Snurr film

Ja, så ble det litt filming av dagens økt!

P.S Jeg trener aldri biceps, så hantelcurl’n er en bonusøvelse til dere (eller show-off om du vil).

P.S 2 Jeg kjører 80 kg i strakmark andre gangen, men siste rep skulle ikke ha vært med.. en anelse krum rygg, fy-fy.
(Dere får også gleden av å se David kjøre sumomark på 180 kg)
Ellers er blodsprengt ansikt og grimaser et must når man løfter tungt! :oops:

[hana-flv-player video=»http://www.kriweb.no/film/17032010.f4v» width=»520″ height=»420″ description=»» player=»4″ autoload=»true» autoplay=»false» loop=»false» autorewind=»true» /]

37 tanker om “Snurr film

  1. avatarHege

    Seriøst!! Dere to er jo helt rå! Kan dog ikke skjønne at du kaller formen ikke-konkurransefom!? Synes du ser smashing ut! 🙂 Resultatet av det du skal til helgen (som altså ikke er konkurranse), blir garantert strålende.

    Et lite spm: disse speltlompene, er det potetlomper med spelt (130 kcal) el. noe annet lurt?

    Ha en fortsatt deilig onsdagskveld, h.

  2. avatarHanne

    Så moro med film 😀
    Du ser virkelig bra ut! Jeg la også merke til de korte stegene på utfallen..Gjør dette det lettere å holde balansen montro? Selv har jeg alltid lært å ta lange steg… Fikk forresten veldig lyst på den singlete, finnes den i nettbutikken nå montro?

    Creds til David! – og så må jeg bare si stakkars kvartbøyeren bak der 😆

  3. avatarStine

    Så gøy med flere treningsfilmer! Morsomt å se David i ilden også. Sterkingene!! 😀

  4. avatarFitnessfreaken

    Herlighet dere er flinke! 🙂
    Er det noen spesiell grunn til at du står så samlet med bena når du tar utfall? Tar det bedre på baksiden av bena når du gjør det på den måten kontra bakfoten langt bak?

  5. avatarMalin

    Herlig han linselusa i bakgrunnen 😆

    Dere er litt sånn muskel-Barbie og muskel-Ken. Flotte og STERKE 😎
    Jeg lurer også litt på det med utfall…

  6. avatarPinglo

    Gøy med film 🙂

    Jeg la også merke til det med utfallene men kanskje positivt med tanke på at det blir mindre vingling når det er mindre skritt? Jeg har merket at knærne ofte blir veldig sinte på gående utfall.

    Gøy linselus også ja

  7. avatarTherese

    Flotters Kristine; video og bilder er gøy!
    …jeg lurer også på dette med utfallene… har du testet med lengre utfall, slik at du får strekk i glut’zen 😎 og får trøkket til med hælpartiet opp igjen (fremre fot!)?
    Enig med dere; mark er super øvelse…

  8. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Anonym: Takker!

    @Hege: Det er ca 5 kg unna konkurranseform 🙂
    Ja, det står speltlomper utenpå pakken om jeg ikke tar helt feil. 130 kcal pr 100g, ikke pr lompe.

    @Hanne: Ja jeg trodde de hadde den, men jeg ser den ikke der.. hm, det er en vårnyhet i hvert fall.
    Jeg har bedre kontroll med kortere steg ja, og det tar mer på lår.
    Se der ja 😆

    Ellers; takk så mye for fine kommentarer! Jeg blir alltid flau av å både filmes og se på den etterpå..

    Så til spørsmålet om utfall!
    Som hovedregel kan man si at
    Lange utfall: trener gluteus (stumpen)
    Korte utfall: trener quadriceps (forside lår)
    (Hele øvelsen trener selvfølgelig begge deler, men selve trøkket blir litt annerledes).

    Jeg har testet lange utfall, men får fort vondt i hoften – dessverre. En skade jeg har fått fra dansingen. Går jeg for langt ut så sliter jeg med å sparke meg tilbake igjen, og øvelsen mister litt hensikt. Om jeg hadde kjørt gående utfall, eller stående uten å sparke tilbake så kunne jeg sikkert ha tatt lengre steg.
    Jeg foretrekker stående utfall med spark tilbake (fremre fot ja), spesielt da jeg bruker øvelsen som en lårøvelse (strakmark for bakside/gluteus). Smak og behag 🙂

    @Kristine: Tenkte mest på strakmarken, resten var kosetrening :mrgreen:
    Det er bra, gjør man ikke det presser man seg ikke hardt nok (mener jeg).

  9. avatarMats-Henrik

    Utrolig inspirerende og fin side du har. Takk for det 😉 Veldig moro at du legger ut videoer av dere, personlig synes jeg det er ekstra moro å se David ala beefcake trene.

  10. avatartomas

    Bra, morro med film. Du kommenterte jo marken din selv. Men ser ut som du går litt for langt ned på alle reppene egentlig. Hvis du ser nøye på filmen ser du at når du ikke lengre klarer og skyve hoften din lengre tilbake, er stangen ca rett under knesskålene, da har du egentlig tatt ut all bevegelse i hofteleddet. Når du går videre ned derifra begynner du å ta ut bevegelse i lumbal og thorakalen i ryggsøylen. I lengden er ikke det gunstig. Jeg tror ikke hamstring vil få noe dårligere treningseffekt om du går litt kortere ned, og jeg tror du kan spare ryggen din litt. Ikke kritikk, bare ett tips. Bra form!! 🙂 Ser den med utfallen. Har du testet stepp upp? Det blir jo litt som utfall med kort steg.

  11. avatarRobban

    Pojken bak David ser iaf intressaerad ut. Fråga till David igentligen men varför sumopositionen? Fördelar?

    Gott o se att fler par vågar träna tillsammans. Många som verkar tycka det ser rart ut 🙂

  12. avatarHænni

    Hey.
    Titta litt på bloggen din i det siste og forelska meg helt (i bloggen altså 😉 ) Men lurer litt på hva du spiser til frokost? Og kvelds for den saks skyld? Tenkte å skrive en mail til deg, men fant ikke adressen med det samme så tok det her først 🙂 Og forresten? mye veide du før du begynte??

  13. avatarMarte

    herlig med filmer:) vil ha mere av det alså.
    jeg har begynt å trene mer utfall igjenn for å få mer fokus på lår å stump (har gått litt ned noen kg i vegt noe som gjør at stumpen føles slapp?) Men kjenner meg igjenn i at lengre utfall er ubehagelig for hoftene. burde jeg heller ta korte da? å hvilken øvelser strammer opp stump?:P

  14. avatarDavid

    @Robban:
    Sumo för att jag inbillar mig att jag kanske kan ha mer att hämta där än i vanlig mark. Detta är en av de första gångerna jag prövar sumo och jag äger inte teknik, som du kanske ser på filmen.. Väldigt lärorikt att filma dock. Mer ut med knäna, rakare rygg och stången död på backen mellan repetitionerna blir det i fortsättningen (och färre repetitioner. över 5 rep i mark är egentligen bara korkat).

    @tomas:
    Good stuff.

  15. avatarRobban

    Att köra 180 utan teknik är då imponerande. Har precis själv börjat köra med död stång. Detta efter att dragit sönder ryggen efter allt svängande:) Man lär sig den hårda vägen 🙂

  16. avatarTudeli

    Heisann!

    Du er en flott flott jente! Veldig imponert over det du har klart å gjennomføre og hvordan du gjør det med et lite smil om munnen, tross harde perioder…

    Lurte på to ting:

    – Kunne du fortalt litt mer om hjertesykdommen? Hva det er, når du fikk vite det og hvordan det har forandret trenings/kost innstillingen din?

    – Hva tror du om yoga; er det god nok styrketrening i tillegg til kondistrening? Tenker da yoga på litt høyere nivå… Noen gang prøvd det?

    Stå på!

    Ha en strålende dag videre!

    🙂

  17. avatarIngvild

    Dette var inspirerende og gøy ja! Venter i spenning på den dagen jeg finner meg en hunk på elixia å trene sammen med, hehe..:P
    artig med han linselusa i bakgrunnen ja, ble ikke mye trening på han gitt;)

  18. avatarHanne

    Takk for godt svar. Måtte til og prøve litt hjemme på gulvet, og her kjentes det som om rumpa jobbet en hel del mer på korte, haha. Nyttig lærdom, for den trengs å jobbes litt 8)

    Likte også tipset angående strakmark over her. Jeg går nemlig like dypt som deg, men om man kan spare ryggen mer på å gå kortere UTEN at det går på bekostning av treningseffekten på beina er jo det veldig kjekt å vite om. Skal teste ut begge deler på neste beinøkt 8)

  19. avatarJanicke

    Wow, for et hot par dere er 😉

    Du ser smashing ut som alltid, Kristine!

    Bra teknikk også, I like. Hadde jo ikke forventet noe annet, heller! Lykke til med siste komme i form – men ikke helt konkurranseform-form.

    Hilsen J.

  20. avatarNini

    Hei! Liker bloggen din, du inspirerer meg:)Hvor mange kcal om dagen ligger du på (ca) når du er på deff og hvor mye off season? og hvor mange gram karbo/protein/fett per dag?

    jeg bruker et program som heter FitDay (kan laste det ned gratis som torrent her: http://thepiratebay.org/torrent/4212722/FitDay_PC_%28serial_key_included%29 ) her er det en kjempe database over forskjellige matvarer…så kan man skrive inn hva man har spist og hvor mange gram. Veldig greit for å holde oversikt over hva man får i seg:-) Man kan også skrive inn trenings logg, vekt logg og mål rundt biceps/lår/hofte osv. Så lager programmet grafer som viser fremgangen osv. Annbefaler det hvis ikke du har det:-)

  21. avatarElisabeth

    Hurra for film! 🙂

    Dere er virkelig et flott par, det må jeg si.

    Har du testa utfall bakover, stående i Smith-maskin? For meg er det en super øvelse, og det er lett å holde balansen, for de som måtte slite med det. (ikke alle som har vært ballerina, hehe)

    Stå på de siste dagene av minideffen, spent på hva det er for noe denna gangen! Lykke til!

    Elisabeth.

  22. avatarkriweb

    @Hænni: Jeg spiser ikke frokost. Til kveldsmat spiser jeg mye forskjellig; enten skyr/kesam med proteinpulver/kakao/fun-light/sukrin/kanel + nøtter/havrepuffs/frukt (maange variasjoner her) eller proteinkake/vafler/boller.
    Mener du før jeg startet på helsestudio? Da veide jeg rundt 62 kg, etter å ha gått på saltimer i 1,5 år så veide jeg 64-65 kg. Etter å ha styrketrent på egenhånd i 2 år så har vekten vært oppe i 67-68 kg på det meste (uten at jeg har hatt noe særlig mer fett på kroppen).

    @Marte: Jeg merker også at rumpa forsvinner litt når jeg går ned i vekt (nooo!), så rumpetrening er viktig! Ja, da anbefaler jeg at du prøver litt kortere steg. Jeg synes benpress og strakmark er gode øvelser for rumpe.

    @🙂: Takk 🙂

    @Mats-Henrik: Takk for det! Det er forståelig at du synes 🙂

    @tomas: Takk! Tas absolutt ikke som kritikk, en av grunnene til at jeg la ut video var for å få tilbakemeldinger! Utfall med lange steg tør jeg ikke lenger, men en stepkasse for å komme dypere hadde kanskje vært noe.
    Jeg er relativt myk, så jeg er vant til å gå veldig i 90 grader med ryggen og med helt strake ben – men jeg ser (og kjenner) at det kanskje ikke er lurt når jeg tar de tyngste løftene i og med at det blir en liten knekk i knærne (og dermed ryggen). Takker for tips 🙂

    @Anne B. Lund – Release Youre Potential: Wee! :mrgreen: Nå føler jeg at jeg har filmet nok for et helt år, haha.. skal se om det blir litt filming av overkroppsøkt nærmere påske, da er det sikkert få folk på gymmet. Ha en fortsatt fin uke du og!

    @Tudeli: Hei!
    Tusen takk for oppmuntring, jeg prøver å holde humøret oppe til tross for at det er tøft innimellom.
    Jeg har skrevet litt om det her: http://www.kriweb.no/?p=144
    Om det er noe mer/annet du lurer på, så er det bare å spørre!
    Nei, yoga har jeg aldri prøvd – men har alltid hatt lyst! Det blir derfor vanskelig å svare på spørsmålet ditt, men jeg tviler på at det kan erstatte styrketrening med vekter.

    @Ingvild: Hehe, jeg krysser fingrene for deg 😀

    @Hanne: Utfall uansett korte/lange steg synes jeg tar godt på ben og rumpe – så lenge man har nok vekter, går langt nok ned og sparker ifra på vei opp.
    Ja, glad for det tipset – skal ikke gå fullt så langt ned når jeg kjører tungt.

    @Janicke: Hei J! Takk for det! Ja denne formen.. midtimellom-formen 😀

    @Nini: Hei, takk for det! Fikk et tips om mylog tidligere også, men jeg skal innrømme at som den økonomen jeg er så faller jeg lett for fristelsen til å bruke excel 🙄
    Jeg teller aldri kalorier nøyaktig, så jeg aner ikke. Jeg synes det er viktig å ikke bli for opphengt i det, jeg vil i hvert fall ikke det. Tipper jeg ligger på 1200-1500 på konkurransedeff, og 1900-2200 vanligvis – alt ettersom dagsform og treningsøkt den dagen.

    @Elisabeth: Nei, har ikke prøvd i smith.. det er egentlig ikke balansen som er problemet, heller en smerte i hofta 😐
    Tusen takk! 😀

  23. avatarTanja

    Hej! Du sade att du aldrig tränar biceps – stämmer det? Varför icke? Skulle vara roligt att veta… gillar din blogg och älskar din inspirerande stil! Du verkar vara en grym tjej, en bra förebild! 😉

  24. avatarKristine

    @Tanja: Hej! Jag tränade (bara) biceps i början, så dom utveklades ganska bra. Jag är nögd med armarna nu, dessutom får de bra träning indirekte på ryggövningarna.
    Åh, bor du i Belgien! Det har jag också gjort..

    @marlen: Takk! 😀 Så koselig dialekt du har, min kjære bestefar var fra Luster-området <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *