Påskepyssel

I dag har jeg ikke lest noen aviser, tror ikke på noe av det som står der uansett. Vil ikke bli lurt, så da er det best å være en smule paranoid .. ikke noe aprilsnarr her nei :grin:
Ble dere lurt?

Treningen går bra om dagen, godt å trene kun fordi man har lyst. I går ble det en småpuslete økt på ben + 15 min ellipse, og i dag ble det 60 min kardio (50/50 ellipse og mølle).
Jeg går et par turer med hunden hver dag, men hadde det vært bedre vær så hadde de blitt ganske mye lenger. Det er så trist når det regner, jeg vil ha sol! Påske handler for min del mye om å være ute og nyte at våren er på vei, sukk..

Når det er dårlig vær ute (ja ja, vet.. finnes bare dårlige klær), så er det greit å ha et inneprosjekt. Vi har en underetasje som trenger et par malingstrøk. Kjellerstuen er gul og det ene gjesterommet er grønt – lenge leve 90-tallet. Vi startet på gjesterommet i går og nå er tak og halve veggene malt hvitt (panel). Det blir tapetsering av veggene, må finne en lys, litt robust tapet som passer til det hvite panelet. Jeg kan vise resultatet av mini-oppussingen når vi er ferdige.

Innimellom alt påskegodtet så blir det litt mat;
Salat med skinke og kesamdressing

Svinefilet med mager bacon og eple

Må ikke glemme Johnnys sennep og parmesanost! :cool:

I morgen blir min lille niese 7 år, så det skal feires. Ellers vil tiden gå med til trening, maling, baking, roadtrip og kos.


Ha en fortsatt god påske!

10 tanker om “Påskepyssel

  1. avatarTina

    Hehe, var på harrytur til söta bror i dag, og da kunne jeg ikke la være å raske med meg en «johnnys senap», etter å ha vært fast leser av bloggen din en stund! :mrgreen:

    Og den var god! 😀 MEN, jeg må ærlig si at Bergbys sennep her hjemme er bedre! Har du smakt den? Jeg tror du vil like den! (De har både søt og sterk :mrgreen: )

  2. avatarSunniva

    «Gode klær» hjelper ikke på humøret akkurat! Det frister lite å gå ut når regn (og snø) plasker ned. Inneaktiviteter som vasking, ryddig og yatzy får jo tiden til å gå, men det øker egentlig bare savnet etter påskesolen. Den kommer vel til slutt, velger jeg å tro. 🙂

  3. avatarKaroline Pedersen

    Når er neste gang du stiller i bodyfitness-konkurrans, Kristine? Hvor lang tid i forveien må man begynne å deffe?
    Og hvor høy er du? Det var noen spørsmål på en gang det her.
    God Påske 🙂

  4. avatarHanne

    Haha, om noen skal være paranoid så er det den stakkars katten.. Alle stirrer på meg 😯
    Jeg ble ikke lurt, men så leser jeg også alt med megaskeptiske briller på akkurat denne dagen 😉

    Oppussing høres kjekt ut! Fint når det kun er farger som skal endres og verken arbeidsmengde eller pris går gjennom taket.
    Jeg satt og laget meg garderobeskap på ikea.no i går 🙄

    Hadde det ikke vært for alt pratet om påskesol tror jeg ikke vi hadde vært så skuffet..men jeg vil også ha soool!

  5. avatarAnonym

    Hei!

    Er en fast leser av din blogg. I tornadoen av informasjon om trening og kosthold på nettet, har jeg funnet en side jeg føler meg trygg på, din blogg. Du gjør det du føler fungerer best for deg, uten noen oppskrift for hvordan andre kan finne sin gyllende middelvei, og det synes jeg er flott. Du gir både inspirasjon og veiledning.

    For to år siden satt jeg mine bein for første gang inn i et treningssenter. Da veide jeg 45 kg. Etter noen daler, har jeg klart å forandre min hverdag både angående trening og kosthold, og veier i dag 65, så noe må jeg ha gjort riktig. Likevel føler jeg at jeg har nådd en vegg vedrørende vektøkning, og lurer på om du har noen tips til hvorledes jeg kan fortsette min fremgang. Mitt mål er å gå opp til 80 kg. Jeg trener styrke 5-6 ganger i uken, og har et 3-splitt program: Tri+bryst, biceps+rygg, og ben+skuldre. Jeg forsøker å spise så ofte som mulig, og har et kosthold rik på proteiner og kcal. I tillegg tar jeg krealkalyn, d-ribose, 3 gainershakes, 2 proteinshakes og 1 nightcharger daglig. Har du noe erfaring med magnesium og sink tilskudd, eller andre tilskudd som du har positiv erfaring med? Gjør jeg ikke nok, eller gjør (trener) jeg for mye? Det finnes ingen enkel måte å gå opp i muskelmasse, men har du noen andre tips til meg for å komme meg over denne veggen som har bygd seg opp?

    Jeg vil sette stor pris på om du har noen innspill:)

  6. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Tina: Ja, jeg har den i kjøleskapet faktisk – men av en eller annen grunn har Johnnys blitt den store favoritten 😀

    @Sunniva: Yatzi er kult 😀 I dag tittet den frem så vidt det var, det er meldt litt sol i morgen og så vi får bare håpe!

    @Karoline Pedersen: Det har jeg ikke helt bestemt meg for enda, prøver å finne ut hva jeg vil og hva jeg passer til.
    Det kommer litt an på utgangspunktet og hvor mange kilo man skal ned, man bør ikke gå for lenge. Jeg har hatt alt fra 10-15 uker. Jeg er 168 cm.
    God påske 🙂

    @Hanne: Ja, det er utrolig hvor langt man kommer med litt hvitmaling – kanskje ikke så vanskelig når utgangspunktet er grell som fy. Tapet pleier å koste litt, men får se hva vi finner i morgen.
    Ikea-skap kan man sette sammen akkurat som man vil ja, de er fine sånn sett Må jo ha et sted å ha plass til ny vår- og sommergarderobe 🙄

    @silje’s fremgang.: Huff da 😆 Jeg hater sånt!
    Takk, mission completed 😀

    @Anonym: Hei! Det var utrolig givende å lese, gratulerer med flott fremgang!
    Slike «platåer» vil man oppleve enten man skal opp eller ned i vekt, og det er da tålmodigheten virkelig blir satt på prøve.
    Du trener etter en 3-splitt x 2, ca 6 ganger i uken? Det høres veldig mye ut, og jeg tror du med fordel kan kutte ned til halvparten. Kvalitet over kvantitet, viktig å huske på når man ønsker å bygge.
    Mitt forslag er at du enten fortsetter med 3-splitt én gang i uken slik det blir 3 dager med styrketrening, eller bytter til en 2-splitt som du kjører x2 slik at det blir 4 dager i uken.
    Det høres ut som om du får i deg nok av mat og tilskudd, magnesium og sink har ikke stor effekt på vektøkning. Du skriver at du spiser flere ganger om dagen, bare pass på at det er nok/mye mat hver gang – ikke kyllingsalat på rundt 150 kcal pr måltid liksom. Det er mengden og ikke antall ganger som er viktig.
    Ellers tror jeg du vil oppleve videre fremgang med tiden, du har kommet utrolig langt allerede – godt jobbet!

    @meg: Aw..

    @Metallian: Spinat (et must, blir jo sterk av det :mrgreen: ), agurk, mais, tomat, paprika, kalkunskinke og kesamdressing (mager kesam, ketchup, paprikakrydder, salt&pepper og en dråpe sitron).

  7. avatarJane

    Så flott blogg og mye god mat:)

    Jeg kurte på om du kunne ha skrivi en liste over de forskjellige tingene du bruker til å lage mat med.. Ikke de vanlige, men mandelmel og sukrin o.l. Og hvor man får tak i det. Får så mange rare blikk når jeg spør etter noen av tingene.. haha…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *