Gi meg kondis

image_preview

Jeg hadde relativt mye energi i dag etter masse mat i helgen, jeg tenkte derfor at jeg skulle kline til med en skikkelig kardioøkt etter jobb. Jeg kjører kardio annenhver dag, men det har kun blitt 20-30 min i det siste.
Jeg steller meg som vanlig på tredemølla, stiller inn stigning på 10 + hastighet på 6,8 og går i takt med 90-talls pop på ipod’n. (Det var jo e-type som halp meg gjennom deffen i fjor, og i år har det hovedsaklig vært haddaway. Så tusen takk mine musikkhelter!)
Jeg kjenner at pusten er tung og trøster meg med at jeg tross alt er littegrann forkjøla.. etter 10 min snurper beinhinnene seg og det er vanskelig å gå. Jeg setter derfor ned stigningen og høyner hastigheten og jogger. Ja jeg jogger! Og slik holder jeg på; når kondisjonen svikter må jeg gå litt igjen – helt til beinhinnene skriker av smerte, da må jeg jogge litt igjen.
20

Alt i alt holdt jeg det gående i 40 min, så jeg får si meg fornøyd med det.
Svett og god gjennomførte jeg også en etterlengtet benøkt; knebøy, benspark, lårcurl og beinpress. Tok også et par øvelser på mage, skuldre og biceps.

Middagen i dag;
IMG_4662
Laksefilet med spinat, purre, mais, tomat, valnøtter og litt kesam.

13 tanker om “Gi meg kondis

  1. avatarFitnesspumpkin

    Hei 😛

    Jeg blir alltid så sulten av å se matbildene dine.. 😀
    Jeg prøver meg stadig på kake oppskriftene dine med gelatin, men jeg får det bare ikke til. Klumper seg etc.. Hva gjør jeg feil?
    Spiser du forresten karbo og evt hvor mye?
    Ha en fin kveld.

    Hanne

  2. avatarjeanette

    hei, hadde blitt kjempe glad om du kunne svare på disse spørsmålene:-)

    under deff hvor mange kcal spiser du ila dagen, og hvor mye protein spiser du i forholde til pr. kilo kroppsvekt, og hvor mye karbo og fett?

    takk på forhånd:-) du er så sinnsykt bra deffa:-D

  3. avatarKristine

    Kristine: Hei! Nei alldeles ikke, tusen takk for fine ord 😀

    Hanne: Det var rart.. bruker du el-visp?
    1. eggehvittene piskes hvite og luftige
    2. gelatin må bløtlegges i kaldt vann noen minutter
    3. gelatin kokes i litt vann, røres godt ut
    4. tilsett i eggehvittene litt etter litt mens du visper
    Jeg spiser karbo ja, men ikke hver dag. På lavdager ligger jeg kanskje på 20-30g, og de dagene (som oftest helgen) jeg spiser mer vet jeg ikke – altfor mye 😆

    Jeanette: Hei! Jeg får ikke svart deg nøyaktig på det, av den enkle grunn at jeg ikke teller eller regner ut – jeg vil ikke ha for mye fokus på det i livet mitt.
    På deff spiser jeg alt fra 1200-1800 kcal.
    Takk 🙂

  4. avatarHanni

    Hej Kristine! Fick hem nya Body igår. Vad kul att läsa lite om dig i vår största träningstidning! Kanonfina bilder var det också. 😛

  5. avatarMalin

    Jeg har funnet ut noe smart; om jeg jogger på mølla så får jeg bare bekreftet hvor dårlig kondis jeg har i motsetning til å gå på ellipsemaskinen. Der holder jeg ut myyyye lenger. :mrgreen:
    Snakk om å lure seg selv 🙄

    Jeg trente selv bein igår, men jeg trenger litt ny inspirasjon. Har du noen gode øvelser på baksidelår og rumpe? Synes knebøyen kun tar på framsiden selv om jeg kjører ass to the gras 😎

  6. avatarHanne

    Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom 😯
    Først av alt: Godt jobba! Kondisjonstrening er ikke bare bare..

    Jeg gleeeder meg til å pynte litt til jul! For første gang bor jeg et sted hvor jeg har lyst til å pynte (hybelen fikk aldri pynt..), og det skal bli så gøy! Riktignok har vi lite plass å boltre oss på, så jeg må nok begrense meg kraftig, men likevel 😀

    Heldig du som er ferdig med juleshoppingen.. Jeg tenker hvert år at jeg skal kose meg med å finne masse fine gaver, men så blir det jo alltid litt stress pga aaalt for mange folk i butikkene 😆

    Til sist: Kakeeeee 😯 Cookiiiie 😯 😀

  7. avatarfrøken nygjerrig

    Hei! 🙂

    Leste at du pleier ligge på mellom 1200-1800 kcal på deff alt ettersom. Vil det si at du begynner på 1800 og går nedover, eller er det helt variabelt fra dag til dag? tenker at du kanskje samler en del vann hvis du f.eks h lagt på 12-1300 noen dgr og så plutselig h et inntak på 1800? lure lure 😉

  8. avatarYvonne

    Synes du er kjempe flink, selv med mat, bedere å spise det man har lyst til av sundhet en å telle alt uff slitsomt. Condis er noe vi virkelig trenger uff.. blir lite med løping for meg. ellers bra i helga =) du får stoor kose deg fram over deilig sol i dag å.. woho.. ha en super fin dag =) 😛

  9. avatarAnonym

    Er helt blank når det gjelder trening, så kanskje et teit spørsmål 😳 , men hvordan vet du at du har vondt i beinhinnene når du går? Hva er beinhinner egentlig? Kan det sammenlignes med å få vondt i leddene etter å f.eks ha jogget en stund? Eller er det mer muskelvondt?

    Håper du kan svare meg, er helt blank på sånt som sagt, og bloggen din er veldig lærerik 🙂

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Hanni: Å tack tjejen!! Glädjer mig till att läsa när det kommer ut här också.

    Malin: Jeg blir mer andpusten/sliten av å gå på ellipsemaskin enn rask gange på mølla, så da skjønner du sikkert hvor landet ligger her i gården 😆
    Jeg synes også knebøy tar best på forside lår, så derfor foretrekker jeg strakmark og beinpress når jeg kjører bakside.

    Belle: Fordi jeg holder meg mett lenger med mer protein og fett, spiser riktignok karbs i form av grønnsaker.
    Dessuten holder hjertet mitt seg i ro og magen er bedre uten.

    Hanne: Takk! Nei kondisjon er noe drit noen ganger 😀
    Jeg skjønner hva du mener.. tror det er derfor jeg synes det er så hyggelig å pynte til jul denne gangen, stort og lyst hus med masse plass. Leiligheten min fikk jeg aldri helt som jeg ville.
    Cookies!! Mmm

    frøken nysgjerrig: Hei! 🙂 Nei det er variabelt, tar det etter dagsform og humør. Føler ikke noe spesielt med væske nei, det er kun etter eventuelle spisedager med masse karbo.

    Yvonne: Ja det kan lett bli for mye detaljer, det viktigste er at man har det bra og klarer å gjennomføre det 🙂
    Deilig at solen dukket opp i dag, håper du hadde en fin dag og

    Anonym: Bare å spørre!
    Beinhinnebetennelse kjenner man som regel på forside legg. På forside legg har man ikke mye muskler, så da er det som oftest beinhinnene som verker. Det er kanskje individuelt, men for min del kjennes det ut som om leggene «snurper seg sammen» – det svir så mye at det kjennes ut som kramper til slutt.

  11. avatarAndrea

    Ååå.. Så oppklarende dette innlegget var, jeg sliter nemlig fælt med leggene om dagen selv, forsiden strammer liksom etter å ha gått i høyt tempo en liten stund, føles som om forside legg er litt for kort.. Hmm. Vanskelig å forklare, men at beinhinnene snurper seg var et dekkende ord.
    Men betyr det at det er beinhinnebetennelse? Eller?
    Har slitt med det tidligere, men det er mange år siden og har vel egentlig glemt hvordan det kjennes ut.

    Morsomt at du er med i Body forresten, da skal jeg kjøpe det!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *