Fortsetter som før

Jeg får ofte spørsmålet: «trener du fortsatt like mye?»
Hm, skulle jeg plutselig slutte med det? Det er klart at det er mer trening i visse perioder enn andre, men jeg slutter ikke å trene selv om jeg ikke har noen konkurranser som mål. Jeg startet ikke å trene på grunn av det, så det er ikke der motivasjonen min ligger – heldigvis.
Apropos konkurranseutsikter så tenker og vurderer jeg om dagen, men har ikke kommet frem til noe enda.. om det skulle bli noe. Tidspunkt må passe og sted må friste.

Det ble en benøkt i går som begynner å kjennes realt nå :mrgreen: Det er godt å trene igjen, og det er godt å trene tungt med energi. Jeg føler meg noe svakere grunnet en tøff høst, men jeg er på vei oppover igjen og klar for såkalte kroppslige forbedringer.
Det er ingenting nytt i treningen, jeg kjører fortsatt på med en 2-splitt og jeg varierer på øvelser og reps/tyngde. Ingen overanalysering eller detaljfokusering. Fokuset ligger fortsatt litt ekstra på ryggbredde og ben (både forside og bakside), men hele kroppen unntatt biceps og legger får kjørt seg.

Tips til gode «snacks»;
Nøtter

Vi har masse nøtter liggende etter jul, og det er så godt. Dessuten spiser man automatisk mindre når man knekker de selv enn når man graver nedi en pose.

Grønnsaker og dip

Dette har jeg begynt å spise mye, spesielt i helgene. Kålrot er så godt! Da jeg var liten pleide vi alltid å ha det liggende, det har blitt mye gomling av tjukke kålrotskiver opp gjennom årene :mrgreen:

10 tanker om “Fortsetter som før

  1. avatarMalin

    Spennende om det blir konkurranse på deg igjen da. EM neste? :mrgreen:

    Jeg prøvde de «polarbrødene» med CC som du viste i ett tidligere innlegg. Jeg er egentlig ikke så glad i CC, men samboeren min ville så gjerne prøve. Å de ble jo faktisk veldig gode 😀
    Alt man lærer, bare man tør 😎

  2. avatarRie Aleksandra

    Hehe, ser heller ikke helt logikken i at du skulle slutte å trene bare fordi det ikke er en konkurranse like rundt hjørnet.

    Trener du forresten isolerende på triceps når du ikke trener biceps? Jeg trener heller ikke legger og armer av samme årsak; øvelsene jeg gjør dekker disse godt. 🙂

  3. avatarHarefrøken

    Hei!!!

    Det hadde vært supert om du kunne si litt om 2-splitt, hvis du har mulighet??? På forhånd takk i hvert fall.

    Ønsker deg en fantastisk helg 🙂

    PS: de kreative kake-oppskriftene dine er forresten geniale. Jeg har fått til å lage noen av de relativt greit… 😆 😆

    Klem Harefrøken ;0)

  4. avatarRobban

    Hei.

    Du som är en förespråkare mot fördomar, jag tycker du ska tillägna ett inlägg som handlar om denna artikel. http://www.aftonbladet.se/wendela/article6392076.ab

    Jag skrev själv ett inlägg om det ur den manliga synvinkel och det skulle vara kul o se vad du o dina läsare tycker om denna väldiga konstiga synen på hur en kvinna får och bör se ut: )

    Blev förövrigt inspirerad att göra en proteinfylld tacolasagne igår efter att ha läst nått inlägg där du nämde rätter som man kan göra nyttiga. Fasligt gott blev det iaf.

    Keep up the good work!

  5. avatarCathrine

    Note to self: ikke les bloggen til Kristine før sengetid når du er fysen på noe godt (vil ha holidaydiiiippp!!!!)

    Klart en fortsetter som før, tror folk at disse musklene vokser av seg selv over natta eller?! Hard work. Alle dager i året.

    Men de ter godt å kunne slapape av å trene for det er gøy, sånn utenom konk.kan jeg tenke meg;ingen press på at en må gjøre den og den treningen en kan faktisk ha litt gøy med det også, for på slutten av en deff-da klarer vertfall ikke jeg å se noe gøy med noe annet enn resultatene 😛 Kjekkt når treningen er morsom og en har energi til å nyte den 😀

    *klemmepåå*

    PS:Jeg har vert så glad de siste dagene jeg har gangsperr i «smilemusklene», den var ny!!!! :mrgreen:

  6. avatarHanne

    Jeg tenkte også finne meg noen vinterstøvler på salget, har blant annet blitt tipset om uggs (stygge men supervarme 😛 ) til halv pris..oog så var det fjellstøvler/turstøvler da.. masse tilbud om man bare orker å begynne å sortere og prøve.. *sukke*

    Må le litt av starten på innlegget ditt, jeg kjenner meg nemlig igjen selv da jeg har blitt spurt om dette så mange ganger. Det er jo greit som en åpningsreplikk kanskje, men trening er da ikke noe man gjør bare i perioder?! (Kanskje med unntak av de som driver med bikinislanking? 😆 )

    Gooood helg til deg og dine 😀

  7. avatarsynnøve

    Kålrot hadde jeg nesten glemt at var så godt!! Husker jeg pleide å spise mye av det før.. eneste ulempen er at jeg blir litt oppblåst i magen av det.. 😆

    Ha en fiin helg 😉

  8. avatarthea

    hei! jeg lurte på hva slags mageøvelser du bruker? kunne du eventuelt forklare hvis det er noen som er litt inviklet? når du trener rygg, armer og bein, trener du bare med vekter og aparater da?
    takk på forhånd!

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Metallian: 😀

    Malin: Neei.. dessuten er det VM jeg har kvalifisert meg til 🙂 Men kanskje det blir en reise til utlandet uansett..
    Ja? Så bra! Det er jo litt gøy å prøve noe nytt, selv om det kanskje ikke alltid blir like vellykket 😆

    Rie Aleksandra: Det blir spurt med en lite håp på slutten, sikkert for å lette egen samvittighet 😆
    Hovedsaklig nei, men det hender at jeg kjører 1-2 øvelser på triceps om brystøvelser blir nedprioritert en dag.

    Harefrøken: En 2-splitt vil si at du splitter kroppen/treningen i to økter – og de to øktene sammenlagt vil trene igjennom alle muskelgrupper i kroppen. Man kan altså dele opp i 3, 4 osv som man vil.
    Jeg trener slik:
    Mandag: Overkropp (fokus på rygg)
    Onsdag: Underkropp + mage (fokus på bakside ben)
    Fredag: Overkropp (fokus på skuldre)
    Søndag: Underkropp + mage (fokus på forside ben)

    Spør gjerne om det var noe uklart her 🙂

    Robban: Hei! Taco og lasagne är favoriter, i alla fall om man dessutom kan äta det med god samvittighet 🙂
    Tackar for tips til saker som kan tas opp her i bloggen! Jeg skal lese artikkelen.

    Cathrine: Tror jeg skal gå og lage meg litt dip NÅ faktisk 😆
    Det kommer absolutt ikke gratis, og jeg slutter ikke å trene. Basta bom! Men du har rett i at trening til vanlig er noe helt annet enn trening mot slutten av en deff. Blir helt matt bare av å tenke på det, det er godt å trene med lyst og energi.
    Er du så glad?? Om det ikke er på grunn av hester eller ambulanse har jeg gått glipp av noe nytt her 😀

    Hanne: Jeg fant noen lyse/hvite støvler på Coop Obs! av alle steder. De tåler ned til -32, satt som støpt og er veldig varme. Kun 499 kr, ka-ching!
    Det var ikke en åpningsreplikk, heller et indirekte håp om at jeg hadde kuttet ut all denne teite treningen så jeg kunne bli en slappfisk jeg og 😆

    Synnøve: Jeg har sakte men sikkert vent til magen med store mengder grønnsaker, men kålrot (og erter) stiller kanskje i en egen bås :mrgreen: Litt er godt da!

    thea: Ingenting innviklet, jeg trener hovedsaklig sit-ups i skråbenk (slik at man ligger med hodet nedover) og enten på matte eller ball.
    Ja, jeg trener hovedsaklig med vekter og apparater. Om jeg kun bruker kroppsvekt blir det dips, og eventuelle statiske øvelser som planken o.l.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *