Hvem er jeg?

Jeg fikk et spørsmål om jeg kunne fortelle litt mer om meg selv, jeg har jo ikke noe info på siden her som mange andre bloggere. Det er faktisk et bevisst valg, jeg har ikke ønsket det. Det høres kanskje sært ut, men jeg er redd for å dele for mye av meg selv.. jo mer man utleverer av seg selv, dess mer sårbar blir man – i hvert fall føler jeg det slik.
Jeg er egentlig ganske innadvent og privat som person, det er ikke mange som har sluppet igjennom ‘muren’. Men nå føler jeg meg tryggere på at de som har fulgt meg på bloggen lenge begynner å kjenne meg, og jeg har også vært heldig og sluppet de verste negative kommentarene. Jeg prøver å finne en balanse på det å blogge om trening og kosthold, samt litt om meg selv.

Så, litt om meg..
Jeg er 28 år gammel, elsker dyr (spesielt katter) og er lidenskapelig opptatt av helse, kosthold og trening. Jeg har en bachelor i økonomi og jobber som controller i et finansselskap.
Jeg kommer fra Kolbotn, en kort kjøretur fra Oslo, og har bodd her hele livet med unntak av to utenlandsopphold. Vi bodde i USA et par år like etter at jeg ble født, og deretter et par år i Belgia da jeg var 10-12 år. Da gikk jeg på britisk privatskole og fikk virkelig stor interesse for andre språk, som ung og fersk lærte jeg mye.
Jeg har danset ballett hele livet, først klassisk ballett fra jeg var 5-6 år og deretter jazzballett i 20 år.
Jeg startet å trene på helsestudio i begynnelsen av 2006, men foretrakk saltimer og holdt meg derfor til dette. Etter 1,5 år tok jeg endelig det første steget ut til vektene og begynte med styrkeprogram, og 7 måneder senere sto jeg på scenen og vant debutantklassen i Bodyfitness – våren 2008. Siden den gang har jeg opplevd mer enn jeg noen gang kunne ha forestilt meg. Jeg har også blogget i disse to årene, men de foregående ble slettet da jeg opprettet denne.
Jeg er en tålmodig sjel som har blitt mildere med årene (ifølge mamma), men temperamentet vil nok alltid ligge latent – spesielt når det kommer til urettferdighet og bedrevitere. Jeg er sta og liker å gjøre ting på min egen måte, det er derfor jeg ønsket å gjøre alt innen trening og kosthold på egenhånd. Det er en av grunnene til at jeg har opprettholdt balanse og ikke minst interesse for dette.
Jeg liker som dere vet å lage mat, og jeg liker å bake sunt. Jeg har lagt min elsk på sukrin siden den dagen jeg smakte det for første gang for snart 3 år siden. Jeg liker også godt å skrive, og bruker derfor en god del tid på bloggen.

Slik finner du som oftest meg etter trening og middag, oppkrøllet i sofaen med pc (og Todd som maser, men ikke i dag).

33 tanker om “Hvem er jeg?

  1. avatarS - trening + mat

    Hyggelig å bli kjent med deg Kristine 😉 En del av dette har jeg vel snappet opp igjennom den tiden jeg har fulgt deg, men noe nytt dukket også opp 🙂

    Jeg er veldig enig i (selv om jeg ikke har møtt deg) at du virker som en svært tålmodig person! Ser jo bare på alle spørsmålene og kommentarene du får. Selv om det er en uhorvelig mengde og ofte mye av det samme som går igjen så tar du deg til og gir lange, utfyllende svar 🙂

    Jeg vil bare si at jeg setter stor pris på bloggen din. Er innom her hver eneste dag 😉 Jeg kan vel nesten gå under kategorien avhengig! Haha.. Ha en fin kveld på sofaen 🙂

  2. avatarSofie

    Kul det var att läsa lite om dig och hur du är som person 🙂
    Du har säkert fått frågan förr men hur många calorier äter du ungefär, per dag? Skiljer sig mängden från fredag/lördag med de andra vardagarna? Jag äter ca 1800 cal om dagen och tränar 5-6 dagar i veckan. Ligger jag på 2000-2200 cal om dagen så har jag mycket svårare att minska i omkrets. Så jag var bara nyfiken på hur mycket du äter 🙂

  3. avatarMalin

    Jeg føler jo at jeg kjenner deg, så du gir faktisk en god del av deg selv 😉
    Jeg er blitt veldig glad i bloggen din, og liker jo veldig godt at du skriver litt om Todd inniblant alle de andre kjekke innleggene dine 😀

    God onsdagskveld!!!

  4. avatarStine

    Jeg føler også, som Malin skriver over her, at jeg «kjenner» deg – i den grad man kan kjenne noen av å lese om en begrenset del av livet deres. Uansett, det er alltid så hyggelig å lese bloggen din 😀

  5. avatarliller

    kos å lese litt mer om deg! blir liksom litt mer personlig enn standard blogginlegg. skjønner deg btw godt. min blogg er VELDIG upersonlig egentlig

  6. avatarMay B.

    Det har vært veldig kjekt å følge deg så langt Kristine! 🙂 Bloggen din er kvalitetstemplet, alltid en fornøyelse å titte innom.
    Ha en kjempefin uke!
    Klem May

  7. avatarRie Aleksandra

    Søtnos i sofaen! Smilte godt at Todd på bildet i forrige innlegg også (skulle ikke han opp i høyre hjørne forresten?).

    Håper virkelig at du fortsetter å blogge fast, du har jo en hærskare av fans her nå som følger deg daglig. 😉

  8. avatarNatalie

    Ville bare si at jeg liker bloggen din veldig godt! Er dårlig til å kommentere, men jeg er innom hver dag 😉 Du er en stor inspirasjon, stå på!

    Klem fra Natalie.

  9. avatarMarita

    Hei:)
    Leser bloggen din daglig, og synes du er kjempe flink å legge ut matoppskrifter og treningstips. Var kjekt å lese litt om deg som person også 😉

    Har forresten kjøpt sukrin for første gang i dag, og tenkte jeg skulle bake en av oppskriftene dine i helgen. Hvilken er din favoritt ?
    Og hvilket mel er det beste å bruke dersom man ikke har mandelmel?

  10. avatarVictoriaDesiree

    Så morsomt å lese mer om deg;)
    Vi har visst litt til felles; er ganske privat av meg jeg også, i tillegg studert økonomi og ledelse, elsker katter og har bodd i usa;) hehe.
    Fortsett med den gode bloggingen din!

  11. avatarkaroline

    Gøy å bli bedre kjent med deg, Kristine. Du fremstår som en utrolig jordnær og flott person 🙂 Elsker bloggen din!

  12. avatarVibeke

    hyggelig at du skrev litt mer om deg selv!:) ser deg av og til på elixia og titter diskret:p litt sånn, du er kjendis, og jeg er en fan! hehe:p

  13. avatarSiljeB

    😉 Hej Kristine

    Hvor er det godt å lese litt om deg. Selv om du ikke vil krenge dit innerste ut, så virker du til å vere en fantastisk person. Jeg liker å lese bloggen din og synes det er deiligt, at jeg altid kan hente inspiration til min egen hverdag. Tak!

  14. avatarMinda

    Så gøy at du deler litt ekstra i noen innlegg 😛
    Fulgt nøye med på bloggen i over ett år nå, og hvert innlegg er like interessant lesing, enten det er tanker du gjør deg, mat du har spist, eller om treningsøkter og turer i skogen! Hihi..

    Som smp over; Ca hvor mange cal spiser du om dagen?
    Gleder meg masse til å høre hva du jobber mot nå! :mrgreen:

  15. avatarAnonym

    Hva er best med tanke på vekta (fett%) når man kjører et veldig strikt kosthold i ukedagene og trener nesten vær dag og ellers er mye aktiv. Spise sjokolade vær lørdag eller velge å kose seg annenvær lørdag? Mengden sjokolade blir den samme i løpet av den aktuelle måneden, bortsett fra å la oss si spise 100 g sjokolade vær lørdag, blir det heller 200g de 2 lørdagene i måneden jeg spiser. Er det ene noe bedre å gjøre enn det andre eller har det ikke noe å si med tanke på at dette vil utgjevne seg selv med tanke på kcal? De lørdagene jeg da velger å ikke spise noe godt, blir da lik resten av uka, med sunn mat. Vil det ene føre til mere fett lagring enn det andre, eller har det ikke noe særlig betydning med tanke på fettlagring?

  16. avatarStine

    Jeg ELSKER bloggen din, Kristine- og jeg leser den hver eneste dag! Jeg er avhengig, nettopp fordi den gir meg masse inspirasjon og motivasjon!
    Du fremstår som ei jente med en fantastisk personlighet og en unik evne til å formidle dine kunnskaper og meninger. Du er et stort forbilde, og min superheltinne #1 🙂
    Gleder meg til å følge med på hva som skjer videre!
    Håper du får en flott dag 🙂

  17. avatarAnn Katrin

    Jeg tror at mange ikke slenger inn negative kommentarer her inne fordi du har en skrivemåte som ikke provoserer slik enkelte kan ha 🙂 Jeg tror nemlig at fremstår man som bedreviter selv så vil andre bedrevitere få deg til å ha feil, for å ha rett selv 😉 (Hehe, dårlig forklart)

    Og at du deler livet ditt med oss, sensurert versjon om så, så er iallefall jeg glad for å kunne ta del i det gjennom bloggen din 🙂 Inspirerende er du!

    *Klem*

  18. avatarKatarina

    Va charmigt inlägg :O) Balans är precis vad du signalerar med dig blogg, det är nog därför jag läser den dagligen. Du känns väldigt sund och behaglig :O) En bra förebild, fastän jag är lite äldre… :O) Tänk att du lyckades bygga så bra muskelmassa på så kort tid!? Du måste haft en bra grund och framförallt bra gener! Jag har tränat regelbundet och HÅRT sedan 2002, med uppehåll i ett år då jag var gravid, och har inte mycket muskler. Jag har nog problem med näringsupptaget….. De känns super tråkigt, men träning ÄLSKAR jag!! Tack för en härlig blogg!

  19. avatarSilje

    Hvor får man tak i sukrin? Jeg har brukt natreen søtingsmiddel en stund. Er det like bra som sukrin? ;D

    Veldig bra blogg. Leser den hver dag og den er UTROLIG inspirerende 😀

  20. avatarSmilefjeset

    Jeg synes du skinner gjennom i alle dine innlegg jeg. Du skriver kanskje «nøytrale» innlegg om kosthold osv, men skjønner jo holdninger og verdier hos deg når man leser:)

    I dag skal jeg forresten prøve meg på lavkarbo bounty sjokolade. Jeg har ingen oppskrift, men har Cocosa hjemme,revet kokos, bakekakao…vi får se hva det blir til!
    Sist uke laget jeg eggehvitefluff, og hadde sluppet opp for kakao. Så da tok jeg lett-kakaopulver fra Toro (den i porsjonsposer, tror jeg har sett den på bloggen her før), og det smakte NYDELIG. Veldig melkesjokolade.
    Planen var å lage mousse, men jeg spiste fluffen rett fra bollen.. :mrgreen:

  21. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Tina: 😆

    @S – trening + mat: Jeg vil gjerne svare alle, men ikke alltid jeg får gjort det. Setter jo pris på at folk gidder å legge igjen kommentarer eller spørre om ting 🙂
    Jeg følger med på bloggen din og, la til link nå (glemmer slikt).

    @Kristin: Joa, takk 🙂

    @Sofie: Det blir litt annerledes når jeg er på deff, da går jeg enkelte dager veldig lavt. Men om jeg skal jobbe meg litt ned i fett% så ligger jeg på alt fra 1300-1700 kcal – ingen dager er like. Gj.snittet i løpet av uken blir allikevel litt høyere fordi jeg spiser mer på lørdager.

    @Malin: Ja jeg gjør kanskje det.. man kan jo få et ganske greit inntrykk av noen ved hva og måten de skriver på.
    I like måte Malin! 😀

    @Stine: Kan jo ikke være helt upersonlig heller. Tusen takk 😀

    @liller: Jeg vil gjerne ha litt av begge jeg da, uten at det blir for mye meg 🙂

    @May B.: Takk søte May, ha en fin uke du og!

    @Rie Aleksandra: Jo! Jeg har mast flere ganger nå, men det er visstnok noe med formatet her som gjør at det blir vanskelig.. så da får jeg bare blogge enda flere bilder av han 😀

    @Natalie: Takk, koselig 😀

    @Marita: Jeg er helfrelst i mandelmel, ikke prøvd noe særlig annet. Det kommer an på hva slags innhold du helst vil ha, mye/lite karbo, mye/lite fett osv. Jeg har kjøpt rugmel som jeg tenkte at jeg skulle teste ut på neste oppkarbing. Ellers kan man bruke havremel, sammalt, grovt, bakepro/proteinpulver, kokosmel, soyamel (ikke prøvd de to sistnevnte).
    Oi, favoritt.. hm, det må være snickerskaken; http://www.kriweb.no/?p=4314 , moccamousse; http://www.kriweb.no/?p=3930 , eller noe så enkelt som mandelbrød med godt pålegg; http://www.kriweb.no/?p=4355

    @VictoriaDesiree: Det er tre gode ting det 😀

    @karoline: Takk 😳

    @Marius: 🙂

    @Vibeke: Der hvor jeg alltid ser så fresh og opplagt ut ja :mrgreen: Bare å si hei!

    @SiljeB: Det var veldig hyggelig, tusen takk!

    @Minda: Da vet du også at ingen av mine dager er like med tanke på matinntak 😀 Nå for tiden ligger jeg lavt på hverdagene og mye på lørdager. Tipper det i snitt blir 1500-1600 kcal daglig, alt ettersom hvor mye kardio jeg kjører.

    @Anonym: Det vil jevne seg ut, gjør det som passer deg best 🙂

    @Stine: 😳 Tuusen takk for koselig melding søte deg, håper du får en fin dag videre!

    @Ann Katrin: Ja, du har nok rett i det. Enkelte negative sjeler vil det alltid være, sånn er livet 😀
    Tusen takk, klem

    @Katarina: Tack!! Jeg hadde et godt utgangspunkt etter alle årene med dansing ja 🙂 Sammen med gode gener, mye trening og mye mat så fikk jeg rask fremgang. Det stoppet etterhvert litt opp etter de månedene, sånn er det vel for de fleste nybegynnere, men det kjennes helt ok sånn som jeg er nå.

    @Silje: Natreen har jeg aldri smakt, men det smaker vel ikke godt? Sukrin har samme konsistens som sukker, synes det er godt – selv med en litt isete smak. Kjøper det på helsekost, eller http://www.funksjonellmat.no

    @Maren: 🙂

    @Smilefjeset: Man kan nok til lære å kjenne en person til en viss grad ved måten de skriver på, du har rett i det 🙂
    Oi, dette må du jo bare holde meg oppdatert på :mrgreen:
    Jeg er veldig glad i den lett-kakaoen ja, har faktisk tenkt på å snike den oppi noen kaker.

  22. avatarAnonym i dag. :o)

    Mediterer du?
    Du burde gjøre det hvis du ikke gjør det. 😀

    Jeg mediterer mye selv, og har selv astma (og en en familie med en sykdomshistorie mtp hjerte»feil»).

    Ofte mediterer jeg mtp at jeg ser for meg at jeg blir healet.
    Har aldri vært spesielt overtroisk, men ble skikkelig ille av astmaen pga pollen for en ukes tid siden, og tenkte at nå, nå skal jeg tro på healing, og jeg forsøkte å heale meg selv.
    Fra og omtrent ikke få puste, til å føle meg 90% bedre igjen (og det er helt sant), så fortsatte jeg med to meditasjoner pr dag. Under meditasjonen bare velger jeg å tro på at ALT går ann. :mrgreen:

    Pga astmaen «vet» jeg nesten at jeg en dag vil få hjerteproblemer, men jeg vet og føler virkelig at trening, sunn kost og meditasjon er som balsam for sjelen.

    God bedring…
    Det fantastiske med våre organer og våre kropper er at det finnes så mye tankene våre kan gjøre for at kroppen vår skal ha det bra.
    Enkelte som mediterer mye og som bedriver healing mener helt og holdent at veldig mange sykdommer kommer av tankene våre, og spesielt hjertesykommer (stress, beymring, uro, etc) blir velig påvirker av hva vi tenker og føler. Men så flott, for tankene og følelsene våre kan vi gjøre noe med!

    Ha en fin dag! <3

  23. avatarAnonym

    Du sier du ligger på mellom 1300 -1700 kcal daglig, så du har tydeligvis en viss oversikt over hva du får i deg. Hvor mye får du i deg på lørdagene?

  24. avatarMarita

    Takk for svar:) Jeg klarte ikke å vente til helgen med bakingen så nå står det en brownieskake i ovnen og jeg gleder meg til å nyte en kake med verdens beste samvittighet!
    Neste gang blir det snickerskaken;)

  25. avatarMette

    Så gøy å høre mer om deg Kristine, ingen tvil om at du er en reflektert person. Liker å lese bloggen din, den fine måten du skriver på og den flotte personen du fremstår som/er:) Du virker som ei fantastisk jente med beina planta godt på jorda:) Ha en fin helg:) Stor klem

  26. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Camilla/MammaGlemmer:
    Det var en glipp.. var ikke meningen å skru av kommentarfunksjonen. Tusen takk!

    @Anonym i dag. :o): Nei, men jeg har lenge hatt lyst til å prøve med tanke på stress, søvn, (for mange) tanker o.l. Når det gjelder hjertet mitt så tror jeg ikke meditasjon er løsningen, dessverre.. ting går litt for tregt i kroppen, så jeg tror ikke den skal ha enda lavere puls 🙂

    @Anonym: En viss oversikt har jeg, men ingen dager er like. Lørdagene er likedan, alt fra 3000-4000

    @Marita: Håper det smakte!

    @Mette: Tusen takk Mette, det inntrykket har jeg fått av deg og. Ha en fin helg videre snupp 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *