Svar til dere

Jeg har ingen mattips i dag, men kan meddele at ryggen er noe bedre – heldigvis. I dag ble det 40 min rolig «gange» på ellipsemaskin, og deretter et stykk sofaslakt og trøstespising av diverse proteinbarer og cookies..


Den gule (banan) og den røde (jordbær), og apple&caramel cookies – nam!

Tenkte jeg kunne samle noen av spørsmålene som kom på forrige innlegg og svare under her;

Skulle ønske du hadde kategorisert innleggene dine så jeg kunne få opp alle oppskriftene på en gang.
Jeg prøver å huske å legge matinnlegg i kategorien «mattips», om du ser under et av innleggene så skal det stå ‘posted in mattips’. Det er kanskje et ønske om en knapp/liste på høyresiden her?

Kan du mye om ernæring? Ser du har satt opp kostholdsplanen din selv.
Jeg kan i hvert fall nok til å vite hva som er sunt, godt og helt riktig for meg! Det viktigste er å vite hvor mye mat du trenger i forhold til aktivitetsnivå, deretter en ca oversikt over hva de forskjellige matvarene inneholder, og så spise det du foretrekker av sunn og variert mat.

Får du høre at du er “kraftig”, eller “liten”, eller hva sier folk?
Det kommer helt an på hvem jeg blir sammenlignet med, sånn er det vel for de fleste av oss. Jeg er «liten» blant de fleste bodyfitnessutøvere, men jeg er «stor» i den vanlige verden i forhold til mange andre jenter. Selv om jeg stort sett både veier mindre og har mindre fett på kroppen, så blir selve inntrykket større. Når jeg trener og får blod i musklene så synes jeg selv at jeg ser ganske stor og muskuløs ut, men til vanlig så ser jeg «kun» godt trent ut. Med klær på så er det ikke mange som gjetter at jeg er nordisk mester i bodyfitness, da kan jeg plutselig se litt liten ut. Kult å kunne variere utseendet og skille seg ut :smile:

Hvor mange ganger i uken trener du mage? Har du noen favorittøvelser?
Jeg trener magen ca en gang i uken. Jeg liker sit-ups i skråbenk m/vektskive på brystet og planke.

Du skrev et innlegg for en stund siden hvor du testet ut sukrinsjokolade! Vet du når den vil bli mulig å kjøpe?
Nei, dessverre.. det er ganske mange ting som må være på plass før en slik sjokolade kan bli lansert til det norske folk – for det første må flertallet faktisk ønske/etterspørre et slikt produkt.

Bruker du lang tid på å lage mat hver dag?
Det kommer veldig an på.. jeg liker å lage mat, men jeg liker også at det går raskt. De fleste middagene jeg lager er gjort på 20-30 min, så det tar ikke lengre tid å lage sunn mat (selv om mange bruker det som unnskyldning til å ta seg en ferdigpizza).

Hvordan og hvor lenge har du trent for å få en så fin mage?
Jeg har danset (og trent magen) siden jeg var liten jente. Når man styrketrener så er magen involvert på de fleste øvelser, så det er absolutt å anbefale. Når det er sagt så vil de fleste magemuskler komme bedre frem når man får lavere fettprosent.

Men du? Den oppskriften: 5-6 sukrinmelis? Spiseskjeer, teskjeer, pakker?
Det kan du velge selv! :lol: Neida, det skal nok være ss – spiseskjeer.

Dagens form; (ca 61 kg)

Etter dette fikk jeg selvfølgelig litt vondt i ryggen igjen, så nå skal jeg gå og legge meg..
Føler meg som en skjør liten sak som lett kan knekkes, liker det ikke.  Jeg vil så gjerne ha en sterk kropp..

«Jo svakere kroppen er, desto mer befaler den. Jo sterkere den er, desto mer adlyder den»

21 tanker om “Svar til dere

  1. avatarMarielle

    Kristine – Du ser bare helt fantastisk ut!
    Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen noen kommentar til deg her, men leser selvsagt bloggen din like ofte som før;)

    Et vakkert utseende, og bare god tvers gjennom? Det er iallefall slik jeg har lært deg å kjenne ut fra bloggen og tidligere iform.

    Henter alltid masse inspirasjon her hos deg!

    Masse lykke til på onsdag med det du skal, håper vi får vite hva det er etterhvert! *nysgjerrig*

    Ny fin uke ønskes til deg!

    Marielle

  2. avatarMarianne

    Hei Kristine.
    Kom over bloggen din i dag og har lest meg til mye inspirasjon.Er «matnykter» på 11 uka, mat kan jo være en avhengighet på lik linje med rusmidler. Jeg har overspist i flere år, og det er så utrolig godt å endelig være glad og tilfreds av sunn mat. Du inspirerer til videre sunn kokkelering, både middags- og desserrettene dine er supre.
    Har ikke trent vekter siden tidlig nittitall, men du inspirerer jammen på dette området og. Takk skal du ha, jeg kommer til å stikke innom jevnlig. Ha en god uke!
    Hilsen Marianne

  3. avatarHænni

    blir man kvitt typ appelsinhud av å trene hardt og godt nok? og spise riktig selvfølgelig? er ikke moro å gå rundt med det 🙂

  4. avatarStine

    Fine Kristine! 😀 Leit å høre at du plages sånn med ryggen, håper du blir bedre snart!

  5. avatarAnonym

    Du virker som ei utrolig flott jente både inni og utenpå.Vakker er du.Du prøvde en tights i et tidligere innlegg.Den sorte med turkise striper.Hvilken str måtte du åle deg inn i? Jeg må bestille den uten å få prøvd den og vi er omtrent like store tror jeg

  6. avatarAnnika Persson

    Uff stackars dej! Hoppas du blir bra i ryggen väldigt snart =) Verkligen GRYMMA bilder på dig! Imponerad av din form och gillar att du är såå himla kvinnlig samtidigt som du har snygga muskler. Toppen!

    Är inne på vecka två på min lilla diet, skitskoj! Och älskar att se reslutaten komma. Men høll inte dieten i helgne, var i Sthlm. Men är lugnt før det tar jag igen nu i uken 🙂
    Good Luck!

  7. avatarjulie

    Veldig interessant blogg du skriver 🙂 Jeg lurer på hva du mener med «deff», hva går det ut på? Jeg er en relativt ny leser av bloggen din så har ikke fått med meg det der med «deff» :p

  8. avatarCathrine

    For det første; du har tightet godt til nå! Flott form på deg snuppa 😉 keep up the good work! 🙂

    Og så.. ser det skummelt ut med Osloturen.. Jeg river meg i håret av bacheloren, og den skal være inne til 15.april, og jeg er..vell..ehh.. har et godt stykke igjen????? Spørs om jeg ikke må ta turen over til dere etter det 😥

    Ellers tror jeg faktisk at jeg må ringe deg senere for en liten update 😉 <3 <3 <3 😀

    Fortsett med bloggingen, som vanlig alltid like kjekkt å lese!! 😀 STOOOOOR klem fra meg i Bergen 🙂

  9. avatarMalin

    Jeg vil jo, som deg og de fleste andre, få litt fortgang på sukrin-sjokoladen. Hva gjør vi??
    Underskriftskampanje?
    Marsjere i tog?
    Spørre fint?

    :mrgreen:

  10. avatarNini

    Lurte på om du pleier å drikke proteinshaker…Isåfall om det er en du syntes smaker godt, og vil annbefale?

  11. avatarHanne

    Kanskje vi må lage sukrinsjokolade selv? Jeg stemmer for at vi møtes hjemme hos Kristine med ingrediensene klar. Hun har sukrinen, vi tar med kakaomasse osv :mrgreen:

    Formen ser flott ut! Den hipsteren var forresten veldig kul bak, de liker å sette logoen sin der den synes! 😉

    I overimorgen er det onsdag! Får vi vite noe, får vi, får vi?! 😆

  12. avatarMartine

    Hei! Er ny leser av bloggen din, og helt avhengig! Du gir mye inspirasjon og motivasjon til å leve en sunn livsstil.

    Hva synes du om pump saltrening (gruppetimer)? Tror du det gir utbytte i større muskler og bedre kropp, eller mest godt samvittighet? Tenker utfra 2-3 timer i uka hvor de mest sentrale muskler blir trent – ca 4×8 repitisjoner.

    Hilsen ei som ikka har tatt det store steget ut i styrkerommet enda… 😕

  13. avatarElisabeth

    Hei:)
    Regner med å stille i BF til høsten, for første gang… Skummelt, men gleder meg også. Lurte på om du hadde noen tips til hvor jeg event kunne få kjøpt drakter, om mulig brukte? Sett en del på Sefa sine sider allerede.

    Syns ellers du har en knall bra blogg, fast leser («,) Form bildene dine er kjempe fine, og jeg blir motivert av de. Du har en helt fantstisk flott rygg 🙂
    Masse hilsen fra Elisabeth

  14. avatarkriweb

    @Marielle: Å, tusen takk Marielle! Håper alt er bra med deg, så koselig å få slike meldinger 😀

    @Marte: Takk, den er allerede mye bedre!

    @Marianne: Gratulerer med det, godt jobbet! Jeg vet hvor vanskelig det kan være, og ja det kan definitivt sammenlignes med en rusavhengighet. Jeg tror det er viktig å kutte ut dette med «forbudt» mat eller dårlig samvittighet, det gjør det bare vondt verre.
    Jeg synes du skal løfte litt vekter igjen 😉

    @Hænni: Jeg hadde litt appelsinhud før, men det er så og si borte nå. Når man styrketrener og bygger muskler i ben/rumpe (der det som oftest kommer) så blir det mindre fett, noe appelsinhud nettopp er, så svaret er; ja, det hjelper!

    @Stine: Det begynner å bli litt bedre nå, takk!

    @Anonym: Det er en xs, så ikke rart jeg måtte åle meg inn i den :mrgreen: small er sikkert en bedre størrelse.

    @Annika Persson: Takk tjejen! Ja, men det tar du nok lett igjen. Man SKAL ha utflukter/ting som hender innimellom, livet kan ikke bare handle om trening og diett 😀 Lykke til videre!

    @julie: «Deff» er noe man gjør i en kort periode for å få ned fettprosenten slik at musklene kommer bedre til syne, gjerne i forkant av en konkurranse.

    @Cathrine: Nooo 🙁 Klart, skole kommer først, men jeg håper virkelig at du får tatt turen hit! *krysser fingrene* Du er jo et lite skolelys, så jeg har trua! :mrgreen:

    @Malin: Vi marsjerer i tog! 😎
    Nå har jeg opprettet en facebook-gruppe om ikke annet, det har da hatt gjennomslagskraft på diverse andre matvarer. Hvis ikke så tyr vi til dine forslag, en etter en.

    @Nini: Nei, det er veldig sjeldent. Jeg liker best å spise det jeg skal ha i meg 🙂 Jeg er sponset – og har stort sett kun smakt proteinpulver fra nordicnutrition.no, så jeg anbefaler de. Meget gode på smak, spesielt iso-gold sjokolade (kommer jo an på hva du foretrekker av smak).

    @Hanne: Det hadde jo vært veldig hyggelig! En sukrinkveld 😀 «Sukrinjentene lanserer ny, sunn sjokolade»
    Strategisk plasserte logoer ja..
    Det er ikke såå spennende, så jeg prøver å dysse det litt ned så dere ikke skal bli skuffa 😆

    @Martine: Hei, og takk! Jeg synes saltimer er veldig bra, det var slik jeg startet selv. Jeg gikk på aerobic og styrke-i-sal i 1,5 år faktisk – fikk veldig god fremgang. Jeg opplevde etterhvert at jeg ble sterkere enn det de kunne tilby av vekter der, så da sa det seg selv at jeg måtte begynne på egenhånd om jeg skulle fortsette utviklingen slik jeg ønsket. Får du fortsatt noe ut av timene så synes jeg du kan fortsette, men begynner det å bli veldig lett så må du nok ta det «store steget» :mrgreen: Du kan jo variere litt?

    @Elisabeth: Så spennende da! Ønsker deg masse lykke til med det.
    Jeg har kjøpt mine drakter fra usa, søkte rundt på nettet etter suits+figure competition. Det som imidlertid er risikoen her er at de ikke vil passe så godt som du ønsker, man må nemlig bestille 3-4 mnd i forveien og når man ikke har stilt før er det vanskelig å vite hva slags mål man kommer til å ende opp med.

    @marie: Jeg er 168 cm

  15. avatarAnonym

    Hei Kristine.

    Du ser veldig bra ut:)

    Har hørt at om man trener styrke og ligger i kaloriunderskudd lenge osv, så får man mindre pupper, er dette sant?

  16. avatarMarie

    Hei,

    Får masse inspirasjon av matinnleggene dine, kjempebra!

    Hva synes du om havregryn?
    Har lagt merke til at du ikke spiser noe særlig av korn og belgfrukter nemlig.

  17. avatarDanny

    mulig det er jeg som har fallt litt av bloggen din om dagen, men hva er det egntlig du spisser formen mot nå om dagen? Er det noen konkurranser på gang snart kanskje :D, OGP?,. og vis ikke, NÅR er neste konk!?, hehe, folk begynner å savne det store smilet ditt på scenen nå! =D, hehe.

  18. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Anonym: Man får mindre fett, og siden pupper består av mye fett vil de også kunne bli mindre – ja. Hvor vi mister fett først er dog veldig individuelt.

    @Marie: Jeg synes havregryn (spesielt grøt) er kjempegodt! Jeg spiste det hver dag i en periode da jeg var yngre 😀 Jeg spiser de ofte de dagene jeg vil ha i meg mer karbohydrater. Til vanlig synes jeg det metter for lite.

    @Danny: Ja kanskje jeg skal slenge meg på ogp? Neida, det er ingen konkurranse i sikte.
    Aw, det var hyggelig.. mulig jeg kommer og gliser i salen istedet :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *