Stå på dig =) Härligt och höra att ryggen känns bättre. Vilken elixia tränar du på? Alltid samma eller? Kämpa på.
    Kram Sofie

  4. avatarline

    Du ser fantastisk ut!:) Løping var min verste fiende, men nå blitt en av mine bestevenner! Jeg holder ut lenge, hvis jeg varmer opp lenger ca. 20 min. rask gange. Men jeg måå varme opp lenge å, pga, tidligere skader etter mye løping.
    🙂

  5. avatarFrk.bestemt

    Fantastisk Form! 😛 Tar av meg hatten for den! 😉

    Håper testene du skal ta, ikke ødelegger uka de for mye.. Må si du trener hardt til å ha en hjertefeil og veldig lav puls til vanlig.. 😉 😉 veldig imponert over deg, Kristine! Du er min inspirasjon i hverdagen.. :mrgreen: Hver gang jeg føler for å spise noe søtt, usunt og med masse kalorier, logger jeg inn på bloggen din, og leser masse fine oppskrifter på deilig mat og kaker, og lager heller det! 🙂 Veldig godt at det er noen som deg, som vil dele kunnskap med oss andre :mrgreen: DU har gjort hverdagen min litt lettere, og kampen mot kiloene har blitt lettere å kjempe 🙂 Takk :mrgreen:

  6. avatarRie Aleksandra

    Knallbra form på deg Kristine, du er virkelig dedikert. Er også glad for å lese at du bryter hvis du kjenner det går for langt, egen klapp på skulderen for den. 😉

    Morsomt å se Jack med kjæresten igjen, får håpe han ikke får like mye kjærlighetssorg når hun må reise igjen, som sist. Og lykke til for Todd, hehe.

  7. avatarSynnøve

    Du er sprek! Jeg får åndenød bare av å si tredemølle.. 🙄
    Det blir sikkert liv i heimen med besøk av kjærsten til Jack haha men koselig da 😉 Også Todd da.. «doseansen hans..» katter er nå litt av noen vanedyr!

    Ønsker deg masse lykke til på hjertesenteret i morgen, håper virkelig målingene er bedre!

    Og du! – formen din er jo bare helt fantastisk.. du har så flott form på beina dine..hadde vært noe å bytta ut mine dvaske lår med dine altså. 😆

  8. avatarMalin

    Herlig bilde av kjærestene. «Nå kommer jeg å tar deeeeg» 😆
    Jeg krysser fingrer og tær for at det går bra med Todd. Kan tenke meg at det ikke er bare bare for en «sær» katt å plutselig ha to galne hunder å forholde seg til 😉

    Masse lykke til på hjertesenteret i dag 🙂
    Klem

  9. avatarGrete

    Lykke til i morgen, Kristine!

    Også har jeg lenge lurt på hvilken rase Jack er? Flott hund!

  10. avatarAdrian

    Er det noen plasser i Tyskland, Trondheim eller Oslo det er mulig å få kjøpt sukrin, mandelmel eller hi-maize som du vet om? Skal dit i sommer 😈

    Takk for svar 🙂

  11. avatarVibece

    22 min intervall er jo bra når man virkelig ikke liker det ; ) For min del går det veldig op og ned med løping. Enkelte perioder elsker jeg det, andre perioder er det gørr kjedelig.

  12. avatarmarianne

    hei!

    His du ikke liker å løpe så prøv denne intervallen:
    4 min løpe, 2 min pause- 3 minløpe, 1,5 min pause- 2min løpe- 1 min pause – 1 min løpe X 2-3 ganger

    Test ut med pulsbelte, prøv å ligge på ca 79-80% av max på løpeintervallene.

    Det var denne intervallen som «hjalp» meg like løping:-))

  13. avatarThale

    Jeg har alltid digget intervaller 😉 Godt man er forskjellige :mrgreen: Du er jo i knallform nå! Hvor langt unna er du den «optimale» formen ift dette du skal(eller ikke skal, alt etter som) være med på? Krysser fremdeles fingrene for at kroppen din blir litt mer samarbeidsvillig!

  14. avatarKristine

    Good damn – for en form 😈
    Hvor langt unna er du «mål-formen»? Jeg synes dette ser fantastisk ut.

    Krysser fingrende for at kroppen bli mer sammarbeidsvillig snart. Det fortjener du 🙂

  15. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Nina: Så ble jeg fryktelig sliten og da 😀

    @Kristin: Godt å høre at det ikke bare er meg :mrgreen:

    @Hanne: Å neida, han lar seg ikke stoppe av litt hundeleven han der 😆
    Man kan nok stille inn noe i forkant, men jeg trykket som en gal selv.. er ikke så mølle-teknisk av meg.
    Ja jeg tror det.. man skal liksom ikke skryte av seg selv, men her gjør man det! Nemlig 😎

    @Sofie: Ja, ryggen er heldigvis mye bedre! Jeg trener stort sett på Elixia Kolbotn. 😀

    @line: Jeg sliter meg ut i forkant om jeg skal varme opp så lenge tror jeg 😆 Men det er rom for forbedring, det blir vel lettere med tiden vil jeg tro?

    @Frk.bestemt: Det var hyggelig skrevet, tusen takk!!

    @Rie Aleksandra: Takk! Fornuften vinner alltid! Ok, som regel :mrgreen:
    Jeg har allerede begynt å grue meg til den dagen.. heldigvis virker det som om hunder glemmer fort, men hvem vet. Todd har det ganske fint, han setter de på plass. Tøffingen 🙄

    @Synnøve: Godt å høre at det ikke bare er meg, jeg er liksom ikke noe løper altså.. ‘Runners high’ kan jeg se langt etter gitt. Jeg prøver å få litt form på disse bena, men de er ganske spinkle forfra nå skal jeg si deg 😀

    @Malin: Jeg ser at han til tider blir irritert, og blir i usedvanlig godt humør når jeg slipper hundene ut på verandaen. Men han overlever nok, ekstra mye vikingører på han nå da :mrgreen: Mye lyder.
    Jo takk, får nok resultater i slutten av uka. Klem

    @Grete: Takk, han er en blanding av doberman og boxer. En boxerman 😎

    @smil: Tusen takk!

    @Marita: Takk! Det har du nok innerst inne, om målet er viktig og riktig for deg 🙂

    @Adrian: De fleste helsekostbutikker i Oslo har det nok! 🙂 Sunkost, Life o.l

    @Vibece: Takk, godt å høre. Jeg håper jeg får gjort det litt mer innimellom om ikke annet.

    @marianne: 4 min løpe 😯 Kanskje jeg kan starte med 3-2-1? 🙄 Takker for tips!

    @Thale: Gi meg litt av den digginga er du snill.. Optimale formen til dette prosjektet er vel 4-5 kg til gitt. Tusen takk!

    @Kristine: Åh, tusen takk! Jeg krysser fingrene jeg og 😀

  16. avatarmarianne

    3-2-1 er ok å begynne med det også:-) bare prøv å kom opp i 7o% av makspuls så du får noe ut av det. Jeg lover- du vil merke forbedring i løpet av et par uker.

    Har forresten begynt å teste ut low carb i håp om å få bedre utytte av treningen min. Har nesten ikke spist karb på 3 dager og jeg lover–magen min SER strammere ut! det er jo sikekrt bare vann jeg har mista, men det er hvertfall en «gulrot»:-)

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @marianne: Har ikke fått testet enda, men prøver en økt til uka.
    Du vil nok ikke få bedre nytte av treningen med et lavkarbokosthold vil jeg tro, heller tvert om dessverre – men man kvitter seg med overflødig væske og kroppen føles strammere ja. Energinivået pleier også bli dalende for de aller fleste etter x antall dager, hvordan går det nå?

    @Hanni: Tack så mycket tjejen! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *