En liten update

Hei dere!

Som dere sikkert har skjønt er det en del tanker og følelser som må bearbeides, og noen ganger må man ta en liten pause. Undersøkelsen gikk greit, fikk både gode og litt dårligere nyheter – eller egentlig fikk jeg ikke vite noe som jeg ikke allerede hadde gjettet og lest meg til fra før. Det var bare litt overveldende å finne ut at jeg hadde rett, for det skal egentlig ikke være mulig. Jeg er tydeligvis litt spesiell medisinsk sett, så det er ikke så lett å vite nøyaktig hva man skal gjøre videre.
Jeg skal tilbake igjen til uka for flere undersøkelser, og forhåpentligvis få resultater som vil fortelle meg om og i så fall hvordan man kan gjøre meg bedre.
Men jeg har det fint altså, jeg fortsetter å etterleve mottoet til mamma;
som din dag er, skal din styrke være

Før jeg nyter helgen videre så tenkte jeg å komme med et middagstips;

Panerte kyllingfileter med kremet spinat
Dypper kyllingen i egg først, deretter i en blanding av mandelmel og parmesan. Krydre med salt og pepper.

Steker de deretter i panne slik at de får en sprø panering

Deretter inn i ovnen på 180 grader i ca 20 min (kommer an på om de er fryst eller ikke)

Vi spiste kyllingen med tomater, søtsterk sennep/’dip’ og en kremet spinatrøre (hakket spinat, skyr, basilikum, sjalottløk+hvitløk brunet i panne, salt, pepper, chili og muskat)

Nok en gang takk for støttende kommentarer, man kan stole på at man får trøst og oppmuntring når man har så hyggelige lesere som dere ;-)

Ha en fortsatt fin helg!

23 tanker om “En liten update

  1. avatarGuro

    Det så deilig ut! Jeg syns det er veldig bra at du gir sånne «mattips» til oss lesere, det hjelper liksom litt på å holde motivasjonen oppe 😉 Og det at det kommer i tillegg til treningstips også 🙂

    Lykke til videre med «sykdommen» din, og så bra at du gjør ditt beste på å holde motivasjonen din oppe! (Samtidig som du deler alt du gjør med oss i tillegg!) 🙂

  2. avatarRie Aleksandra

    Fint motto til mammaen din. Kan du fortsette med deffen nå eller har ikke resultatene noen innvirkning på det? Håper at du slipper noen større livsendringer hvertfall, og det må være ganske frustrerende uansett. Hva med treningen, er det spesielle hensyn du må ta? Stor klem herfra.

  3. avatarIngebjørg

    Håper ikke det som foregår får store konsekvenser for hverdagen din. Vær sterk, og prøv å se de positive sidene og tingene livet har og by på.
    Og husk: Livet er ikke et problem som skal løses, men en virkelighet som skal oppleves!

    Tenker på deg 🙄
    Varm klem

  4. avatarIngvild

    I natt drømte jeg at jeg lagde meg en 3-lags proteinkake som inneholdt ca 200 kcal. Wonder where that came from 😛 haha 🙂

    Ha en fin helg Kristine!

  5. avatarThale

    Det mottoet tror jeg er fra Bibelen, faktisk! Jeg skal ikke si det 100% sikkert. Men det er fryktelig fint – og sant. *klem*

  6. avatarAnnka

    Stå på, vær sterk og tenk positivt! Dette kommer du deg gjennom, som med alt annet, fordi det er bare sånn du er! 😉

    Nå skal jeg mekke meg middag – panert kyllingfilét… 🙂 Takk for tipset!

    Stor klem til deg

  7. avatarHanne

    Kjenner at jeg blir fryktelig nysgjerrig her jeg sitter, til tross for at jeg ikke har noen rett på å få vite alt som foregår i livet ditt.

    Håper som resten over her at du slipper å gjøre store endringer i livsstilen din, at det evt kun er en liten omstilling som skal til før du kan fortsette som før!

    Det er forresten utrolig morsomt å se mengdene dere lager til middag, storspiserene :mrgreen: Å panere med mandelmel er jo rett og slett genialt, så det skal jeg prøve! Ovnssteking var også et godt forslag, ellers er det jo så lett at paneringen blir brent! (…om man ikke bruker et halv tonn smør…)

    Stooor lørdagsklem fra meg 🙂

  8. avatarKristine Innleggsforfatter

    @lovelyliller.com: Det er kjempegodt, store nuggets!

    @Guro: Jeg synes også det er motiverende å vite at man kan komme i god form av så mye god mat 😀 Jeg håper flere får øynene opp for det og lar ‘kjedelig’ mat ligge, det tar jo akkurat like lang tid å lage.

    @Rie Aleksandra: Jeg vet ikke.. fornuften min sier at jeg kanskje bør la det ligge, men følelsene, staheten (les:dumheten) vil gjerne fortsette. Jeg avventer resultatene etter neste uke tenker jeg. Treningen fortsetter jeg med som før, men jeg bør legge opp kardioen litt annerledes – intervaller kanskje, det har jeg ikke prøvd før.
    Stor klem tilbake

    @Ingebjørg: Jeg gjør så godt jeg kan *think happy thoughts!* 🙂
    Tusen takk, klem

    @Stine: Tusen takk, god helg til deg og! Klem

    @Marius: 🙂

    @Ingvild: 😆 Om du klarer det, og den smaker godt i tillegg, så må du gi meg beskjed :mrgreen:
    God helg til deg og!

    @Thale: Jo, det stemmer – hva du kan! 😎
    Jeg er ikke kristen, men det ordtaket er så fantastisk fint – og riktig.
    Klem

    @Annka: Aw, takk! Klart jeg kommer meg igjennom dette! 😀
    God middag! Klem tilbake

    @Hanne: Jeg bare tenkte at det var lite interessant for andre med ‘vanskelige’ ord :mrgreen: Kort fortalt så er et av ‘problemene’ blitt at jeg har gått fra tachykardi (rask puls) til bradykardi (lav puls). Hvordan det har skjedd er ikke godt å si, har aldri opplevd det tidligere. Rytmeforstyrrelse har jeg fortsatt.
    Haha, disse middagene.. jeg begynner å skjønne mengdene det er snakk om når vi lurer på om 1,1 kg kjøtt er nok til middag 😆
    Det må du gjøre, det er kjempegodt! + parmesan da selvfølgelig (eller annen ost), gir litt mer smak.
    Stor klem tilbake!

  9. avatarMalin

    Jeg likte virkelig det ordtaket. Mammaer får sagt det de :mrgreen: (selv om det var fra Bibelen)

    Håper du får en finfin lørdagskveld! Kos ekstra mye med Todd (og D) 😀

  10. avatarHege

    Puh, godt å høre fra deg, har virkelig godt og ventet på livstegn. Merkelig dette at du har gått fra tachycardi til bradycardi, håper de restrende prøvene gir flere svar, og ikke minst flere retningslinjer mht eventuell behandling eller livstilsråd.
    Men som du tidligere har bevist, har innstilling og viljestyrke ekstremt mye å si – placeboeffekten skal aldri undervurderes!
    Fokuser på alt du har å være takknemlig for, og ikke minst alt du har oppnådd. Du kan klare alt du vil, den største begrensingen i livet er gjerne oss selv – så ha troen på egen styrke, og hold fast ved drømmene.
    Heier på deg, h

  11. avatarsilje's fremgang.

    Huff, beklager de triste nyhetene da, men du finner nok ut av det…:D

    Jeg ville bare si at jeg jobber på en bensinstasjon der vi selger body som du er med i nå… Og er kjempe mange som skryter mye av deg..:D Ville bare bringe det videre..=)

  12. avatarHanne

    Jammen jeg er jo superfan av vanskelige ord :mrgreen: Farmasistudent med lege i hus, da blir det mye slikt prat 😆

    Litt rart at det har byttet om slik. Har hørt om ulike syndromer, men ikke akkurat slik. Samtidig er det kanskje ikke så rart at det kan veksle om man først er «ustabil»? Nei, ikke vet jeg.. I starten lurte jeg jo på om den lave hjerterytmen kom av all treninga + hard diett, men skjønner jo nå at det ikke var det.

    Skal huske på parmesan! Hadde cheddar til tacoen i dag, kraftig og godt! – og så slo det meg at taco strengt tatt er lavkarbomat, haha!

  13. avatarElle

    Håper dette ikke er noe som kommer til å påvirke hverdagen din! Det er virkelig imponerende hvor rolig og sakelig du er til problemet, og hvor optimistisk du virker! Selvfølgelig, det er forskjell på hva som skrives på en blogg og hvordan det kan oppleves i virkeligheten, men du fremstiller deg selv som et veldig sterkt og flott menneske. Det er virkelig inspirerende.

    Håper resten av helgen din blir fin 🙂

  14. avatarmarianne

    Først- TUSEN TAKK for denne fantastiske bloggen! Du er virelig en inspirasjon- på alle mulige måter, så takk for det.

    Vet ikke hva som » er galt» med deg, men uansett hva det måtte være- tenk positivt- jeg har troen på at positive tanker gjør underverker..lykke til!

    Så til et sprøsmål. Jeg trener styrke og cardio ca 4 ggr i uken og spiser sunt( blanding av alt- også karbo:-) MEN
    Jeg fikk barn fr 1,5 år siden og etter det går jeg f….meg ikke ned i vekt- eller mister verken bilring eller ridebukselårene-

    Så nå- til mandag tenkte jeg at jeg skulle kickstarte diettplanen min med PSMF i 7 dager. Jeg er ikke overvektig, har en normal BMI men vil gjerne ha ned fettprosenten så musklene jeg har jobbet så hardt for kan vises! trr du dette har noe for seg for meg? eller noen bedre forslag?

    Har du noen tips til denne dietten? Har lest mye ,men lurer på hva jeg kan lage meg til frkost f.eks. Kan jeg spise omelett laget av et egg og eggehviter?kan jeg spise protein-brødet ditt?

    Anyways- håper jeg kan få litt tips i matveien:-))

  15. avatarannika

    Hmm låter ikke helt bra!
    Men du er ju en FIGHTER så kommer ordna sig tjejen =)
    Så kämpa på!

    Och ha en TOPPENFIN helg!

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Malin: Ja – til tross for at det er bibelsk – så er det bra :mrgreen:
    Jeg har kost meg med dyra (og D i dag), ha en super kveld videre du og!

    @Hege: Jeg er veldig spent på ekg og puls om nettene, og om det er noe jeg kan eller må gjøre noe med. Det viktigste er at jeg kommer meg litt ovenpå igjen, jeg sliter veldig med energinivået.. bena er tunge 🙂
    Tusen takk for gode ord!

    @silje’s fremgang.: Oi, så kult! Om det skulle skje igjen, så hilse og si takk 😀

    @Hanne: Ah, ja selvfølgelig :mrgreen: Da kan jeg komme med enda vanskeligere ord; fra paroxysmal supraventrikulær tachykardi til sinusarytmi med bradykardi (sinusarytmien har vært konstant).
    Jeg holder en knapp på at noen ledninger i hjertet har slått seg vrang, en knute på den som forårsaket det raske kanskje 😀
    Ja, bedre lavkarbomat får man ikke spør du meg!

    @Elle: Jeg kan ikke annet enn å håpe at ting blir bedre, jeg prøver alltid å tenke at det kunne ha vært verre. Men klart, de tyngste stundene blir ikke delt her. Det skal da ikke være en syteblogg :mrgreen:
    Men tusen takk, ha en fortsatt fin helg du og

    @marianne:
    Takk for det!
    Vet du hvor mye ca du får i deg av kaloriinntak?
    Selv om jeg ikke akkurat anbefaler å veie all mat eller telle kalorier, så kan det allikevel være greit å ha en viss oversikt når man vil ned i vekt. Så lenge du har et underskudd så vil du gå ned – karbo eller ei. Å kutte ut karbo i en ukes tid kan du fint gjøre for motivasjonens skyld – du vil ikke gå ned noe raskere enn om du hadde spist karbo med i kosten, men du vil oppleve at du tømmer musklene for glykogen og dermed går ned en del i ‘vannvekt’ og føler deg strammere. En ‘kickstart’ som mange kaller det. Egg/eggehvitter er fint, det samme er proteinbrødet mitt. Cottage cheese, kesam/skyr, karbonadedeig, svin, kylling/kalkun, grønnsaker, meieriprodukter.

    @annika: Takk – det skal jeg! 😎
    Ha en fin helg du og tjejen!

  17. avatarThale

    Nå har jeg ikke lest stort mer av bibelen enn skapelsesberetningen og juleevangeliet, altså 😆 Men sitatet er fra en bok Anne Karin Elstad har skrevet. Haha, skjønner ikke hvorfor jeg skal huske så mye av det jeg leser :mrgreen:

  18. avatarJohn

    Stay strong Kriweb!!

    Det virker som om du har veldig bra fokus i livet og du har bra støtte av venner og familie.
    Takk for at du deler så mange fine oppskrifter med oss.

    John

  19. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Connie: Hei! Det står i teksten: «Vi spiste kyllingen med tomater, søtsterk sennep/’dip’ og en kremet spinatrøre (hakket spinat, skyr, basilikum, sjalottløk+hvitløk brunet i panne, salt, pepper, chili og muskat)»
    😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *