Egg og bacon

En smakfull kombinasjon!
For min del så synes jeg både egg og bacon hver for seg passer til (nesten) alt. Egg er virkelig forbruksvare her i huset (som dere sikkert har sett). Og bacon setter så utrolig god smak til alt fra kylling og fisk til pannekaker. Men i dag ble det den tradisjonelle egg&bacon – nam!

Planen min var å lage en omelett-hamburger, men det skar seg. Jeg lagde hamburgerbrød (av mandelmel), men de ble altfor små, så jeg spiste de som rundstykker ved siden av.
Omelett med egg, lett-ost, purre, paprika og masse krydder (hvitløk, paprika, pepper, chili, oregano).

Servert med bacon, rundstykke(r) med ost, cherrytomater og søtsterk sennep.
Totalt var denne ‘puslete’ middagen på over 700 kcal og nå er jeg god og mett – periodisk faste er definitivt riktig for meg :smile:

Det blir ingen dessert på meg (eller dere) i dag, jeg er rett og slett for sliten. Det er mye jobb og mye trening for tiden, og kombinert med litt dårlig søvn så kjennes det godt.
Nå skal jeg gå en liten tur i skogen før jeg tar kvelden, sov godt!

14 tanker om “Egg og bacon

  1. avatarAnonym

    maten din ser så god ut.. 🙂

    tenkte å prøve ut litt av det her inne.. men når du skriver f.eks 4og mandelmel… mener du da 40 gram eller..4 dl ?kanskje litt dumt spørsmål.. 😳 ? hlsen en uerfaren baker.. 🙂

  2. avatarRie Aleksandra

    Jeg absolutt ELSKER bacon, og det er en av de beste luktene jeg vet om (andre luktfavoritter er vafler, vanilje, våt jord/gress som minner om vår, skog)! Egg og bacon er skikkelig kraftfor, perfekt for muskelkvinner som trenger ordentlig påfyll. 😉 Også er jeg 100% enig i at periodisk faste er genialt, og jeg er utrolig glad for at bl.a din kjære bidro til å opplyse om at man ikke MÅ spise frokost og ørten måltider per dag. Du får hilse og si takk. 🙂

  3. avatarHanne

    Mmm, så enkelt men også så godt 😀
    Jeg er også blitt bacon-frelst!

    Så det er ikke bare meg osm sover litt lite og jobber litt mye for tida.. *gjesp* Godt vi får noen ekstra fridager snart 😀

  4. avatarKristine

    Du har ikke lyst til å dele rundstykke-oppskriften? 🙄
    Jeg satt akkurat å tenkte at det hadde vært godt med rundstykker til kvelds.

    Håper dagen i dag blir bra, til tross for en sliten frøken 🙂

  5. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Anonym: Ja, g=gram 🙂

    @Rie Aleksandra: Det både lukter og smaker så utrolig godt! Jeg må imidlertid steke de helt mørke/svarte – så slipper jeg å se det hvite 😀
    Ja jeg skal hilse (han leser nok her innimellom og).

    @Silje Kristine: Mhm! 😀

    @Hanne: Vi kjøpte bacon i Sverige, og nå vil jeg ha det til alle middager 😆
    Disse fridagene er etterlengtede! Bare været holder seg sånn nogenlunde..

    @Kristine: Joda, skal vi se om jeg husker riktig. Den ligner litt på mandelbrød, men mindre og færre ingredienser. 1 egg, 1 eggehvitte (piskes hvitt med en klype salt), 40g mandelmel, 1 ts jbk-mel, ca 2 ss skyr, 20g sesamfrø (litt i røra, litt på toppen) 1 ts kardemomme (for litt smak). Jeg lagde 3 små. I ovnen på 180 grader i rundt 25 min tror jeg – hold et utkikk du 😀
    Takk, håper du får en fin dag og!

  6. avatarAnette

    Super godt måltid ;D
    Jeg har et spørsmål til deg jeg; kunne du fortalt litt om MYO-reps? Jeg vurderer å endre programmet litt, motivasjonen begynner å synke og da tenkte jeg på dette. Jeg har søkt masse på det, men jeg skjønner rett og slett ikke hva folk skriver 😯 🙄

    🙂

  7. avatarBeate

    Egg og bacon til frokost er noe av det beste jeg vet :mrgreen:
    En sånn frokost holder meg mett i flere timer.. Sist jeg spiste det ble jeg ikke sulten før det hadde gått 6-7 timer :S Sykt.

  8. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @silje’s fremgang.: Spesielt bacon! Nam 🙂

    @Anette: Nå kjører jeg ikke det programmet lenger, og jeg gjorde det kanskje litt annerledes.. men jeg kan prøve å forklare ha jeg gjorde 🙂

    Uke 1: Starter med et ‘utmattelsessett’ på 18-20 reps, deretter 5x5x5x3x2 (f.eks) uten noe særlig lenger pause enn 4-5 sek mellom hvert sett.
    Deretter øker jeg vektene for hver uke, samtidig som utmattelsessettet blir mindre. F.eks kan uke 2 starte med 15 reps (+ 5x5x5x3x2), deretter ned til 12 (+ 5x5x5x3x2) i uke 3. Øk vektene for hver uke i fire uker, start deretter på nytt (med noe høyere belastning enn du startet med første uken).
    Ble du noe klokere? :mrgreen:

    @Beate: Ja der er et godt eksempel på at fett (og protein) holder deg mett lenge. Jeg klarte fint fasten dagen derpå som vanlig, så det funket bra for min del og 😀

  9. avatarRie Aleksandra

    Bacon skal være køl! Og sprøtt! Kan heller ikke fordra hvitt verken på bacon eller egg, eller, på sistnevnte er det mer ‘geléen’ som må være helt borte. Derfor bestiller jeg alltid easy over ute. 😀 Liiitt kresen ja. 🙄

  10. avatarkriweb

    @Ingvild: Takker for info – jeg kjøper stort sett fra frittgående! Og skal i hvert fall gjøre det fremover.

    @Anette: Godt å høre, bare å spørre om det er noe mer 🙂

    @Rie Aleksandra: Godt å høre at det ikke bare er meg som er kresen på det der :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *