Påskeferie!

Da var siste arbeidsdag unnagjort, jeg tar ferie fra og med i morgen – det skal bli så godt! En koselig hjemmepåske med forhåpentligvis litt fint vær. Det blir trening som før, og kun fordi jeg har lyst. Og det blir både sunn mat og kosemat i skjønn forening ;-)

Jeg hadde min første styrkeøkt på nesten en halvannen uke nå på søndag, valgte å ha en fullkroppsøkt da jeg ikke tør å løfte så tungt med ryggen riktig enda. Måtte ta de øvelsene jeg kan ta litt tyngde på. Det gjorde godt, ble helt varm innvendig  :grin:
På mandag var jeg hos kiropraktor igjen, ryggen begynner å bli ganske mye bedre nå, men det henger litt igjen. Kjørte derfor kun kardio etter dette, det ble hele 70 min på tredemølle (tror nesten det er rekord for meg).
I dag har jeg gått tur i skogen i 20 min (kan nesten ikke regne det som trening da jeg gjør det daglig med hunden) og 15 min på ellipsemaskinen her hjemme.

Så, det var en liten oppdatering om min trening i det siste. Håper jeg får en god benøkt i morgen.

Det har blitt lite baking de siste dagene, el-vispen min synger på sitt siste vers og jeg har ikke brødform. Kunne såklart ha laget kaker, men det er liksom brød med godt pålegg som frister mest nå.
Og se hva jeg fikk av D i går ♥

Gåseunger, ny turbo el-visp og brødform. Påsken er reddet!

Jeg lagde noe godt her om dagen, noe jeg har laget mange ganger før. Ja, min eggehvittefluff ;-)
Denne gangen som sjokoladeis

2 eggehvitter
3 ss sukrinmelis
3 ts kakao
en klype salt

Eggehvittene piskes stive og luftige med sukrinmelis, smak til når du synes det blir søtt nok. Ha deretter i kakao og en klype salt, vend godt inn og sett i fryseren i 10-20 min. Husk å røre om innimellom.
En god ‘dessert’ til under 100 kcal.

Jeg må få ordnet selvangivelsen min i løpet av påsken; husleieinntekter, gjeld, renter, fradrag, aksjer… du verden så mye lettere det var før. Lønn inn+skatt ut=skatt til gode. Jeg skal fortsatt ha det regnestykket, men det er bare så utrolig mye mer jobb før jeg kommer dit :smile:

22 tanker om “Påskeferie!

  1. avatarFitness is my life

    Riktig god påske Kristine! Det hørtes ut som litt av en treningsøkt du har hatt i dag! Må være utrolig deilig å ha overskudd til å jobbe så hardt 🙂 Isen så også god ut, jeg lagde en blåbærvariant tidligere. Nam! 🙂

  2. avatarMalin

    Jeg prøvde meg på vaniljekesam-isen som du lagde for en stund siden. Måtte faktisk bruke søke feltet ditt for å finne oppskriften :mrgreen:
    Jeg glemte den litt ut da, så det ble litt is-krystaller… Men den fallt i smak hos samboeren da 🙂

    Du må ha en kjempe fin påske, nyyyyyyyyt den 😀

    P.S: Lolcatz bilde av Todd; «Mamma, bli ferdig med disse talla nå, sånn at JEG får oppmerksomheten din» 😎

  3. avatarElisabeth

    Du er så flink! Jeg blir så imponert og inspirert! Men du! Har du ett tips til hvordan man skal klare å styre unna alle søte fristelser når man tilbringer påska med en familie som elsker kaker og sjokolade? Nå skal det sies, at dette gjelder også meg, så å la være når sjokoladen står på bordet å frister er utrolig vanskelig! Har vært litt flink til nå synes jeg selv, selv om det blir litt for mange godbiter…

  4. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Fitness is my life:
    I går var den store kardiodagen – det er virkelig godt med mer energi! Jeg er alltid litt sprekere tidlig på uken, så får dra nytte av det 😀
    Ha en god påske!

    @Malin: Den søkefunksjonen er ganske bra, bruker den innimellom selv 🙂
    Jeg skulle gjerne hatt en liten iskrem-maskin jeg 🙄 Jeg tror denne også vil falle i smak hos mr samboer, ble veldig god.
    Ja! Jeg har så utrolig mange lolcatz øyeblikk med han 😆

  5. avatarBeate

    Så heldig du var som fikk visp og form! 😀 Har man det kan man egentlig lage hva det skulle være.

    Håper du får ei fin påske, til tross for selvangivelsen.

  6. avatarThomas

    Hei, vil bare få sagt at denne bloggen din er en stor inspirasjon, selv om jeg er en mann 😉 Og du har jo latterlig greie på å lage bra sunn mat! Hadde du startet opp din egen restaurant med utkjøring hadde du blitt millionær!! Stå på, og takk for en bra blogg med masse inspirasjon og bra oppskrifter!!!

  7. avatarLena

    Heisann!
    Jeg er ikke så flink på blogger å slikt så vet ikke helt hvor å sånt jeg skal skrive, for å spørre deg som spørsmål. =p Men lurte på hvor mange sett og repitisjoner du tar når dy trener maskiner/vekter å slikt?.

    Takker for svar på forhånd 🙂

  8. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Elisabeth: Jeg er hverken for eller særlig flink til å leve i sukker-sølibat. (Ikke noe negativt om de som velger og klarer det, men jeg anbefaler ikke det). Prøv å ha en dag hvor du kun spiser sunt slik at små/moderate mengder med godis dagen derpå kan bli en «belønning», ikke ha det som en daglig vane. Ellers kan du lage deg andre sunne godsaker om du har tilgang til det. Tyggis er godt å ha i nærheten, jeg har alltid tyggis overalt. Aktivitet er også gull verdt, da er man hverken i nærheten av godsakene eller tenker på det. Ha en riktig god påske!

    @Beate: Tenk at jeg skulle bli så glad for noe sånt (utenkelig for et par år siden) 😀
    Den selvang. er et irritasjonsmoment, men jeg skal nok klare å nyte påsken uansett. God påske!

    @Thomas: Ekstra hyggelig det!
    Sier du det :mrgreen: Vel, da regner jeg med at du hadde bestilt mat hos meg hver eneste dag!
    Takk for det 😀

  9. avatarLina

    Iskremen ser kjempegod ut – må prøves! Jeg tenkte å lage brownieskaken din i morgen, men den nærmeste Sunkost-butikken min har verken mandelmel eller hi-maize. Hva kan jeg erstatte med?

  10. avatarmarte

    absolutt ingenting med inlegge å gjøre:)
    men hvor har du fått tak i den råfine klokka på veggen?:) mi like!

  11. avatarscn

    jeg lurte på en ting jeg… jeg trener hjemme hver dag , og hver morgen når jeg står opp så trener jeg cardio i 30 minutter etter en cardiotreningsvideo for å forbrenne fett i og med at jeg har lyst å gå ned noen kilo til sommern.. men er utrolig stress for jeg føler ikke jeg får noen ordentlig rutine. syns det er veldig stress og trene cardio 30 min når jeg står for å så dusje å da senere på ettermiddagen begynne å trene øvelser for kroppen å såååå gå i dusjen en gang til liksom.. så spørsmåle er egentlig, er det mulig å gjøre stramopp øvelsene etter cardioen på tom mage ? eller vil da ikke stramopp øvelsene ikke ha noen virkning? håper du kan ta deg tid til å svare meg på akkurat dette ! 🙂

  12. avatarNina

    Jøss, klart å slite ut el vispen:) Den var vel ikke så gammel den du hadde? Burde holde en stund:)Bra du har en så snill samboer.
    Jeg skal også være hjemme i påsken. Får håpe været blir bedre enn det er nå.
    Den isen skal prøves:) God påske!

  13. avatarAnnika Persson

    Åhh så härligt att du har påskferie redan! Jag jobbar sista dagen idag och sen har jag fri i 11dgr..Såå digg! Och reser till Barcelona en uke på lørdag så det blir toppenkul! Äta gott & ta det lugnt! Men blir så klart lite träning med =) Såg till så att hotellet hade bra gym 😉 Måste løpträna infør Oslo Sentrumsløp den 24e april.

    GLAD PÅSK!

  14. avatarElisabeth

    Tusen takk for supre tips:D godt å høre at ikke alle klarer å leve borte fra det søte;) Nå skal jeg ut på ski, så det blir kjekt:D God påske til deg også!

  15. avatarTina

    Mmmmmmm..du og dine eggehvittekreasjoner! 😛

    Et lite spm bare; Hvorfor salt i blandingen? Har den noen funksjon i fryseprosessen?

  16. avatarHanne

    Accountant-cat! Skattekatt! Todd har kontrollen på papirene ser jeg 8)

    Jeg burde ha verdens enkleste selvangivelse, med sommerjobb og studielån, men likevel forstår jeg ikke de fradragene som er ført på, og formuen min (hvaaaa, formue?!) og gjelden som ikke stemmer med det som står i brevet fra lånekassen osv osv. Heldigvis står det et positivt tall på slutten, så da er vel alt greit så langt 😆

  17. avatarKaroline Pedersen

    Hei!
    Jeg lurer på om du vet om det er mulig for en jente som meg som ikke klarer å ta en eneste push-up, å klare å øke opp til 10 push-ups på 1 måned? jeg vet ikke om det blir helt umulig fordi jeg i tillegg til å være svak i armer og bryst bruker feil teknikk… men jeg har et stort behov for å klare push-ups til et opptak i militæret. Burde jeg ta push-ups på knærne hver eneste dag til jeg klarer strake? og er det andre styrkeøvelser som også er gunstige for å bli bedre i push.
    Hilsen Karoline:)

  18. avatarIngvild

    Hei og God Påske til deg.Var innom en helsekost i dag og tok med meg en brosjyre på cocosa oljen(www.balansertmat.no)Der var det oppskrifter på brød og rundstykker uten mel , men med «dine» produkter.Kanskje du får noen baketips

  19. avatarkriweb

    @Lena: Hei! Jeg varierer litt, men pleier å ligge på alt fra 5-10 repetisjoner og 3-4 sett. Hva med å ha annenhver uke med 5×5 og 8×3 – prøv deg frem! Det viktigste er at du har nok tyngde på vektene/maskinene til at siste repetisjonen svir godt 🙂

    @Lina: Hm.. jeg har aldri prøvd det selv, men vet at en del bruker speltmel, soyamel, kokosmel o.l. Du kan kanskje bruke litt proteinpulver/bakepro om du har.

    @marte: Den har jeg kjøpt i nord-Sverige, et kupp 🙂 Men om du er glad i ‘fransk landstil’ så har faktisk Jotex en fin serie nå; http://www.jotex.no/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49154

    @scn: Om jeg forstår deg riktig så lurer du på om du kan gjøre øvelser etter kardio om morgenen istedet for å dele det opp – og det er klart du kan. Om du får trent relativt tungt og får noe ut av økten på tom mage, så går det helt fint. Jeg trener ofte på tom mage selv.
    Om det passer bedre kan du gjøre både kardio og øvelser på ettermiddagen med litt mat i magen også, det er ikke noe ‘magisk’ ved å gjøre kardio om morgenen.
    Det viktigste er at du legger opp til rutiner som passer inn i livet ditt, slik at du fortsetter med treningen! 🙂

    @Nina: Ja :mrgreen: Den svikter innimellom, og lager en skjærende lyd til tider. Jeg (som den fornuftige økonom jeg er) hadde tenkt til å dra tilbake og bytte.. men nå bor jeg sammen med en som ser litt enklere (les:dyrere) løsninger 😀
    Ja regn er så kjipt.. 😐

    @Annika Persson: Åh, 11 dager – du er heldig! Og Barcelona – enda heldigere! :mrgreen: Har alltid hatt lyst til å dra dit. Håper du får en kjempefin tur, og god påske!

    @Elisabeth: Bare hyggelig, håper du hadde en fin skitur 😀

    @Tina: :mrgreen:
    Jeg bruker det av to grunner; fordi salt (eller sukker) hjelper til å bevare luftboblene i eggehvittene bedre, og fordi sjokolade er ofte både søtt og salt. Det kan bli litt kvalmende med bare søtt synes jeg, men det er en smakssak 🙂

    @Hanne: Skattekatt! 😆
    Jeg var faktisk i balanse, men slik skal det ikke være nei! De er flinke til å få med all «formue» jeg har, men ikke gjeld. Jeg er skatteparanoid, så jeg er helt sikker på at de gjør det med vilje for å lure til seg mer skatt 👿

    @Karoline Pedersen: Ja, det er mulig! Det er sikkert mange måter å gjøre dette på, men jeg ville ha prøvd å trene armer og bryst i tillegg til push-ups på knærne. Tunge vekter med få reps på biceps/triceps (f.eks hantelcurl og hantel kickback) og bryst (f.eks brystpress med hantler eller i maskin). Deretter burde du prøve deg på push-ups, om så bare én gang. Neste dag klarer du kanskje to. Ikke tenk på at du skal så langt ned med en gang, babysteps! 🙂
    Masse lykke til

    @Stine: God påske til deg!

    @Mrs.PIN: Håper du husket å røre rundt ofte slik at det ikke ble iskrystaller, og at det smakte 🙂

    @Ingvild: Jeg gikk inn på nettsiden deres, men det virket som kurs og et forum kun for medlemmer – ellers takk for tips 🙂 Riktig god påske!

  20. avatarsynnøve

    God påske, Kristine!!
    Håper du får en braaa påskeferie 😉
    Ser hvertfall ut som du er godt rustet med elvisp og brødform, da er det bare for oss å vente i spenning på nye kreative bakverk 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *