Fra begynnelsen

Jeg har styrketrent med frivekter/utenom saltimer nå i 2,5 år. Det føles noen ganger som om det er veldig lenge siden jeg satte igang, samtidig som jeg vet at det egentlig er ganske kort tid, og jeg har mange fine år med trening og utvikling foran meg. Jeg har, i forhold til mange andre utøvere, veldig kort fartstid innen styrketrening, men samtidig så har jeg trent/danset «hele livet» fra jeg var 5 år. Vi mennesker både er og utvikles så forskjellig, og alt man gjør og opplever i livet er med på å forme hvordan vi ser ut.

Jeg måtte snike inn dette bildet som er det første «fleksebildet» jeg tok. Jeg visste ingenting om min helsesituasjon på dette tidspunktet, eller at livet skulle bli veldig annerledes på grunn av dette. Jeg tror dette bildet ble tatt en gang i 2004;
(Ikke helt kontroll på posering da nei).

Dette bildet ble tatt noen uker etter at jeg tok det store steget fra sal og ut til frivektsrommet på tidligere Spenst (nå Elixia).
I oktober 2007;

Jeg har trent igjennom hele kroppen (med unntak av legger) med en 2-splitt helt siden jeg startet. I senere tid har jeg også kuttet ut direkte trening på armer og bryst, jeg har blitt mer selektiv i treningen – jeg liker å si at det er økt fokus på svakheter, og kvalitet over kvantitet.
Jeg har alltid vært fascinert av en muskuløs rygg, og i og med at man stort sett alltid ønsker seg det man ikke har – så har jeg fokusert veldig på ryggbredde. Jeg vil ha vinger! :mrgreen:

Slik er ryggen nå;

Tja, littegrann har skjedd i hvert fall.
–  ellers har jeg alltids englevingene mine hengende bak der som reserve :lol:

Dro på trening etter jobb og trente 45 min kardio (med flinke mamma), deretter en halvtime hos brun&blid.
I dag har jeg ikke noen mat- eller desserttips til dere, sawy!
Jeg har hatt en deilig fridag fra all matlagning og nytt all slags karbohydrater; frukt, riskaker, havregrøt, rosiner, speltlomper – i mengder. Nydelig! Da er jeg klar for noen tøffe dager fremover.

Ha en fin kveld dere!

25 tanker om “Fra begynnelsen

  1. avatartomas

    Så bra. Mye har skjedd ja, og mye kommer til å skje. Du er jo rene «nybegynneren» sammenlignet mange av de du slår på scenen! Virker som du trener smart, så du kommer nok dit du vill!

  2. avatarKaHo

    Så deilig med bare kos og fri fra kokkelering! :o) Du hadde ganske bra utgangspunkt ser det ut som, tydelige muskler på øverste bildet også, men allikevel har det jo skjedd en god del. Flinke jenta! 😀

  3. avatarHilde

    Alltid gøy å se tilbake, du har oppnådd imponerende mye på kort tid! 😀 Du har en av de finere ryggene jeg har sett!

  4. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @tomas: Det var hyggelig, takk! Håper på fin fremgang videre ja 🙂

    @Turnuslegen: Tusen takk 😀 Fin og informativ blogg du hadde forresten

    @KaHo: Nå la jeg inn et bilde til, som er fra før helsestudio. Men ja, jeg fikk et godt utgangspunkt fra dansingen 🙂 Takk 😀

    @Hilde: Jeg synes det er gøy å se tilbake innimellom, da blir det liksom litt lettere å se fremover 🙂
    Takk forresten!

    @Pinglo: Smått, men godt :mrgreen:

  5. avatarStinemor

    Hei Kristine!

    Du er bare helt rå! Jeg er fasinert over hvor stor fremgang du har hatt, og hvor kreativ du er i matveien! Har du vurdert å gi ut en kokebok eller? 😛 Den tror jeg du kunne tjent penger på 🙂 Hihi. Den tightsen du har fra MXDC i sort og blått der det står «runn like hell» på rompa, hva heter den?? Jeg har problemer med å finne navnet på den på sidene til MXDC siden det i tillegg ikke er bilde av tightsen bakfra.

    Ha en fortsatt fin dag! 😉

  6. avatarHanne

    Her har det skjedd en hel del ja! I tillegg til at massen har kommet seg har du jo også blitt enda slankere, noe som bare fremhever resultatene enda bedre. Det er riktig som du sier, ved å se bakover er det ofte lettere å se fremover 8)
    Dette blir det perfeksjon av vet du!

    Lomper er herlige saker, utrooolig godt når man er sugen på noe! Spiste lompe toppet med grillet kylling, salat, kesamdressing, salsa og guacamole til kvelds. Mexilompe :mrgreen:

  7. avatarMarte

    kristine!! du skriver så flotte innlegg! 😀 😀 glemmer så ofte å kommentere men jeg leser hvert eneste ene:)
    Kokebok hørtes absolutt ikke verst ut, jeg hadde kjøpt den;)

  8. avatarhh

    Når du har dager med høyere inntak av karbo, spiser du mindre fett de dagene?
    Og takk for at du blogger, svarer, tar bilder..osv. det er helt tydelig at du legger mye tid og arbeid i bloggen din.

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Stinemor: Tusen takk 😀 Jeg har lekt litt med tanken på et oppskriftshefte om ikke annet – men jeg får se hvor mye tid jeg får etterhvert.
    Den tightsen har bølgete striper nedover bena, tror det er den Unisex-tightsen på side 22 i katalogen deres; «new atomic tights».

    @Malin: Ja, ikke minst! Nå har jeg stort hus med eget vaskerom, trenger ikke å ha klærne på tørk i stua lenger 😀

    @Hanne: Mexilompe :mrgreen: Det ble en del lomper i går.. kremt.. sånn rundt 14 stk.. host. Veldig godt, både med salt og søtt på.

    @Fitnessfreaken: Takk 😳 Jeg fortsetter å jobbe med disse vingene!

    @TreningKosthold.no: Takk, det var hyggelig!

    @Marte: Takk Marte, så koselig å lese 🙂

    @hh: Takk! Det blir faktisk brukt en del tid på den ja, men det gir meg veldig mye tilbake.
    Jeg er altfor opptatt av matglede til å spise kun etter hva som er «riktig», så jeg spiser karbo og fett om hverandre. Smørklatt i grøten og greier 😀

    @Karoline: Takk for det!

    @silje’s fremgang.:
    Takk Silje, håper ryggen din blir bedre snart!

  10. avatarAnette

    Hei Kristine!

    Du har hatt en utrolig flott framgang! 🙂 Det er interessant å se hvordan det har utviklet seg fra du startet og til der du er i dag. Det ligger mye arbeid bak det 🙂 Spesielt rygg og skuldre syns jeg har utviklet seg mye! Du inspirerer og motiverer oss andre treningsglade jenter 🙂

    Klem
    Anette

  11. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Karoline: Tusen takk søte deg 🙂

    @Anette: Hei! Det har blitt noen timer i treningsstudio ja, gøy å se fremgang (selv om den blir mindre med tiden). Nå håper jeg bena kan forme seg litt mer og 🙂
    Takk! Klem

  12. avatarPaula

    Hei. liker å følge med på bloggen din. du skriver veldig mye intr. 😛 Lurte litt på dette med at du tok skrittet fra saltimer og ut i det stoooore frivektrommet. Mente du at du gikk på styrketimer i sal? Man vil altså ikke få så markert kropp med å trene styrketimer i sal? er jo frivekter, men er mange reps med lite vekt på. Man må altså løfte tyngre?? hjeeeeelp??? kanksje jeg burde ta skrittet ut i det skummle frivektrommet 🙄 Takk for svar! stå på! du ser fantastisk ut 😀

  13. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @Paula: Takk for det! Ja, jeg gikk på aerobic og styrke-i-sal i 1,5 år og fikk veldig bra fremgang av dette. Det er absolutt en fin start, men jeg synes etterhvert at det ble for lett og synes det var bedre å starte på egenhånd med litt tyngre vekter. Det er absolutt verdt å ta det steget, det er ikke så skummelt som du tror :mrgreen:

  14. avatarLinda

    Jøss! Progresjon di lux! Du ser kjempebra ut, det som er så gøy med styrketrening er at man relativt kjapt får se resultater, og der er jo gøy. Har holdt på endel med ren styrketrening selv, men nå er det mest løping uti skog og mark!
    Tjohoi! 😉
    Stå på og ha en flott søndag! 😆

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *