Middagen er klar!

I dag var det ikke jeg som lagde middag, og det passet veldig godt i dag da jeg har vært veldig sliten.
Det er mye å gjøre på jobben for tiden, og jeg dro som vanlig rett på gymmet – det ble en kardioøkt med spreke mamma på 45 min. I dag gikk det seigt, men vi fullførte som vanlig. I morgen blir det beintrening  :cool:

Slik endte jeg opp da jeg kom hjem, og Todd er ikke vond å be med seg på en liten hvil

Og dette våknet jeg til;
Laks med ovnsbakte cherrytomater og potetbåter

Servert med spinat, brokkoli, champignon, søtsterk sennep, skyr og krydder

Det ble sjokoladekake fra i går til dessert/kveldsmat, den holder seg god og saftig i et par dager om man ikke lar den steke helt tørr.
Det blir mer baking utover uka, i morgen skal jeg fylle opp skapene med mandelmel og hi-maize. Jeg har i hvert fall to spennende søtsaker jeg vil prøve! :grin:

13 tanker om “Middagen er klar!

  1. avatarLinda

    Heisann=)
    Veldig fin blogg du har! Er stor fan av dine middagstip og er ofte innom for å plukke opp ideer=) Trener en del selv,men mest bare for trivsel og utseende,hehe;)
    Det jeg lurte på er hva slags utdannelse du har og hva du jobber med? Og trives du?
    Stå på videre og takk for superfin blogg=)

  2. avatarmille

    Ville bare sei at jeg finner såååå mye inspirasjon i bloggen din! Jeg studerer ernæring, er selv veldig opptatt av å spise sundt og variert- synes du har mye spennnende:D TAKK!

    De 5 siste mnd har jeg faktisk vurdert å legge om treningen min, og gå over til styrketrening- kanskje å ha som mål å konkurrere i fitness i framtiden;) Jeg er aerobic- og spinninginstruktør, og trener nå mye jogging for å løpe halvmaraton snart. Men syns det ser veldig spennede ut å drive med syrketrening! Har du noen tips til meg? Har veldig godt treningsgrunnlag, men syns det er litt skummelt å skulle flytte meg ut i styrkerommet- har ikke peiling på teknikk, belastning, hyppighet osv…

  3. avatarHænni

    Hællo
    Lurer litt på hvor mye du bruker på mat i mnd, hvis det er lov til å spørre 😎 Prøvd nå den mnd her og syns ikke det var veldig lett. Men er så glad at jeg kan stikke innom her og få motivasjonen tilbake. Den har vært vekk litt 🙄 –ble litt glad inni meg nå :mrgreen: Du er lugn.

  4. avatarMalin

    Så heldig du er da 😀

    Har gått over til spinat i salaten nå, og det gjore seg altså. Blir litt lei av den samme gamle isbergen. Også blir salatskåla så fin og mørkegrønn :mrgreen:

    Du er veldig flink så klarer å komme deg på trening selv om du er sliten. Jeg har hatt treningsfri litt for lenge nå… 🙄

  5. avatarFitness is my life

    Du må virkelig ta vare på D! En mann som lager middag (som forøvrig ser veldig god ut) mens man selv sover på sofaen er kjekt å ha 😉 Lykke til med bentrening i dag! Det er en av mine favorittøkter :mrgreen:

    PS: Todd er som vanlig utrolig søt, jeg liker den katten! Selv om jeg aldri har «møtt» ham 😉

  6. avatarfrederik

    Ser godt ud 😀
    Tænkte på om du ikke kunne prøve at lave nogle «grov frokost» boller på et tidspunkt?
    Har søgt efter en opskrift. Kan bare ikke finde nogne og er desværre ikke lige så opfindsom som dig.

  7. avatarElie

    Veldig fin blogg!! Complimenti! Lurer på en ting: Jeg har nettopp begynt med PT timer og spiser lavkarbo til vanlig. Min PT ga meg endel gode mattips og sa at jeg tygt kunne spise en potet eller litt fullkornpasta som var kokt og satt i kjøleskap over natte. At stivelsen da ble omdannet utenfor kroppen, og derav fikk en lav GI. Vet du noe om dette, og evt hvor mye/ofte man kan spise litt av dette og hvor mye det reduserer GI? Er pastajunkie! Takknemlg for svar!

  8. avatarkriweb

    @Linda: Jeg trener også mest for trivsel og utseende – og helse 🙂
    Jeg har en bachelor (økonomi) fra BI, og jobber som controller.
    Takk!

    @mille: Det synes jeg du absolutt skal prøve. Er det noen du kan spørre om hjelp – enten en venn eller noen som jobber på gymmet? Det er veldig greit å få en gjennomgang på teknikk (spesielt frivekter som knebøy, markløft osv). Om ikke så kan du søke etter eksempler på utførelse på nettet. Start med å bli kjent med apparater og muskelgrupper, og så vil veien bli mye enklere.
    Start gjerne med å trene hele kroppen før du finner en passende splitt, og tren gjerne standard 8 reps x 3 (det skal være tungt på siste rep) Deretter kan du øke vektene, eller ha flere/færre reps etterhvert.
    Det er alltid litt vanskelig/»skummelt» i starten, men du vil ikke angre 🙂

    @Hænni: Ja jeg er ganske lugn :mrgreen:
    Jeg og D handler litt sånn annenhver gang, så det er litt vanskelig å si. Jeg bruker handler vel for ca 1500 kr i mnd. Jeg hadde nok brukt mer penger på mat om jeg hadde kjøpt ferdigmat i stedet for kjøtt og grønnsaker.
    Jeg er så heldig og blir sponset, og mye av det jeg spiser er bakekreasjoner med nettopp disse ingrediensene.

    @silje’s fremgang.: Det var helt nydelig, var lenge siden jeg spiste laks 🙂

    @Malin: Jeg synes det ser mer fancy ut med mørkegrønne blader enn isbergsalat 🙂 Dessuten er det jo skipper’n-mat. En pause trenger vi alle, men nå er godværet på vei tilbake så opp og hopp! 😆

    @Berit: Tusen takk, det var hyggelig 😀

    @Fitness is my life: Det var veldig godt, må smiske meg til flere slike dager tror jeg.
    Bentreningen var kjapp, men god 😀
    Aw, det varmer kattemors hjerte.

    @frederik: Det spørs litt om du er ute etter halvgrove med gjær (som krever hvetemel, grovt mel eller speltmel), eller lavkarbo uten gjær.
    Jeg har lagd noe her som kanskje kan være av interesse: http://www.kriweb.no/?p=3246
    Ellers hadde jeg faktisk tenkt til å bake brød/rundstykker igjen ganske snart.

    @Elie: Hei, og takk! Jeg er litt usikker på hvor mye man skal legge i dette med lav/høy GI annet enn de mest åpenbare som sukker og hvetemel. Pommes frites har lavere GI enn kokt potet, men man anbefaler fortsatt ikke førstnevnte som en god karbokilde. Det stemmer at det blir noe lavere GI som kaldt, så om du vil spise det kaldt så gjør gjerne det – jeg tror ikke det har store effekten på hverken form eller fremgang 🙂

    @Kaja: Det var meget godt 🙂 Jeg har for tiden 3-4 kardioøkter i uka.

  9. avatarHanne

    Så herlig bilde av dere to på sofaen 😀

    Må si matbudsjettet ditt overrasker meg, ut i fra den kjøtt- og grønnsaksmengden du pleier å oppgi. Men når jeg tenker meg om levde vel jeg på omtrent det samme da jeg bodde alene og spiste litt mere rent og litt mindre kos enn jeg gjør nå.. 😆

    Lekker middag!

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Hanne: Det var så godt 😀 Det førte til at jeg ikke sovnet før veldig sent på kvelden da.. typisk.
    Ja, men det er om jeg regner på sånn ca mitt matinntak – det blir selvfølgelig mer med D sitt + det han handler for. Men det er ikke så ille, blir dyrere de gangene vi skeier ut med noe annet enn svin og grønnsaker 😎

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *