Nye treningsklær

I natt våknet jeg av at jeg frøs som f…  :shock: Prøvde å pakke meg inn og gjøre dyna om til en kokong, men det hjalp ikke. Vurderte faktisk og tvinge Todd til å ligge som et slips inntil meg, men han sov så godt.
Det er ingen god måte å våkne på, det er helt sikkert.. i hvert fall ikke når det er en times tid til man skal stå opp, da er det liksom ikke noe vits i å sette igang noe stort varmeprosjekt.
Tipper det har vært kaldt i hele landet, hos oss var det -25 grader og vel så det. Brr..

Dagens benøkt
15 min rask gange m/stigning
15 min ellipsemaskin
Strakmark (50 kg x5 – 60 kg x5 (her glemte jeg at det skulle være 3-3-3, så det ble 5-5-1) – 80 kg x1)
Sittende lårcurl (60 kg 5×5)
Ett-bens benpress
Liggende lårcurl
Benspark

Jeg fikk klær fra MXDC i dag, jeg er så heldig! Tusen takk Lars, og takk Nann som hentet for meg.
Jeg synes de er så utrolig gode å ha på seg (kan selvfølgelig ha noe med at jeg har trent i slappe bomulls t-skjorter en stund nå), nå har de i hvert fall endelig fått inn den nye vårkolleksjonen.

Tok bilder av et par av de da jeg kom hjem i dag;

(fitnessbarbie)rosa singlet + mørkeblå jazzbukse

Lys lilla t-skjorte (lang)

Tights (som jeg fikk ålet meg inn i)


Jeans treningsbukse (spenstig!). Den er faktisk veldig fin (og behagelig), men jeg vil nok heller bruke den til vanlig.

(U)heldig med bildet, jeg innbiller meg at bakenden ikke er så.. fremtredende til vanlig.
(Og jeg står konsekvent på tå når jeg skal posere – en refleks (miljøskade om du vil) av alle årene med dansing)

I dag blir det kylling til middag, så nå skal 1,1 kg dissekeres og renses.
Ha en fin kveld så lenge! :grin:

26 tanker om “Nye treningsklær

  1. avatarida

    hei Kristine.

    Er du nøye på å ikke trene over en time pga kortisol`? Er ofte vanskelig å ikke trene cardio og styrke sammen pga tidsklemma, men er redd for å trene for lenge. Noen tips?
    Klem

  2. avatarId1

    Ville bare «slenge» innom for å si at jeg blir veldig inspirert av den sunne holdnigen din til trening og kosthold. Det er viktig å kunne kose seg med sunn, god mat som smaker. Ei kake i ny og ned er heller ikke feil. Jeg en skikkelig matmoms (spiser med omhu, selvsagt;)), og har snappet opp noen oppskrifter her hos deg, som jeg bare må teste ut. Er selv opptatt av å holde meg i fysisk god form, og syns det er kjempestas når jeg kjenner fremgangen i styrkedelen og ikke minst at det syntes på skrotten:)For meg som «nybegynner», er det gøy å følge med på dere som kan det. Ha en fin kveld, kos deg med middagen:)

  3. avatarHanne

    Schnasent! Uvant å se deg i tights, har liksom fått inntrykk av at du trener i «koseklær» (ref bildene), men poserer i spandex 😉
    Det var jammenmeg -24,9 her tidlig, tidlig i morges. Fysjom. Satser på at det snart er slutt på vinteren 😀

  4. avatarStine

    Ooh, jeg likte singletene og jazzbuksa! Får man kjøpt dette over nett? Synes det kan være litt vanskelig å finne godt utvalg av Mxdc, unntatt når de står med stand på universitetssentrene.. Men da er det som regel ikke det nyeste!

    Her (Trondheim) var det forøvrig «bare» minus 10 i dag. Men det er stjerneklart, så det blir vel iskaldt igjen i morgen.. brr, jeg gleder meg til sommer og sol!

    Ha en fortsatt fin uke, frøken! 😀

  5. avatarAnette

    Du er så pen! Har hengt opp bilde av deg fra Treningsforum her hjemme for ekstra motivasjon 🙂
    Også lurer jeg på en ting; jeg vil vokse i muskelmasse, hvor mange set og repetisjoner bør jeg holde på med, og hvor lenge? Har vekslet mellom 12*5, 10*3, 8*3, 3*8, 5/3/1 og 8*8 men har aldri funnet ut hva som er det beste. For tiden holder jeg på med 5/3/1, men føler at man kanskje burde ha litt muskler fra før for å se progresjon?

    Laget browniesen din i dag, og jeg må si den er bedre enn vanlig brownies! 😛 Er så herlig å spise noe søtt med god samvittighet! Thank you 😀

    Her i indre østfold var det -23, ikke spesielt varmt 😐

  6. avatarTone

    Jazzbuksa og lange t-skjorta har jeg også, de er deilige å trene i, buksa passer til absolutt alt, ikke bare dansing. Myk og god og lett i stoffet!

    Til informasjon for alle som ikke har mye MXDC-utsalg rundt seg åpner de nettbutikk snart, i tillegg til at de skal ha et outlet i Vestby :mrgreen:

  7. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @ida: Nei, det har jeg aldri tenkt over. Med mindre du kjører intensiv kardio i en time så ville jeg ikke ha bekymret meg for det. Bruker du veldig lang tid på begge økter samlet så kan du alltids ha med litt mat/shake om du føler for det.

    @Id1: Takk! Det var hyggelig! Alt med måte synes jeg er viktig å huske på, og ja; ikke sant det er deilig å merke fremgang på kropp og trening? 🙂

    @Hanne:
    Jeg fikk ikke vært med og velge klærne selv, så en tights snek seg inn 🙂 Du har rett i at jeg helst trener i «koseklær», jazzbuksen blir nok mye brukt. Jeg klarer ikke å ha spandexstramme klær både oven- og nedentil 😀
    Jeg håper det, nå går jeg og legger meg med ullsokker.

    @Stine: Me too! De var favoritter med en gang. Jeg tror de har et bestillingsskjema på nettsiden som man kan sende/maile til dem.
    -10 er jo rene vårtemperaturen 😆 Vi får håpe det gir seg snart. Ha en fortsatt fin uke!

    @Anette: Takk søte deg 😳
    Det er litt vanskelig å si, jeg tror kvaliteten på treningen er det viktigste – uansett hva slags reps&set man velger. Med kvalitet mener jeg ordentlig muskelkontakt. Føler du at du får skikkelig kontakt når du trener? Og tør du å løfte så svetten spruter innimellom? :mrgreen:
    Jeg holder for tiden på med 5/3/1 og liker det, men det er kun på baseøvelser som strakmark, knebøy o.l. På de andre øvelsene liker jeg 3×8 eller 5×5. Kanskje du kan variere litt på øvelsene du og?
    Ja, den er så god! I hvert fall når den er blitt kald, synes jeg da. Godt det er flere søtmomser enn meg her 🙂

    @Tone: Jeg har den lange t-skjorten i grå også, superfin! (Litt uheldig farge når man svetter som en gris men)
    Og jazzbuksa likte jeg veldig godt, minner meg om de andre «haremsbuksene» mine.
    Takk for info 😀

  8. avatarJohn

    Hei Kriweb,
    Det er utrolig kjedelig å våkne om natta og fryse. Men så er man akkurat trøtt nok til at man ikke orker å
    stå opp å kle på seg. Så blir man liggende å småfryse i stedet og prøve å krølle seg sammen 😀
    I perioder har jeg en tendens til å trene for mye og jeg blir overtrent. Hvordan styrer du dette? Merker du når du blir overtrent og legger inn pauser? Hvilke signaler kjenner du når du begynner å nærme deg grensen?

  9. avatarRie Aleksandra

    Superlekre klær du har fått deg! Jeg elsker MXDC-klærne, og har handlet der aaaalt for mye. Det var nemlig lagersalg like før jul, med opp til 70% på masse varer. :mrgreen: Har ellers trent i tights i noen måneder, og er egentlig ganske lei av de, så nå skal det kjøpes inn bukser á la haremsstil.

  10. avatarHilde

    Heldig du er!! Jeg kjøpte masse nytt på fitnessmessa, men når det gjelder treningsklær, vil jeg ha nytt hele tiden 😀

    Og du, den fremtredende bakenden din er snasen, så det gjør da ingenting :mrgreen:

  11. avatarTherese

    Så flotte klær! Det bildet av deg i lilla t-skjorte var så flott; snakk om midje da!!! 😀
    Digget de to siste tightsene/buksene!

  12. avatarCathrine

    Haha du er så herlig. Miljøskada, vell.. still look great! :mrgreen: Grattis med nye treningsklær, du er vell unt det! Det går jo liksom litt klær ila en uke også så… 😛

    *stor klem* 😀
    PS: Stygt redd for at jeg må ringe deg i helgen med en liten update.. :mrgreen:

  13. avatarKristine

    @John: Ja, i natt sov jeg med ullsokker og det var bedre (og temperaturen ute var heldigvis litt mildere i natt).
    Dette med overtrening er litt vanskelig, jeg tror mange forveksler det med å bli umotivert og lei. Overtrening slik jeg ser det kan forekomme om man trener flere timer/ganger om dagen hver dag i en lengre periode, og der har ikke jeg vært (selv om det er nære før en konkurranse), men jeg har opplevd at trening ikke har gitt meg annet enn negativt enkelte dager. Om jeg kjenner at jeg absolutt ikke vil trene, eller blir deppa/agressiv (ja faktisk) ved tanken, så dropper jeg det. Jeg har ingen problemer med å gå 3-4 dager uten å løfte en finger for å få tilbake motivasjon og treningsglede.

    @Tone: Den i grå er nesten finest.. men enig, svette skal man gjøre uansett klesfarge :mrgreen:

    @Beate: Tuusen takk! Nå ble jeg glad 😀

    @Rie Aleksandra: Du må om ikke annet ta en titt på hva de har fått nå, masse lekkert! Jeg ønsker meg den tynne hette-hoodien de har fått inn 🙂
    Etter å ha vrengt av pølseskinnet (tightsen) så kjente jeg nok en gang hvor mye mer behagelig haremsbuksa var – men tights er nok bra når man venner seg til det, og ikke minst om man driver med mye kondisjonstrening.

    @Hilde: Jeg ender stort sett opp med billig bomullsklær på trening, det er jo galskap når jeg har fått så mange fine treningsklær. Og ikke minst, svetting må være mer «behagelig» i disse klærne 😀
    Veel 🙄

    @Therese: Takk! Den øverste og nederste buksa ble favorittene 🙂

    @Cathrine: Nå gleder jeg meg til å trene, skal så lite til med meg 😆 Ikke for å vise frem klærne, men bare det å ha på seg noe nytt og behagelig.
    Gratulerer så mye med kjerringtesten, visste at du ville klare det! Vi drar til Sverige i helgen, men du må oppdatere meg ja. Klem

  14. avatarJohn

    Takk for godt svar.
    Det er nok der jeg gjør feil. Hvis jeg har mentalt satt opp programmet for perioden foran meg så gjennomfører jeg det selv om jeg blir sliten. Jeg må bli flinkere til å gjøre som deg – lytte til kroppen og gjerne ta flere dager fri hvis det føles sånn. 💡

  15. avatarcecilie

    Så fin du var! Formen på de nye buksene er herlig, litt kosebukse-stil. Du, jeg så at du skrev at du fryser mye om dagen. En teskje cocosa extra virgin i tekoppen kan hjelpe. Det er litt kokossmak på den, men går raskt å venne seg til det. Cocosa kan øke forbrenningen, jeg blir varmere når jeg inntar det. Men mange kan ikke ta det sent på kvelden, deriblant meg. Da blir jeg litt urolig i kroppen og får ikke sove!

  16. avatarAnette

    Jaa, det gjør like vondt hver gang, og jeg kjenner det godt 🙂 Og svetten renner, alltid 😛
    Men da gjør jeg om litt, 5/3/1 på baseøvelser og 3*8 og 5*5 på annet, litt variasjon 😀 Tusen takk! :mrgreen:

  17. avatarDanny

    Tror svaret på at du har forholdvis bra legger til å ikke trene dem så mye, er akkuratt det at du står så mye på tærne:D, hehe , Herliiig =DD!!

  18. avatarHelene

    Hei

    Jeg ville bare si at jeg synes den rosa tank toppen og tightsen var stiligst! 😉 Masse flotte tips i bloggen din.. U go girl!

  19. avatarPinglo

    Den t-skjorten så genial ut. Det er alt for mange som lager treningstopper som er alt for korte, så magen er på utstilling 80% av tiden :mrgreen:

    Jeg likte tightsen (først og fremst teksten). Hvordan er stoffet på den? Jeg løper en del men med mindre den er veldig veldig tynn, så begrenser sånne ting bevegelsene en del. 😕

  20. avatarkriweb Innleggsforfatter

    @cecilie: Takk for råd, har lurt litt på om jeg skal teste ut cocosa. Når det er sagt så fryser jeg ikke like mye nå som temperaturen begynner å bli litt mer menneskelig. Spørs nå da når vi skal opp nord i helgen, brr :mrgreen:

    @Anette: Det er bra, tviler ikke på at du er dyktig og tar i 🙂 Noen ganger må man bare smøre seg med tålmodighet.. jeg regner med at du spiser både bra og nok med mat, og ikke er for streng med deg selv.

    @Danny: Haha, ja jeg tripper rundt omkring hele tiden. Neida, men det er faktisk pga balletten jeg har fått greit med legger 🙂

    @Trine:
    Tusen takk! For tiden veier jeg 63,5 kg.

    @Helene: Jeg likte også den rosa :mrgreen: Tusen takk!

    @Pinglo: Jeg har vasket (les: kokt) ihjel mange t-skjorter som har blitt 80-talls korte, så jeg ble veldig glad for den. Har en i grå også.
    Ja, den var tøff med teksten. Den er ikke spesielt tynn, men faktisk ganske komfortabel og føltes ikke «tung». Når det er sagt så løper jeg aldri, så jeg vet ikke hvordan stoffet bør være..

  21. avatarAnette

    Ja det tar tid, jeg var tynn som en fyrstikk og spiste aldri. Men nå spiser jeg 6-7 ganger om dagen, så rent og sunt som mulig, og nok 😉 Og det har hjulpet, er nok jeg som bare er utålmodig 😛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *