Sunn pizza

Jeg lagde som dere vet ‘polarbrød’ tidligere, og ville teste ut dette som pizzabunn – og det ble veldig godt!

Jeg doblet oppskriften og stekte den i 10 min før jeg la på fyllet.
Smurte ketcup u/sukker nederst og la på diverse grønnsaker (her kan du velge fritt, sikkert godt med kjøtt/skinke av noe slag også – så lenge det ikke blir for mye/tungt)

Jeg er veldig glad i ost, så det ble 50g på toppen + krydder

Inn i ovnen ytterligere 15 min, gjerne på 200 grader denne gangen.
Og voilá, en sunn og lavkarb pizza til én person.

Jeg har et lite spørsmål til dere med grønne fingre. Jeg synes det er gøy å plante diverse grønnsaker hjemme, og selv om ikke alle har klart seg gjennom vinteren så er det i hvert fall én som har overlevd. Dette er paprika;

Det skulle egentlig ha kommet noen tomatplanter opp og, men de tørket ut..
Men så har det plutselig dukket opp noen små vekster igjen.. er dette plutselig små mirakler som vokser på ny, eller rett og slett ugress?

Det er lov å håpe :grin:

30 tanker om “Sunn pizza

  1. avatarHelene

    Nam! Polarpizza vil jeg prøve i morgen 😆 Du inspirerte med laks og brokkolimos, og det var nammenam til middag i dag. Ha en super kveld 😉

  2. avatarTherese

    Det er ikke tomaten som dukker opp i alle fall 😉
    Dyrking av egne salat og grønnsaker er artig!
    Kjøp baby-tomat planter hos plantasjen – da er det bare å følge de opp til voksen plante. Spiringen er det vanskeligste (selv om det ikke er VELDIG hokus pokus da – de er bare veldig følsomme i den fasen!)

  3. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Helene: Det må du gjøre, håper det faller i smak 😀 Ha en fin kveld du og!

    @frederik:
    Nei, dette ble ikke en fullverdig middag for min del – så det ble ekstra mye til kveldsmat 🙂

    @Therese: Fader.. for det ser ikke ut som paprika heller. Da lar jeg de vokse litt til og venter i spenning 😀

    @Sweat it out!: Nam, curry er så godt! Ja du får prøve den ut 🙂

    @lovelyliller.com: Enkel og grei pizza, bare hyggelig!

    @Jade: Synes du? Takk!

    @Sunniva: Takk! Følte at det var på tide med en forandring 🙂

  4. avatarAstrid

    jeg undrer litt,hvordan funker dene peiodiske fastingen rent praktisk, da det ikke er så lett å planlegge alltid. Er det krise om en faster 12-13 timer?

    F.eks i dag spiste jeg siste måltid rundt 20-20.30. Og i morgen er jeg nødt til å trene tidlig, halv 10-10. Da bør jeg vel spise noe først? Hva pleier du å spise før trening, oévt har du noen tips her? bedreviteren anbefaler frukt + myse, men jeg har ikke noe myse, so.. Alle råd mottas med takk:)))))

  5. avatarMalin

    Kul header! Skikkelig fresh 😆
    Men «bunnen» på siden må bli svart den også vel..? Hehe, jeg pirker 😉

  6. avatarmaren

    åh, kjenner meg sånn igjen med de spirene. Prøver å få til basilikum her og solsikker, men det går litt så som så.

    Lurte på hvordan det gikk med den veldig lave hvilepulsen din. Hvis du vil dele det med oss, selvsagt? Og beklager hvis du har skrevet om det, da har jeg ikke lett godt nok.

  7. avatarTherese

    Herrefred – for en smashing header! Elsker den 😀

    Må også nevne hvor stor fan jeg er av mattipsene dine, spesielt da jeg var på diett, men for all del nå også..
    Blir pizza i kveld tenker jeg!

    Forresten – har du laget(eller spist) sushi noen gang? Tenker på siden du sier du har nevnt at du er så glad i fisk, men har ikke som jeg har fått med meg at du har spist det før? 🙂

  8. avatarHanne

    Dæven, så flott med ny header 😀 Knallstilig!

    Sunn hurtigpizza er ikke å forakte, men ketchup?! 😯
    Spander nå i hvertfall på deg hermetiske tomater. Det smaker utrolig mye bedre, og du får bokser hvor de allerede er kjørt til en jevn masse 🙂

  9. avatarLisa

    Flott header! Og den «pizza» bunnen er nydelig. Takk for masse flotte tips! Setter utrolig stor pris på bloggen din. 😛

  10. avatarTone

    hei.. kjempe fin blogg du har.. er fast leser:D men er det mulig å komme med ett ønskeinnlegg om bruk av kratin..? er dette noe du benytter deg av, og kan du fortelle litt om dine erfaringer av bruk.? Jeg sliter med å få kroppen formet slik jeg vil ha den, og tenkte kanskje skulle prøve ut den måten, for å forhåpentligvis få litt mer synlige muskler.

  11. avatarCamilla

    Hahahahaha, det der er ugress kjære søster!! Hoho, tror du skal holde deg til matlaging jeg, for DET er du god på 😉 Vi sees i morgen eller?!
    Klem fra oss

  12. avatarRamona

    Hei! Trenger tips til hva jeg skal ha sammen med skyr naturell, for å få et godt mellommåltid, elr kanskje en frokost??:)

  13. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Ida: Takk!

    @Astrid: Det er ingenting som er ‘krise’ – spis når det passer den dagen. Jeg følger ikke IF eller noen andre dietter etter boka, jeg hopper over frokosten (som jeg har gjort i alle år).
    Jeg spiser et lett måltid ved lunsjtider, enten frukt eller skyr/egg/tunfisk.

    @Tone: Takk! Min flinke webdesigner mente det var på tide med en ny 🙂

    @silje’s fremgang.: Det var veldig godt, og enkelt!

    @Truls: Takk! 😀

    @Malin: Seff! Jeg sendte pirkingen videre til min kjære ‘webansvarlig’ 😀

    @maren:
    Det skal liksom så lite til før de dør synes jeg.. jeg vanner med en liten sprayflaske, men en liten dusj av den får de til å legge seg helt ned noen ganger. Mye styr!
    Takk som spør! Jeg var nylig hos legen og tok en del prøver, regner med at jeg får svar neste uke.

    @Therese: Tusen takk! 😀
    Jeg har spist sushi to ganger, men kan ikke si at jeg er så veldig fan.. Første gangen var helt pyton; kald ris, grønn guffe og smakløs fisk. Andre gang var i Marrakech (av alle steder), da var det bedre (kun fordi de hadde smøreost inni tror jeg). Jeg tenker at alle gode ting er tre, så har lovet å bli med på et av de bedre sushi-stedene i oslo og spise.

    @Hanne:
    Takk! Jeg står mellom to stk, kanskje jeg trenger deres råd.
    Jaa, jeg vet.. men jeg gadd ikke å sprette en hel boks bare for den lille pizzaen 🙂 Dessuten ble bunnen ganske tynn, så det var litt begrenset hvor mye den tålte å ha på.

    @Lisa: Tusen takk! 😀

    @Cathrine: Ikke paprika heller? :mrgreen: Jeg har glemt hvordan paprikaen så ut som baby.

    @Karianne: Takk! Godt med en forandring 😀

    @Tone: Jeg bruker ikke kreatin dessverre, men jeg vet at det har god effekt på restitusjon/innhenting etter trening. Med andre ord, det er ikke muskeloppbyggende i den forstand – så tung styrketrening er og blir det viktigste du gjør.

    @Camilla: Neei.. jeg lar de vokse litt til, de er så søte og standhaftige :mrgreen:
    Ja, ringer deg i morgen etter husvasken! Klem

    @Ramona: Skyr naturell passer til ALT, både salt og søtt. Regner med at du vil ha det søtt; lett-syltetøy (blåbær, eple, bringebær eller jordbær), sukrin, kanel, fersk/tørket frukt, nøtter, havregryn, müsli, havrepuffs, fun-light e.l

  14. avatarAnett

    Kjempeflott header – jeg gleder meg til å slå kloa i Body til uken 🙂

    Den pizzaen skal jeg definitivt prøve ut – min datter har cøliaki, så pizza uten hvetemel er populært hos oss. Og mamma blir jo lykkelig over en variant som ikke har så mye karbs og kalorier 🙂
    Du burde gi ut en kokebok med alle dine fristende og bra oppskrifter

    Lurte på om jeg kunne få spørre deg om et par konkrete ting ?
    1) Jeg trener også på Elixia – og ble litt overrasket idag da en venninne mente at i benpress-apparatet (der man sitter i «stol» og presser føttene mot en plate) så er vekten angitt i PUND og ikke i KILO ?!
    Jeg fortalte stolt at jeg tok 85 kg i benpress i dag (ganske mye til å være meg, ferskis de luxe) og hun mente at det nok var 85 pund det var snakk om.
    Kan det stemme at noen av apparatene i vektsalen angir pund og ikke kilo ?
    Det er vel logikk at man klarer dobbelt så mye her i forhold til knebøy ?
    (og der brukes man jo skiver hvor «kg» står skrevet på)

    2) Hva er dine topp tre mageøvelser ?
    Jeg synes jeg får litt vondt i nakken av crunch-apparatet, er det andre ting jeg kan gjøre som tar magen godt ?

    På forhånd tusen takk for svar – og keep up the good work !

  15. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Anett: Takk 😀
    Å så bra, godt å kunne komme med tips til de som har diverse allergier/sykdommer. Jeg holder på å få til et hefte i hvert fall, med desserter i første omgang.

    1. Jeg mener også at det som regel er kg i benpress-apparater. Nå finnes det jo mange forskjellige apparater (og noen viser faktisk pund, men de er i fåtall på elixia), som regel er man en del sterkere i benpress enn knebøy ja.

    2. 1.Sit-ups i skråbenk med vektskive på brystet
    2.Crunches på ball (eller apparat)
    3.Planke
    Husk å fokusere på at det er magen som skal knipes igjen og utføre øvelsen, nakken skal være ganske uanstrengt. Du kan jo prøve planken? Statiske øvelser er fint for mage og coremuskulatur.

  16. Tilbaketråkk: Den kan brukes til alt | Trening, bodyfitness og fordommer

  17. avatarElise

    Synes pizzabunnen ble litt tørr, kanskje jeg lagde den for tykk? Hvordan er din konsistens? Og den var kjempevanskelig å få av bakepapiret også syns jeg, da den omtrent bare smuldret sammen :S Brukte heller ikke mye fyll..

  18. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Elise: Jeg lagde min veldig tynn, ble ikke tørr synes jeg. Hadde den av bakepapiret med en tynn stekespade før jeg la på fyll. Kanskje du skulle ha prøvd med litt olje i neste gang, evt olje på bakepapiret.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *