Jeg tenker, derfor er jeg

Jeg tenker mye om dagen, så jeg er tydeligvis veldig for tiden. På både godt og vondt. Jeg liker å tenke om det kommer noe ut av det til slutt, men hvis ikke synes jeg det ofte blir slitsom. En pauseknapp hadde ikke vært så dumt noen ganger.. Kanskje meditasjon gjør samme nytten? Jeg har enda ikke fått ut fingeren og prøvd det, men jeg har veldig lyst. Noen som har gode erfaringer med det, eventuelt andre ting?

Vi ble ferdig med oppussing av gjesterommet i kjelleretasjen i går. Vi kunne ha blitt ferdig mye tidligere, men det ble mye rot med for lite tapet osv.
Slik så det i hvert fall ut før, grønt og skjønt:

Og etter kvistlakk+grunning+maling av panel og tapetsering ble det slik:

Innredningen er ikke ferdig, må ha sengesett, gardiner/persienner + litt interiørstash. Kanskje en fin blomst, skal ut og kjøpe litt greier i morgen tenkte jeg. Så nå er det bare å komme på besøk! En frøken fra Bergen kommer til meg på lørdag, det blir koselig.

Ellers går treningen bra, men motivasjonen er ikke helt på topp slik jeg hadde håpet den skulle være – jeg tror dette henger sammen med dette tankestyret om dagen. Jeg er imidlertid glad for at jeg tar et bevisst valg og kommer meg på trening, det føles alltid godt etterpå. I går ble det 40 min kardio på mølla, i dag ble det en styrkeøkt på skuldre/rygg og ben + 45 min kardio.

Jeg fikk ferdiglaget middag i dag, det var veldig godt.
Ovnsbakt torsk med druer, rødløk, chili, kesam og asparges

Ikke være redd for å være utradisjonell og blande forskjellige smaker!

25 tanker om “Jeg tenker, derfor er jeg

  1. avatarKaHo

    Kan virkelig anbefale meditasjon!! Det krever litt øvelse, men er såå verdt det når du først får det til. 😀 Har drevet med denslags i ca 5 år nå og gått en del kurs i diverse alternative ting, men meditasjon trenger man i prinsippet ikke å gå kurs for å klare. Det klarner hjernen veldig og man føler seg så rolig, avslappet og uthvilt etterpå. 😀 Bare hopp i det! 😉
    Forresten, bare å spørre hvis du lurer på noe ang. dette, har en del erfaring på området. 🙂

  2. avatarEirin

    Meditasjon er absolutt å anbefale ja. Jeg har ikke gått på noen kurs, men jeg har lest endel bøker, og fikk mest av ei bok med en rekke meditasjonsøvelser. Det forandret faktisk hele livet mitt – ble frisk psykisk – og det var også grunnen til at jeg klarte å gå ned 35 kilo i vekt, sånn jèg ser det 🙂

  3. avatarBeate

    Så fint rommet ble! Vi hadde rosa soverom da vi flyttet inn i leiligheten :S Så her ble det også en makover. Det er utrolig hva litt hvitmaling kan gjøre 😮

  4. avatarJade

    rommet ble fint, og tenkingen har jeg fortsatt ikke funnet svaret på; har to tanker for mye selv om dagen. det er iallefall godt å vite at det går over, en dag – om ikke så altfor lenge. hurra!

  5. avatarIris

    Så flott rommet ble!! 😀

    Det første avsnittet var som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg tenker veldig mye selv, og tenker stadig at jeg trenger å finne gode måter å «koble ut» litt, for ikke bli for sliten mentalt. Kanskje vi skal lage en deal om å prøve ut meditasjon begge to? 😉

  6. avatarTudeli

    Meditasjon er et fantastisk verktøy! Det kan være fryktelig skummelt, men absolutt verdt å komme over de første barrierene!

    Jeg kombinerer det med yoga om dagen og det er en fin måte å bli bedre kjent med seg selv og egne leve-/tanke-/reaksjonsmønstre… Vil tippe at du allerede har bedrevet meditasjon ubevisst under enkelte treningsøkter du har hatt, så lenge hodet er helt konsentrert om en ting; om det så er «det tredje øyet» eller pulsklokken, så er det meditasjon….

    Det finnes utallige former, så det er bare å lete seg fram til den som fungerer for deg!

    🙂

  7. avatarKaroline Pedersen

    Jeg ville bare fortelle at bloggen din er utrolig inspirerende, Kristine! 😉 Det er så gøy å lese om en så flott og kreativ jente som deg. Når jeg leser om den gode og sunne maten du lager, treningen din og alt det andre du skriver om blir jeg både glad og ekstra motivert til å trene og satse litt ekstra fordi jeg kan ha et forbilde som deg. Det er gøy å se fremgangen du har hatt og hvor sunn og flott holdning du har. 😀 Så stå på og fortsett slik. Du er en av få sunne forbilder i disse tider. 😀

  8. avatarMalin

    Så fint rommet ble 😀 Utrolig hva litt hvitt på vegger og tak gjør med romfølelsen. Det ser så mye større ut.

    Håper motivasjonen dukker opp i gjen snart. Du er hvertfall veldig flink som klarer å gå på trening selv om det ikke frister. Jeg har ingen erfaring med meditasjon, men av og til kunne det vært veldig godt å bare kobla helt ut og ikke hatt en tanke i hodet.

    Håper du får en finfin onsdag 🙂

  9. avatarHanne

    Akk, for mye tankevirksomhet er slitsomt. Hva skal vi med dette mentale stresset som likevel ikke leder noensteds hen? Løsningen vil jo være veldig avhengig av hva slags tanker du går og bærer på, men meditasjon er helt sikkert verdt å prøve! Selv merker jeg at slikt avtar når jeg bare klarer å slå meg til ro med at jeg ikke trenger å være up-to-date på alt, alltid, men det løser jo ikke alt på et blunk det heller. Håper du finner en løsning, og fortell gjerne hvis du prøver deg på meditasjon!

    Gjesterommet ser jo kjempebra ut så langt! Må le litt av kvistlakken.. 😆 Var nemlig på et kommunikasjonsseminar i fjor, og der slo en engelsk-italiener fast at kvistlakk, det var virkelig et norsk fenomen! *late som om en dytter penselen opp i taket..igjen..og igjen..og igjen…*

  10. avatarJanne Moland

    Og mor Åse er en stein 🙂 Likte overskriften din jeg 🙂

    Gjesterommet ser ikke ut som det samme rommet en gang:) Det ble jo kjempefint. Jeg elsker lyse og tidløse rom, så kan man heller forandre litt i farvekombinasjonene i tilbehør som gardiner, puter o.likn. 🙂

  11. avatarSandra

    Jeg anbefaler å sette av god tid til trening, også setter du deg i badstuen etter økten, ikke tenk på tiden, bare slapp av og føl på kroppen når du har sitti der lenge nok. Også kan du skrubbe kroppen med peeling i dusjen, ta sol, vaske håret og bruke lang tid på å føne og ordne 🙂 Det er utrolig avslappende. Men det er viktig at du ikke ser på klokka og tenker at det er noe du skal rekke hjemme.

    Jeg liker også å ta en løpetur hvor jeg ikke har pulsklokke, eller tar tiden, hvor jeg bare lar tankene fly.

    Yoga er også fint for avspenning, det beste med timen er avspenningen på slutten, da sovner jeg neste!

    Men jeg tror det viktigste er at du setter av litt tid til å ikke tenke på tiden 🙂

  12. avatar:) Smilefjeset

    Noen kobler av med meditasjon, andre (som meg) kobler best av med kampsport. Mange måter å slappe av på 😉

  13. avatarThale

    Jeg har tenkt på å prøve meditasjon for å roe ned de konstante, endeløse tenkerekkene mine. Ble på det sterkeste anbefalt det og, men jeg har ikke tenkt nok på det til å få gjennomført det i praksis 😆

    Rommet ble jo kjempefint! 😀

  14. avatarKine

    Først av alt må jeg bare få lov til å skryte av bloggen din Kristine! Jeg begynte å lese den fast for et par uker siden, og har lest meg mange måneder bakover. Jeg syntes du skriver fantatisk bra! Og du virker, som mange andre også skriver, sunn og reflektert i forhold til trening, kosthold og livet generelt. Og bloggen din er veldig inspirerende og interessant å lese! Jeg har hatt et opphold på omtrent et år i treningen pga problemer med knærene, men pga deg skal jeg nå ta det opp igjen og satse alt jeg kan! 🙂
    En ting jeg har lurt litt på men ikke funnet noen plass ennå, er hvor gammel du er? 🙂

    Og så må jeg si at jeg har prøvd både meditasjon og yoga, og sistnevnte fungerte best for meg. Det er både avslappende og man får brukt muskler man nesten ikke visste man hadde! Og som jeg så noen andre skreiv her at avspenningen på slutten av timen er helt fantastisk.
    Håper du finner noe som passer for deg! 🙂

  15. avatarKjartan R.

    Hei gamle venn! Er bare inne og leser litt i bloggen din, mye bra poster her som alltid 😀

    Jeg vet ikke så mye om meditasjon, men en pauseknapp hadde vært fint ja!

    Kjartan

  16. avatarJon

    Stå på Kristine!!!

    Du er enrom inspirasjon for oss alle, og dt er utrolig morsomt og interessesant å følge bloggen din:) Du fikk meg til å begynne å bake:)Baker nesten hver dag:)

    Sist men ikke minst: Du ser fantastisk bra ut:)

    Ha en fortsatt god kveld:)

  17. avatarCathrine

    Jeg synes jo det er fryktelig fint av dere å pusse opp et rom til meg for besøket; det setter jeg pris på!! 😉 Det ble kjempefint!!! Så flinke at 😀

    Jeg gleder meg så mye til turen vennen, trenger en «pause» fra tankevirksomhet selv, så vi skal klare å ta en pause fra det meste vi 🙂

    Ellers er meditasjon gull.. 😉
    *bighøgs*

  18. avatarkriweb

    @KaHo: Så lenge, da er du jo ganske dreven 🙂 Burde man ha noe form for kurs før man begynner? Jeg har lest en god del på nettet, og prøvd (dog halvhjertet) på egenhånd uten særlig hell.

    @Eirin: Så spennende da! Du har rett i at psyken er enormt viktig for kropp og utseende.

    @Beate: Jeg vil ha et rosa rom! Men det ble nedstemt her :mrgreen: Hvitmaling kan gjøre så utrolig mye ja.

    @Wilde: 😀 Takk!

    @Jade: Jeg håper virkelig at jeg snart blir litt ‘hjernedød’ i noen dager 🙂 Slitsomt ja.

    @elise: Takk! Lyst og fint 🙂

    @Iris: Ja, det synes jeg vi skal 🙂 Det er utrolig slitsomt, og man blir usikker på hva og hvorfor tankene tar så mye overhånd.. kanskje ha som mål å teste meditasjon innen april?

    @Tudeli: Ja jeg har jo aldri hørt noen si noe negativt om det, så jeg er spent på å prøve. Bare spørs om det hjelper meg.. driver du med yoga på et senter, eller hjemme?

    @Karoline Pedersen: Dette trengte jeg virkelig i dag, tusen takk søte deg! 😀

    @Malin: Det føles mye større, og ingen tvil om at det ble lysere. Nå har jeg lyst til å hive meg over alle interiørbutikker og hamstre inn til hele huset 🙄

    @Hanne: Nei det er det.. meditasjon hjelper nok ikke mot alt, men det er verdt å prøve – om ikke annet mot stress og hjertetull 🙂 Skal si ifra om jeg får det til.
    Kvistlakk er saker ja 😆

    @Line: Takk for link!

    @Janne Moland: Ja, og det er godt man lett kan endre farge på puter o.l, for det er så mye fint i butikkene nå! Klarte ikke helt å bestemme oss 🙂

    @Sandra: Det tror jeg faktisk hadde vært en meget stor utfordring for meg.. liker ikke å føle at jeg ‘kaster bort tid’ på gymmet – selv om det strengt tatt ikke er det da. Jeg stresser nok litt for mye, men for tiden er det tankene som løper løpsk. Men, jeg finner vel ut av det 🙂 Egenpleie er nok godt innimellom uansett ja.

    @🙂 Smilefjeset: Jeg opplever også at jeg tenker minst når jeg trener/danser 🙂 men det er dessverre vanskelig å gjøre det på kvelden.

    @Thale: Dette må vi klare å gjennomføre Thale – ikke noe ‘vi skal bare tenke litt på det først’ :mrgreen:

    @Kine: Hei! Jeg er 27 år (blir straks 1 år eldre men..) Takk for det! 😀

    @Kjartan R.: Hei Kjartan! Det var hyggelig, håper alt står bra til. Si ifra om du finner en pauseknapp 🙂

    @Metallian: men jeg tar det sitatet til meg jeg Met :mrgreen:

    @Jon: Det var hyggelig å høre! Det er jo nesten litt terapeutisk å bake og, det må jeg se å få til mer av fremover.
    Takk i like måte!

    @Cathrine: Ja håper det vil falle i smak – ellers må du sove på ‘dyrerommet’ :mrgreen:
    Du skal nok klare å få tankene mine over på hyggelige ting til helgen, så jeg gleder meg til du kommer!

  19. avatarRie Aleksandra

    Jeg kan varmt anbefale yoga og tenker å starte opp igjen selv snart. Yoga er et kjempebra supplement til styrketrening, og gir en ro og avspenning i kroppen jeg ikke får på noe annet hvertfall. Anbefaler enten virya eller ashtanga (poweryoga). Det er skikkelig tungt og svært god bevegelighetstrening. Virya er litt lettere og har mer innslag av meditasjon/»filosofi»/avspenningsteknikker. Klassisk yoga er visstnok ikke slitsomt og veldig meditasjonspreget, har lyst å teste ut denne varianten også! Jeg går forresten på timer på senteret, men var i en periode flink å gjøre noen sekvenser hjemme hver morgen etter DVD. Bør tas opp igjen!

    Meditasjon har jeg forsøkt men ikke fått til. Er en urolig sjel og må nok øve lenge før jeg mestrer det. 😉

  20. avatarTudeli

    Jeg tror yoga kan hjelpe alle, en eller annen form for yoga passer garantert til deg 🙂 Kan også som andre nevnte være en fin inngangsbillett til mindfulness og meditasjon.. Jeg trener i dag på et studio og er veldig, veldig fornøyd med det. Målet er å få inn min egen «hjemmepraksis» etterhvert, men foreløpig trenger jeg timene for å komme i modus.

    Skal du starte er det absolutt å anbefale å enten;
    – starte på et yogastudio, gjerne et hvor de har litt Iyengar- erfaring.
    – evt ta et par privattimer med en instruktør med bakgrunn i Iyengar (gjerne andre yogatyper også) før du tar timer på studio evt treningssenter..

    Iyengar fordi de er gode på alignment, og det er viktig å få inn hovedprinsippene så du ikke skader deg i starten. Går litt tregere enn Ashtanga, men er mye sikrere…
    Vil tippe at du har litt bakgrunn fra dansingen som du kan ta med deg inn i yogaen 🙂

    Ha en flott dag!
    🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *