Trening i Norrland

Jeg kom til å tenke på dette med at mange jenter er redd for å få «for mye muskler på rygg og armer slik mange fitnessutøvere har». Når man ser på bilder hvor muskulaturen spennes i riktig lys så er det kanskje lett å tro at det er slik man ser ut hele tiden (det var derfor jeg valgte et ryggbilde uten blitz i forrige innlegg). Jo bedre man blir på riktig posering, dess bedre kommer musklene frem.
Mine fremgangsbilder fra et par år siden og frem til nå er så klart mer muskler/mindre fett grunnet mye trening, men også bedre poseringer og ‘kroppskontroll’ om man vil.
Når jeg ikke strammer så ser jeg ikke stor ut (synes jeg selv da), det er ganske stor forskjell på fleksing, lys, dagsform og før/etter trening.
Jeg får ofte høre «men du ser jo ikke så muskuløs ut» når folk møter meg, men det er fordi de har sett bilder av meg spenne alt jeg klarer. Jeg liker jo når det synes litt med klær og jeg da :smile:

Vi var og trente på et lite «hardcore» gym her i Østersund i går, med skranglete apparater og tjukk møkk på absolutt alt. Damegarderoben var svært lite brukt for å si det sånn, jeg gikk inn der og lukket døra og sto igjen med håndtaket i hånda..
De hadde hengt opp et lite speil der om ikke annet, ellers var det ganske spinkelt.


Jeg har hatt litt vondt i halsen i et par dager nå, så jeg tok det ganske rolig og trente litt av hvert.. deriblant dips.
Jeg går ikke fullt så langt ned her ser jeg og denne bakenden (som jeg fortsatt trodde var lite fremtredende) stikker ut, men her er den i hvert fall;

[hana-flv-player video=»http://www.kriweb.no/film/kridip.f4v» width=»520″ height=»400″ description=»» player=»4″ autoload=»true» autoplay=»false» loop=»false» autorewind=»true» /]

Og her er han jeg trente med, vingle-petter;

[hana-flv-player video=»http://www.kriweb.no/film/davdip.f4v» width=»520″ height=»400″ description=»» player=»4″ autoload=»true» autoplay=»false» loop=»false» autorewind=»true» /]

Det har blitt litt shopping og ellers tar vi livet med ro, ikke så mye som skjer her oppe og det er deilig noen ganger.
Jeg er glad vi ikke reiser hjem i dag, mye snø og ikke minst mye kø pga vinterferieslutt. Vi drar hjem i morgen, bruker hele dagen (9 timer brukte vi til denne gangen), så jeg svarer dere/mail til uka.
Mars i morgen allerede, jeg vil ha vår snart!

23 tanker om “Trening i Norrland

  1. avatarPeter

    OMG..! Du kan få enhver innbarkede ateist til å tro på Gud, for dette ser mer gudeskapt ut enn noe annet..! 😉

    Lykke til videre 😉

    -peter

  2. avatarPelle

    Vil endre litt på Peter sin; Du kan få enhver inbarkede ateist til å tro på Gud, for dette ser mer guddommelig ut enn noe annet..! 😉

  3. avatarRie Aleksandra

    😆 Vinglepetter ja. Fant han ikke helt rytmen eller? 🙂 Veldig bra form på deg nå! Jobber du mot chins med kroppvekt forresten?

    God tur hjemover i morgen! (PS: Du kan snu videoer i Windows Live Movie Maker, det ligger allerede på pc’en hvis du har Vista eller Windows 7.)

  4. avatarlisbet

    woow! du er såå inspirerende, fikk virkelig ønske jeg hadde den lille «piffen» som fikk meg til og gå ned de 4 siste kg! (og selvfølgelig, litt mere muskler) Elsker den kroppen du har!

    ivrig leser av bloggen din,.. og er sikkert inne hverdag for og lese nye artikkler!:)
    middags tips og kakebakingen din er gøy og lese, og ikke minst prøve og kopiere, eneste er at det er så ufattelig dyrt og være sunn… (bortesett fra grønsaker og råvarer) prøver og være flink til og hanstre når jg er er sverige,. 🙂

    noe tips til cardio trening? før frokost, intervaller? før styrke økt, etter?… mye forskjellig informasjon, så blir jo helt forvirra!

    Ha en strålende uke 🙂

  5. avatarYvonne

    Hei kristine

    Kunne jeg fått litt veiledning av deg ang diett mat ? jeg skriver til deg på facebook, håper du vil hjelpe meg litt, siden hun som hjelper meg ikke er så flink til å veilede meg i riktig rettning. så da står jeg helt alene og prøver å forstå. håper du har tid til å svare igjen venlig hilsen yvonne 😛

    Du er heldig som er på tur nå og koser deg =) flink er du =)

  6. avatarAgus

    Hei,

    Så flott blogg, og flott og sunn kropp du har! 🙂

    Nettopp oppdaget bloggen din, og digger matoppskriftene dine! Har bestilt de produktene du anbefaler. (Via funksjonellmat.no)
    Jeg lurer på om du kan svare meg på en ting:

    Jeg har trent i mange år (tidligere aktiv idrettsutøver. Trener fortsatt masse – mest kardio, men 1.5 timer i uka på styrketrening). Jeg har spist mye karbohydrater (55-65 % av det daglige matinntaket). Siden oktober har jeg vært plaget av daglig hodepine og en lege tipset meg om å trappe ned på karboinntaket og øke fettinntaket (sunt fett: nøtter, fet fisk, avokado, ost, osv.) Har gjort det en uke nå, karboinntaket er nede til 11 % daglig. (Har da økt fettmengden + proteininntaket). Hodepinen er borte, men jeg er svimmel, utta-på-meg-selv opplevelse og litt kvalm. Har forstått at det er vanlig i starten (fra 1 uke til ca. 4) før kroppen venner seg til å ta energien fra fett og ikke karbo. Så jeg er ikke engstelig. Må prøve meg litt frem, og her kommer du inn (hehe):

    – Vet du hva din daglige sammensetning er (nå tenker jeg ikke på i deffe-perioden din, men generelt)?

    – Hvor mange % er karbo, fett og protein? Jeg vil fortsette å holde karboinntaket nede (ikke nødvendigvis så langt nede som jeg er nå). Vet du trener mest styrke, men jeg ønsker likevel å høre (lese) hvordan din sammensetning er. (Om du ikke har %-tallene, har du gram-tallene?)

    Veldig takknemlig for svar – når du får tid!

  7. avatarKristine

    Takk for dette innlegget, det var akkurat hva jeg trengte!
    Jeg har lenge tenkt på å stille i Body Fitness, men har vært redd for å bli for «stor». Det er sant det du sier at en ikke er så stor som det ser ut til. Jeg tror jammen jeg skal gå for drømmen min :mrgreen: nå kribler det i magen 🙄

    Du er til stor inspirasjon og motivasjon.
    Nydelig bilde av deg. Jeg har sakt det før, og sier det igjen – du er dessidert Norges nydeligste vesen 😎

  8. avatarElisabeth

    Jaaaa, der kom det video som hjalp på motivasjonen min! Skal ta meg ei rolig økt nede i kjellergymet ikveld når ett av to barn er lagt(pappaen kan kose seg med minsta når jeg trener)

    Ser ut til at dere har hatt det fint der oppe, godt å komme vekk litt fra masete østlandet og kjip trafikk til og fra alt mulig.

    Du, den tightsen (og de andre klærne) du fikk fra MXDC, når kommer de ut på webshoppen? Fant ingen av delene der, er nesten tomt for klær på mxdc.no nå. Har så lyst på sånn tights!

    God tur hjemover, kjør forsiktig!

  9. avatarHanne

    Æsj, jeg får ikke sette filmene! Plagsomt. Får prøve å oppdatere spillere osv en gang til og se hva som skjer 😆

    Godt at du tar hensyn til kroppen og roer litt ned når forkjølelser banker på døra. Det høres ut som om dere har hatt en finfin helg der oppe (avslapning er viktig det og!) 🙂

    Angående størrelse så er det heldigvis sånn at man kan være både muskuløs og feminin på samme tid 😀 Selv vil jeg gjerne se litt fit ut også om jeg ikke flekser og står i, men jeg vil også kunne ikle meg en feminin kjole uten å virke grov.. Godt at man kan få både i pose og sekk på akkurat det området 😀

    Edit: Ha-hah! Nå fikk jeg sett likevel. Måtte visst bare åpnes i nytt vindu. Sterka 8)

  10. avatarStine

    Får ikke sett filmene, jeg! Når jeg trykker play, kommer det opp «kobler til», og så er den tilbake sånn som den var igjen, uten at noe skjer 😐

  11. avatarkriweb

    Peter: Tusen takk! 🙂 😳

    Pelle: Haha, takk! Huff *rødme* 😳

    Rie Aleksandra: Nei vektskiven slår nedi kanten (synes kanskje ikke på filmen), han fant aldri helt ut hvordan han skulle unngå det. Det ble litt dårlig og rask filming, vi skal prøve å gjøre det litt mer seriøst neste gang 🙂 Jeg har veldig lyst til å klare chins med kroppsvekt, jeg er svak i lats, men jobber med saken.

    Lisbet: Hei og takk for det! Ja det er synd at det skal være så dyrt, heldigvis varer både mandelmel og jbk-mel en stund. Får lage små kake/muffinsporsjoner 🙂
    Jeg liker best å kjøre kardio på ettermiddagen, rask gange med stigning på tredemølle. Varierer på før/etter styrketrening, alt etter dagsform og lyst.

    Linn: Nå ble jeg glad 😀 😀 Takk!

    Ingvild: Aw søte deg, jeg var inne og leste på bloggen din nå – tusen takk!

    Anonym: Takk! Tja, kanskje jeg kommer og ser på 🙂

    Yvonne: Hei du! Da virker det som om du fikk den hjelpen du trengte og ønsket, masse lykke til videre mot konkurranse! 🙂

    Agus: Hei! Jeg skulle gjerne ha gitt deg et spesifikt svar på det, men det har jeg (bevisst) ikke peiling på. Jeg vil tro at det er lett å bli for fokusert på mat som noe man MÅ eller BØR spise, veie, telle og analysere. Det eneste jeg ønsker er å kose meg med maten, spise proteinrikt (+ litt sunt fett, ikke overdrevet mye) og ha en ca kalorioversikt i hodet. Jeg spiser lite karbohydrater på hverdager, men tar et par dager i uka hvor jeg spiser nesten bare karbohydrater i tillegg til litt proteiner.
    Jeg foretrekker lite karbo, men jeg vil ikke ha et liv med bare slike dager 🙂

    Navnesøster: Du er jo verdens nydeligste.. 😳 Så bra at du tok dette til deg! Jeg vil tro at jenter som styrketrener (som deg) både vil ha muskler, men samtidig ikke for mye. Jeg er sånn selv, vil ha en kropp som er akkurat passe i mine øyne – jeg synes det beste er at man har en kropp som både kan se kvinnelig og sterk ut. For å vise at man er sterk og har muskler så spenner man – dermed er det kanskje lett å tro at det feminine blir borte og at man ser slik ut til vanlig.

    Elisabeth: Så bra, håper du fikk en bra økt 😀
    Får du ikke opp klærne i bestillingsskjemaet heller? Ta kontakt med lars@mxdc.com og hør hva som skjer, dere må da kunne bestille de nye klærne! 🙂
    Det var nydelig solskinn, så turen hjem i dag gikk veldig bra.

    Hanne: Ja er det ikke slik at musklene vokser ved restitusjon :mrgreen: Men det var veldig godt, fri fra mas, jobb og internett (nesten).
    Jeg er også sånn, men det varierer veldig. Noen ganger vil jeg se fit ut uten å stramme, mens andre ganger vil jeg bare gjemme de og ikke få oppmerksomhet 🙂
    Haha, sjukling-dips 😎

    Stine: Kanskje du ikke har tilgang eller oppdatert media player? Jeg måtte laste ned ny programvare for å se de når jeg kom hjem fra Sverige.

  12. avatarMarthe

    Hei!

    Tenker å begynne med fitness trening. Har du gode forslag ang kosttilskudd (shaker+++++) jeg – som nybegynner – burde starte med?? Ønsker å bygge muskler, men samtidig bli slank. Er 175 cm og 77 kg! Jeg vil ned i allefall 10.

    Også evt øvelser. (Har tillgang på treningsstudio.) Alle gode forslag mottas med TAKK!

    Du er virkelig en stor inspirasjon…. 😀

  13. avatarlilla

    Du ser utrolig bra ut!! 😉 Stor inspirasjon 🙂
    Kan du si litt om hvilke øvelser du gjør for rygg, biceps og riceps?
    Hadde blitt kjempeglad for svar 🙂
    Ha en fortsatt fin dag!

  14. avatarMargrehte

    Du ser utolig bra ut – en liten engel 😀

    Du sier du spiser frukt og/eller nøtter til lunsj. Hvor mange frukt spiser du da?
    Og de to dagene du har oppkarbing hvor mye speltlomper/havregryn/sapgaetti – karbohydrater spiser du den dagen?
    Inspirasjon :mrgreen:

  15. avatarIna

    Hei 😀 først vil jeg bare si at du er et stort forbilde for meg! ser kjempe mye opp til deg og måten du trener på.
    jeg lurte bare på om du har tatt silikoner? har hørt at det er mange fitness modeller som gjør dette, i og med at brystene blir så mye mindre når man mister så mye kropps fett 😉

    Mvh Ina 😉

  16. avatarMalin

    Kjekt med videoer! Og den stikker ikke så mye ut den bakenden din da. Bare fint med former :mrgreen:
    Jeg må bare få takke deg for alle oppskriftene du har lagt ut. Etter at jeg kjøpte sukrin har jeg nå både laga sunne kokosboller, skumkake, proteinpannekaker og sjokolade mousse. Samboeren min er jo i himmelen, han får dessert hver dag 😉
    Har også endelig funnet hi maize på en Life butikk, så nå skal jeg prøve meg på tacolefser 🙂

    Ha en fortsatt finfin kveld, kan tenke meg Todd var glad for å få mamma hjem 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *