♥ BODY

Fotograferingen for to måneder siden var som nevnt tidligere noe av det morsomste jeg har gjort i en slik setting, men også det mest slitsomme. Det var kun ett bilde hvor jeg ikke ble spylt våt, mellom de tre andre så måtte jeg tørke det meterlange håret mitt (uten hårføner) og ta av/på make-up. Jada, veldig ‘slitsomt’..
Det var gøy, og som dere kan se av bildene i bladet er gladnerden (meg) den eneste som gliser på absolutt alle bildene (jeg ble bedt om det og altså).
Jeg var smånervøs for formen i forkant, om den var bra nok i forhold til selveste Cecilia Benjaminson og Linda Fodor, men den føltes bra når dagen endelig kom. Jeg var 5-6 kg over konkurranseform da, som i mine øyne viste seg å være en estetisk finere form enn det jeg har enda nærmere konkurranse.

Jeg kan nok ikke legge ut de bildene som kommer i selve bladet riktig enda, men jeg tenkte at jeg kunne legge ut det bildet som kommer på coveret – det vil uansett bli lagt ut på Body i morgen.


Fotograf: Mikael Gustavsen

Vi fikk velge ut badetøy/bikini selv, og dette var den første jeg valgte ut – synes den var så fin. Jeg har på meg totalt fire stk. Hvilket merke badetøyet + diverse accessories er vil stå i bladet.

Nå er jeg så utrolig trøtt, det er tydelig at vestlandsk fjelluft (eventuelt kilovis med godis) gjør deg slapp og salig.
En liten tur i regnet før jeg tar kvelden, lover mindre av meg og mer mattips i morgen :smile:

79 tanker om “♥ BODY

  1. avatarRenate

    Oh my, du er den vakreste jeg noen gang har sett 🙂 Håper du er stolt av deg selv, det har du all grunn til!

  2. avatarFriskus!

    GUD, så vakker du er!! Helt ubeskrivelig! Og den magen – fy søren, den kunne jeg virkelig ha drept for!

    Også lurte jeg på, du skrev tidligere at du skulle teste Ripped Freak, hvordan opplever du det? Jeg er én av de som kun har opplevd positive virkninger av den!

  3. avatarKristine Innleggsforfatter

    Oi her var det kommentarer jeg ikke hadde fått med meg, TUSEN takk til dere alle!

    @Sandra: Thank you! Unfortunately no, but you can use google translator (I must warn you however that it’s not very good, the translation can sometimes be crazy) 😀

  4. avatarSilje

    Hei,

    Jeg har tenkt mye på å begynne å trene for å få markerte muskler, men hvis jeg velger å konkurrere så blir det jo deffing osv og da lurer jeg på forsvinner alle mine «kvinnelige» former? Med det så mener jeg brystene. Jeg er 176 høy og veier nå 66 kg og har små pupper fra før av og vil gjerne beholde de:)

    Vet det kanskje høres litt overfladisk ut, men det er viktig for meg å beholde mine kvinnelige former og samtidig være i fin form:)

    Håper du kan si noe om dette:)

    Mvh

    Silje

  5. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje: Ved styrketrening vil du ikke miste de kvinnelige formene dine, men på konkurransedeff så gjør man det. Naturlig nok fordi man jobber seg ned i en svært lav fettprosent, og brystene består stort sett av det. Hvor mye fett man mister hvor er veldig individuelt. Det fine er at kroppen regulerer seg tilbake etter endt konkurranse.
    Husk at det er meget stor forskjell på konkurranseform og fin ‘bikiniform’ 🙂

  6. avatarSilje

    Hei igjen

    Takk for kjapt svar! Blir super motivert av å lese bloggen din:)

    Men hvordan ser kroppen ut når man er i fin bikinisesong eller ikke konkurranseform?Jeg kunne nemlig gjerne tenkt meg å hatt former og en 6pack;) Har sett enkelte jenter på treningssentert som rett og slett ser litt kraftige ut da de har mye muskler og noe fett over, da ser man brått mye større ut enn om man har samme fettprosent og mindre muskler…

    Er litt redd for å havne i den kategorien jeg beskrev ovenfor da jeg har erfaring med at ejg bygger fort muskler med volum..Jeg får altså fort store «6ometerifriidrettlår» og «svømmerygg»..Går det ann å unngå å «vokse» så mye men likevel ha synlige muskler? JEg er ganske høy og har en normal veldig norsk kroppsbygning så dette er litt viktig for meg:)
    Kan du i samme slengen fortelle hva forskjellen mellom fitness og body building er?

    Nå er det slik at jeg har trøbbel med knærne mine grunnet væske og betennelse ( jobber i Forsvaret og blitt for mye løping) så får ikke trent bein eller rumpe..Er det da vits å begynne med overkropp nå da? Eller er det like greit å vente til jeg er frisk for så å trene hele kroppen?

    Håper du kan gi ut noen «triks i ludo» 😀

    Ha en riktig god jul!

  7. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Silje: Hvordan kroppen ser ut ved forskjellig fettprosent kommer helt an på hva slags utganspunkt du har, og ikke minst muskelmasse.
    Konkurranseform er noe de aller fleste ikke holder over tid, det krever rett og slett for mye. Jeg tror ikke man kan tenke seg hvor tøft det før man har vært oppi det. Det er en altfor lav fettprosent som igjen vil skape problemer for kropp og helse.
    Mageruter er først og fremst genetisk, og veldig individuelt. Noen har synlige på litt under middels fett%, mens noen har det rett og slett ikke uansett hvor lite fett de har – altså ikke ‘utstående’ muskler.
    Man må være forsiktig med å sammenligne seg med folk på gymmet, kroppen ser ganske annerledes ut når man trener vs vanlig (det gjør i hvert fall min). Det er utrolig hva litt blod og væske i muskulaturen kan gjøre 😉
    Man blir ikke større av styrketrening (med mindre man øker matinntaket), heller tvert om. Det er i hvert fall min erfaring. Det er som oftest fett som gjør at man ser ‘stor’ ut, svært sjeldent muskler (i hvert fall når det gjelder jenter). Jeg tror absolutt ikke du trenger å være redd for å trene styrke, men det spørs litt hva du ønsker selv.
    Om du vil ned i fettprosent og mener at du har den muskelmassen du er fornøyd med, så er det kostholdet som er viktigst – altså sunn og proteinrik mat.
    Bodyfitness er ‘skjønnhetskonkurranse’ med en feminin og muskuløs kropp. Her skal man posere (ikke stramme), og helhetsuttrykket (alt fra ansikt, gange, sceneopptreden og kropp teller).
    Bodybuilding er hovedsaklig muskler, her er fysikken i fokus. Her vil man ha en mye større muskelmasse, og en mye lavere fettprosent. Altså , mer ‘ekstremt’. Man strammer/flekser på scenen, utseendet o.l spiller en mindre rolle.

    Håper det var til noe hjelp, god jul til deg og! 🙂

  8. avatarNina Renate

    Sykt sykt imponerende! Jeg har bestilt mat oppskrift heftene av deg idag, så nå skal jeg bli like flink som deg 🙂 Veldig artig å følge bloggen din 🙂

  9. avatarAnonym

    Hei Kristine! Jeg vil stramme opp både mage,rumpe og lår. er spinning en bra måte å få resultater på?

  10. avatarAnonym

    vet du om noen bra mageøvelser som funker? som strammer opp både framme OG på sidene ? 😉

  11. avatarKristine

    @Anonym: For å stramme opp må du mest antagelig ned i fett%, ingen sit-ups i hele verden vil gi synlige magemuskler dessverre. Dessuten er tung styrketrening mer effektivt for mage/coremuskulatur enn vanlige mageøvelser 🙂

  12. avataranky

    Hei ser på bilde over av deg, og lurer på hvor mye og akkurat hva du må gjøre for å få så markert kropp som det. Regner med at det ikke er slik du ser ut 52 uker å året, men hadde vært greit å vite hva og hvor mye som skal til før en bikini sesong;)

  13. avatarKristine Innleggsforfatter

    @anky: Det er tilnærmet umulig å svare på i og med at vi alle har forskjellig utgangspunkt. For meg tok det ca 2 måneder med en litt strammere diett enn normalt, men det var med min kropp da jeg startet. For andre kan det ta både kortere og lengre tid.

  14. avatarMarius

    Super side med mange bra artikler og bilder 🙂
    Spørsmålet er kort og godt? hvor finner man sånne som deg? 😛

  15. avatarKjersti

    Oh my God – den kroppen vil jeg og ha 😛 Står det mye tips ang. mat og trening i boken din, som kan hjelpe meg mot en slik kropp? Trener endel styrke, spiser forholdsvis sunt og lite karbs, så tror jeg gjør noe rett ❓ 🙄
    Vet du, til nå har jeg fulgt Fotballfrues blogg, men nå har jeg fått en ny inspirasjon – DEG !!

  16. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Marius: Aw, takk 😀

    @Kjersti: Ja, jeg skriver mye om kosthold og trening i boka – samt oppskrifter og mitt eget treningsprogram.
    Veldig hyggelig at du fant inspirasjon her og! 😀

  17. avatarKristine Innleggsforfatter

    @Laila: Ingen direkte. Magen kjøres faktisk best på tunge baseøvelser, det vil si knebøy og mark 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *