Curry chicken

Vi spiste en helt usannsynlig god wok tidligere denne uken, med karri-kylling og banan – en klassiker her hjemme.


Kylling (renset til den store gullmedaljen av undertegnede, hater de hvite senene..)
Vårløk, paprika, rødløk
Banan (og litt eple)
Red curry paste + litt karri & chili
Lett kokosmelk
Cashewnøtter

Treningene denne uka har gått veldig bra, får tydeligvis god og riktig kontakt og kjenner det veldig godt både under og etter trening. Blir stiv og støl på de riktige stedene, men ikke så mye at det henger igjen og påvirker treningene – det er uansett bra å trene/svette litt når man er støl.
Motivasjonen jeg har hatt tidligere til å kjøre en del kardio er litt fraværende for tiden, men prøver å få til et par økter à 45 min på mølla i uka. Jeg velger heller å ta på meg de fleste lufteturene på han under her:

Det blir ca 3 x 20 min hver dag, godt for både kropp og sinn – selv om jeg gruer meg til det blir kaldere igjen.

Vi kjøpte forresten ny tv her om dagen, veldig spennende for små puser – som alltid.

Pappesken den kom i ligger fortsatt på stuegulvet her, til stor glede for Todd, men kun til i morgen – da er det husarbeid på morgenkvisten :| Er ikke noe glad i å vaske, så må gjøre det ferdig før alt annet..
Men nå blir det middag – stor spinatsalat med fiskekaker! :grin: Og et dessertprosjekt på gang, forteller om det blir vellykket.

Ha en fortsatt fin fredagskveld ♥

8 tanker om “Curry chicken

  1. avatarAnnbjørg

    Oi, den woken så god ut! Må prøves i løpet av helgen 😀

    Takk for svaret på det jeg lurte på ang periodisk faste, jeg ble litt klokere. 😉 God helg!

  2. avatarTina

    Hei Kristine! 🙂

    Først vil jeg bare si at du er helt fantastisk, og en stor inspirasjon!! «Dumpet» borti deg, da du skrev på iform.no, og har fulgt deg litt i et par års tid. Det som imponerer meg, og som jeg beundrer deg mest for, er den fine avslappede og sunne holdningen du har til mat og trening – selv i et miljø med stort fokus på dette. Du klarer å holde hodet over vannet og ikke begraves i deltaljer, og det er så fint å «se» at du faktisk, og helt ærlig, virkelig koser deg med det du holder på med! Du er et stort forbilde for mange vil jeg tro, og særlig for yngre jenter tror jeg det er så viktig å ha en person som deg å se opp til – en som gjør at man kan senke skuldrene litt 🙂

    Så over til et lite spørsmål: Jeg, som du, er også mest glad i sene måltider. Er lite, eller ikke sulten på formiddagen, og har gjerne ikke mitt første måltid før i 16- tiden. Mitt problem er imidlertid at jeg ofte må opp å spise etter jeg har lagt meg.. Dette antyder jo at jeg ikke spiser nok i våken tilstand (Og jeg må innrømme at jeg stort sett er SULTEN når jeg spiser mitt første måltid). Hvordan «løser» du dette? Hvor mange måltider har du om dagen, og vet du ca hva de inneholder av energi? Og etter kveldsmaten din; er du da mett og fornøyd helt inntil neste dags første måltid?

    Og en annen ting; Føler ofte at jeg blir «pløsete» og får vann i kroppen av kaffe (Og egentlig store mengder mat på kort tid – derfor jeg har dette nattproblemet også…). Har du opplevd det samme (hvis du drikker kaffe), og har du noen formening om årsak?

    På forhånd takk for svar! 🙂

  3. avatarHanne

    Stoooore tv’en 😯 😀

    Den middagen så lekker ut, og må prøves ut snart. Wok er jo sååå godt! (og så kan man jo bruke nesten alt av grønnsaker og godsaker…)

    Vet du forresten om nordic nutrition sender ut smaksprøver? Jeg må ha nytt proteinpulver, og har lyst på noe som er godt nok til å brukes i «kosemat» såvel som til å styrte etter trening. (For sistnevnte bruk går nemlig alt ned, men skal det spises og ikke drikkes er missen kreeeesen…)

  4. avatarKristine

    Annbjørg: En absolutt favoritt, like godt med svinekjøtt 🙂

    Kari: Det var helt nydelig, spiste to store porsjoner.
    Red curry paste: http://www.santamaria.no/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=1&p=p3c3&c=3&s=3&id=290&co=3

    Tina: Hei! Tusen takk, det var utrolig hyggelig å lese 😀
    Å stå opp om natten for å spise skal du absolutt ikke gjøre nei, jeg legger meg alltid god og mett og det varer til dagen derpå ja. Jeg spiser 3-4 måltider og jeg aner ikke sammensetningen av energi, kveldsmaten blir ofte 30-45 min før jeg legger meg. Uten at jeg vet hva du spiser, kanskje du skal prøve å spise mer proteinrikt som siste måltid for dagen?
    Jeg drikker ikke kaffe på ettermiddagen/kvelden, prøv å kutte det ut – kanskje det vil hjelpe på nattesøvnen?

    Hanne: En kjempestor tv 😈
    Jeg skal absolutt lage mer wok, man kan som du sier variere i det uendelige.
    Jeg tror ikke de har smaksprøver dessverre.. Jeg synes de er gode på smak, både vanilje og sjokolade (bruker bare zero carb pulveret). Jeg skal snart teste bringebær, mm! Men jeg pleier som regel å blande det inn i kesam o.l.
    De beste smakene deres er whey gourmet, men det får de ikke inn før i mars.

  5. avatarHanne

    Ok, takk for svar! Husker nemlig jeg prøvde noe fra pvl for noen år tilbake, og det var så fryktelig søtstoff-søtt at jeg ikke klarte drikke opp shaken engang 🙁 Så er litt skeptisk.. 😛

    Jeg hadde forresten et med «cherry berry» smak. Det lukter smågodt, og smaker nesten like crazy, men det var helt fantastisk syntes jeg (blandet med melk), og perfekt kos på diett 😆 (man blir vel litt rar, men…)

  6. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Vel, om du ikke er så altfor glad i det kunstig-søte så bør du kanskje styre unna jordbærsmakene.. jeg synes de fort kan bli litt i overkant, derfor er jeg litt spent på bringebær – forhåpentligvis er den litt syrligere (lov å håpe).
    Belgisk sjokolade er vel den jeg liker best av de. Hadde det ikke vært så mistenksomt å sende en liten pose med pulver i posten så kunne jeg ha sendt deg en liten smaksprøve :mrgreen:

  7. avatarHanne

    Hihi. Det hadde vært festlig 😆
    Noen «kunstige» smaker kan bli gode, som den syke cherryberry smaken jeg nevnte, (Den smaker nemlig litt slik «kirsebær»yoghurt lukter :P), men det er greit å slippe unna de aller verste. Ser likevel at de zero carb er et annet merke OG at de er søtet med sucralose, og det pleier jo bli litt mere «naturlig» i smaken.

    Takk for tips i hvertfall, skal prøve meg på en liten boks fra de jeg 🙂 (Første gang jeg ikke handler 5kg +, haha, føles som å snope :mrgreen: )

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *