Bring it on

Det måtte tre dager og god støtte fra dere for å få meg ovenpå igjen. Takk ♥

I dag føles det mye lettere, og selv om det er ufattelig slitsomt å ha en berg-og dal-bane psyke for tiden så får man bare omfavne og klamre seg fast til oppturene. En ting som er helt sikkert er at et balansert kosthold i samsvar med gode treningsrutiner hjelper på ganske mye mer enn kun det fysiske.

Dette som skjer nå er så stort akkurat nå, men når jeg åpner øynene og ser det i et større perspektiv så betyr det plutselig ikke like mye. Jeg tror det er viktig å blåse bort litt av deffetåken og egosentrismen midt oppi dette slik at man klarer å fokusere på andre viktige (og kanskje viktigere) ting. Det er mye positivt ved dette, ellers hadde jeg ikke villet konkurrere igjen etter i fjor, men det er også mye jeg gleder meg til å slippe.
Egosentrisme er for øvrig det motsatte av empati, en manglende evne til å se ting fra en annen synsvinkel enn sin egen. En av de dårligste egenskapene jeg kan tenke meg, og som mange dessverre får i større eller mindre grad på konkurransedeff.

Nå har jeg ikke spist karbohydrater siden fredag, men da spiste jeg til gjengjeld såpass mye at dere ville ha blitt imponert. Helt seriøst. Kanskje jeg forteller dere om det en dag :mrgreen: 
..men det innebærer også at jeg forteller hvor lavt jeg ligger på inntaket nå, og det er ikke fullt så bra. Viktig at dere husker på at det er himmel og hav mellom mitt vanlige kosthold og uken før en konkurranse!
De påfølgende dagene etter fredag og nå frem til lørdag så vil det gå i torsk, proteinpulver og eggehvitter. Woho! :roll:
(Nå synes jeg faktisk ikke eggehvittefluffene er så ille, jeg har gått i flere dager uten og de smaker dessuten mye bedre med ny smak. Kokos&sjokolade er blitt erstattet med belgisk sjokolade, myye bedre).
I tillegg trener jeg alt jeg makter; styrketrening/tømningspass hver dag, 40-60 min tredemølle/ellipse hver dag + gåturer på kvelden om jeg har overskudd. Siste treningsøkt blir på onsdag, på torsdag får det holde med tur og treningsstrikk.

Jeg håper formen kommer seg, jeg er litt skeptisk.. Kroppen prøver å fortelle meg at nok er nok, og når jeg attpåtil ikke legger hele hjertet i denne konkurransen så blir det ekstra tøft.
Jeg gleder meg i hvert fall stort til å få glede og energi tilbake igjen i trening og livet, jeg er sikkert ikke alene om å føle det slik.

I fryseren ligger det to is som smiler og roper til meg, de skal mest antagelig nytes når vi kommer hjem på søndag, disse er favoritter for tiden;
dreamisroyal

Og når jeg er så dum og søker på slike bilder oppdager jeg selvfølgelig en NY dream-is.. Noo! Noen som har sett eller smakt den?
Brownies & Karamell – Sjokoladeiskrem med myke brownies biter og salt karamell
nydreamis

Jeg tror det blir en koselig helg, pappa og storesøster m/familie tar nemlig turen oppover. Jeg prøvde å snakke de bort fra det i og med at jeg er litt ferdig med alt dette, men de ville gjerne på tur nordover uansett. Så på lørdag kveld blir det mest antagelig ut og spise god mat, tar gjerne imot noen barnevennlige restauranttips. Eller andre tips til severdigheter verdt å få med seg.
Snille mamma blir hjemme som kattevakt, Todd har begynt å bli lei all den reisingen. Nå kryper han nærmere og nærmere ansiktet mitt om natta (har egentlig senga si nede ved bena mine) og løper til ytterdøra hver gang jeg kommer eller drar. Jeg skal gjøre det godt igjen pus.

cat

25 tanker om “Bring it on

  1. avatarMarte

    Gleder meg til å se deg i Trondheim, Kristine! Håper alle de positive tilbakemeldingene du får overskriver de negative. Misunnelse, og ingent annet.

    Men over på noe annet jeg har lurt på. Hva er du utdannet som, og hvor gikk du?

    Lykke til i Trondheim til helga! 😛

  2. avatarNina

    Du er så flink, stå på videre. Utrolig at du klarer å holde motivasjonen oppe og ha den viljestyrken:)Mektig imponert! Bare en litt under en uke til du kan kose deg med isen. Den brownien så veldig god. kan ikke kjøpe det får da tror jeg hele boksen går:)
    Lykke til på nordisk!

  3. avatarMarie

    Da anbefaler jeg Egon i Tyholttårnet. Det krever nok en taxitur, men ungene kommer til å elske det, dessuten får dere litt sightseeing med på kjøpet. Tårnet snurrer rundt, og dere får sett hele Trondheim fra oven.

  4. avatarMarie

    Ser forresten at det er konk både lørdag og søndag. Hvilken dag skal du? Og hvor avholdes konkurransen? Skal dømme en annen konkurranse selv på lørdagen, men søndagen kan jeg ha mulighet for å kanskje se på.

  5. avatarB

    Tusen takk for at du er et så flott forbilde! Gode holdninger, flink å uttrykke deg, meningsfulle blogginnlegg… 🙂 Jeg skal sitte på første rad og heie på deg på lørdag! 😉 Lykke til med de neste dagene. Husk at det er mange som har troen på deg! 🙂

  6. avatar:)

    Hei Kristine:) takk for at du er en så stor inspirasjonskilde:) lurer litt å om du greide å bygge mye masse fra konkurransene i fjor til i år? jeg stilte i bodyfitness før i år men hadde for lite masse i forhold til de andre utøverne.. åsså har jeg veldig lyst til å prøve å stille i NM neste år, men vet ikke om jeg rekker det.. noen tips angående maten og mengden? er litt skeptisk på å spise for mye slik at jeg legger på med unødvendig fett også. samtidig som jeg ikke orker å være på diett, da jeg liker å skeie ut nå og da;)

  7. avatarStine

    Egon i Tyholttårnet er veldig grei, både for barn og voksne. Snurrer rundt og gir utsikt over hele byen 🙂

    Den nye Dream-isen har jeg gått å sikla på i isdisken maaange uker nå.. Jeg vurderer en liten smak på lørdag 😎

    Skjønner godt du er sliten og lei nå, men snaaart er du ferdig! Og tenk så mye du kan se tilbake på at du har oppnådd i denne perioden! Som alltid er jeg mektig imponert over ståpå-viljen og resultatene dine, og GLEDER MEG til å se deg på scenen igjen 😀

    Stor klem

  8. avatarDaniel Myrvold

    kjenner meg så UTROLIG godt igjen i alt du skriver!
    DAMN, nå skal det bli godt for kropp og sjel og bli ferdig 🙂

  9. avatarHanne

    Uff, skjønner at det her er tøft. Sånn sett er det også litt dumt at det å komme videre til nok en konkurranse blir mer bittersøtt enn bare lykke. MEN, dette fikser du, det vet både du og jeg og alle de andre som leser her 😀

    Håper du finner igjen gnisten, både før du skal på scenen og skinne nok en gang, og i perioden etterpå når du endelig får roet ned.

    Jeg kjenner til dette med å føle seg deppa og lei uten å klare å bli verken sinna eller engasjert i noe, og det er ikke noe moro.. Etter at alt det her er over håper jeg at du ikke gir heelt slitt på egosentrismen, men rett og slett unner deg akkurat det DU trenger, om det er mat, ro, hvile, eller sosialliv med venner og familie 🙂

    Lykke til med forberedelsene, og hold ut 😀

  10. avatarMartine

    Da var flybilett bestilt,og jeg gleder meg til å se deg på scenen igjen 🙂 Ser en over her snakker om to dager,jeg har bare fått med meg lørdag jeg..? Anyways,tror du det lønner seg å bestille bilett,skal på forbedømming og finale selvfølgelig :mrgreen:
    Godt å høre humøret er litt oppe igjen,det er beundringsverdig hvor sterk du er ! Stå på de siste dagene,så ses vi. Klem

  11. avatarHilde

    Kjør på!! :mrgreen: Følger fremdeles med! Og er fremdeles like imponert. Håper du blir fornøyd med deg selv og formen på selve dagen! 🙂

  12. avatarKriweb

    Marte: Takk! Jeg er diplomøkonom (bachelor), gikk på BI Oslo før det flyttet til Nydalen.

    Nina: Tusen takk, så koselig! Jeg må alltid regne med at hele boksen går når jeg kjøper en slik, det blir 2 stk om David også skal ha 😆

    Marie: Takk for tips, høres perfekt ut! Kanskje smart å reserve bord da man er 8 stk..
    Nordisk er kun på lørdagen, kl 11 og 16

    B: Så hyggelig, jeg trenger så absolutt litt heiing!

    Tone: Farlig.. men gleder meg! 😎

    🙂 : Jeg har ikke bygd på noe særlig muskelmasse, men har klart å forbedre svakheter som ryggbredde og bakside ben – det har vært mitt fokus det siste året da jeg er fornøyd med størrelsen. I tillegg ville jeg ha en bedre deff, noe jeg også har fått til.
    Jeg anbefaler at du gir deg seg litt tid, konkurranser vil alltid være der når du er klar for det igjen. Tren målrettet etter et program du liker, varier gjerne etter 5-6 uker. Spis vanlig og variert på et vedlikeholdsnivå (trenger ikke såkalt bulking), og unn deg noe godt på lørdager. Det er min oppskrift 🙂

    Stine: Det må nesten bli det, høres veldig bra ut. Egon har jo så mye god mat! Synes du skal unne deg brownies-is på lørdag 😀 Spent på hvordan den er.
    Klem

    Daniel: Ja det er så sykt hvor langt man kan kjøre kropp og sinn.. og dagen derpå med en mage full av mat og drikke vil man skjerpe inn kosten igjen og «komme i form» :mrgreen:
    Det skal uansett bli godt å slippe det enorme fokuset på det, alle tanker som surrer rundt kropp hele tiden..

    Hanne: Å du kan tro jeg gleder meg til sosialt samvær, bare det å slippe tanker og fokus rundt mat og kropp – det skal bli såå godt. Jeg gleder meg faktisk aller mest til det, ikke til is og godt (selv om det er høyt på listen).
    Jeg begynner å kjenne litt mer av denne gnisten, og presset på meg selv er ikke fullt så stort. Jeg holder ut disse dagene og gjør mitt beste for at lørdagen blir gøy – sånn det skal være. Vi må jo uansett håpe at Norge vinner!
    Tusen takk 😀

    Annbjørg: Da må det jo bli det, skal forhøre meg med resten av gjengen – de er helt sikkert med på det 😀

    Martine: Det er på lørdag ja, har ikke hørt noe annet i hvert fall. Så koselig at du tar turen oppover, da sees vi til helgen!

    Hilde: Det håper jeg og, jeg kommer i den beste formen jeg og den slitne skrotten klarer :mrgreen:

  13. avatarPinglo

    Jeg heier videre på deg frem mot målet…. :mrgreen:

    Fikk vondt av å lese forrige innlegg men jeg skjønner jo hvorfor sånne ting går inn på en også – vi er jo bare mennesker, og selv om vi får det for oss at vi ikke skal lese på noe, ikke skal gå inn å sjekke hva andre har sagt +++ så gjør vi jo det gjerne likevel, og vondt er det. 😕

    MEN 😀 Nå er det full gass mot Nordisk! Jeg skal heie masse på deg!

  14. avatarElisabeth

    Hei.

    Har tittet innom bloggen din fra tid til annen og má si at jeg synes du er utrolig flott! Du virker som du klarer kunsten á balansere et normalt liv med en sápass tóff idrett, noe som i seg selv er en stor prestasjon.

    Jeg er ingen ekspert pá bodyfitness og sportens regler, men má si at jeg synes du er har en batraktelig flottere kropp/fysikk en de «litt» stórre jentene i den klassen du stilte i under Oslo GP. Fysikken din er muskulós og feminin pá en og samme tid, noe som burde bli sett pá som et ideal i denne idretten(etter min oppfattning i allefall). Med idealer som deg tror jeg denne idretten kan ná ut til langt flere,samt óke interessen for styrketrening blant unge jenter.
    Jeg har forstatt at du tar sterk avstand fra doping, noe som gjór prestasjoene dine enda sterkere, siden det desverre florerer mye rart i dette miljóet.Vil til slutt ónske jeg masse lykke til i Nordisk. Háper du nár helt frem der ogsá. Vi jenter trener sunne,dopingfrie, atletiske og ikke minst feminine forbilder som deg!

    Stá pá fremmover: The sky is the limit!!

    P.S: Ser at du lker pusekatter. Hvis du har sans for de litt stórre kattedyrene vil jeg annbefalle en tur innom Kristiansand Dyrepark. Der bor 10 flotte lóver,3 nydelige tigre, samt mange andre fine dyr.

  15. avatarVanessa

    Du som har peiling på kosthold og ernæring.. vet du om det er noe mer ugunstig å spise etter et viss tidspunkt på kvelden, feks etter kl 8? Er dette bare tull eller? Pleier du å spise litt sent på kvelden?

  16. avatarThale

    heia heia heia 😀 befinner meg i hovedstaden, men skal prøve på litt tankeoverføring til Martine så hun gauler ekstra høyt når du kommer på scenen 😉

  17. avatarSiw

    Hei!

    Jeg ville bare si lykke til i helgen Kristine. Dette kommer til å gå veldig bra. Vi (Jan og jeg) har trua på deg denne gangen også! Du har gjort en enormt stor jobb med å komme i den formen du er i idag, så bare nyt det!! Vi vet hva som ligger bak..Mye moro, men også masse offer. Og det er et slit!

    Vi ses nok før konkurransen, men om du ikke er i humør eller har ork til å prate så veldig da(som jeg regner med 😮 Da er du nok ganske så fokusert vil jeg tro) Sier jeg masse lykke til nå. Kanskje dere blir med på noe sosialt etter konkurransen? Vi er jo en kjempe-gjeng som ser frem til lørdagskvelden! 😀

    Om ikke annet, er det det et fantastisk cardio-vær 🙂 Så hepp! Nå skal jeg ut og gå.

    Siw 😀

  18. avatarMalin

    Krysser fingrene for deg denne helga også 😀
    Tenk hvis du vinner da!! *heia heia*

    Kanskje du skal dele litt av isen din med Todd, så blir han nok glad i gjen. Evt litt torsk :mrgreen:

  19. avatarAnne

    Den katten ser akkurat ut som min 🙂

    Jeg må si jeg synes det er veldig trist at folk ikke bare kan akseptere en dommerbeslutning og være voksne nok til ikke å ta ut sin skuffelse på en måte som, uansett hvor lite tilsiktet det måtte være, går ut over deg som utøver. Uansett hvor lite man vil det er det tross alt menneskelig å ta det innover seg. Men vi er i alle fall mange faste lesere som unnet deg seieren av hele vårt hjerte!

    Godt å høre at det går litt bedre. Bare noen få dager til, så er du i mål!! Jeg krysser fingre og tær og armer og bein for at du får en god opplevelse i helgen og at det går bra med deg på alle måter! Og etterpå venter isen på deg!! 🙂 LYKKE TIL!!!!

  20. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Janne: Takk for info! Isen er i mine tanker – konstant :mrgreen:

    Pinglo: Ja det er ikke noe særlig når slike ting gnager på en 😐 Men nå er det heldigvis forbi, og takk for at du fortsatt er med meg på denne eviglange (føles det som) ferden!

    Elisabeth: Oj, tusen takk for et veldig hyggelig innlegg! Det er så godt å lese sånt, i hvert fall nå om dagen.
    Har veldig lyst til å dra til dyreparken, har aldri vært der. Jeg elsker jo alt som har med dyr å gjøre.

    Vanessa: Du kan fint spise på kvelden, kroppen kan heldigvis ikke klokka 😉 Jeg har alltid spist kveldsmat, og ofte etter kl 20. Det man imidlertid kan unngå er et altfor stort måltid som gjør en stappmett, det kan forstyrre søvnkvaliteten.

    Camilla: Takk! 🙂

    Thale: Yeei, tusen takk 😀

    Siw: Hei! Ja du begynner vel å kjenne til hvordan dette er ved å bo sammen med Jan nå 😀
    Det hadde vært koselig å treffes/snakkes mer på lørdagen, jeg var dessverre sliten og utafor sist vi møttes på flyplassen. Skal nok ut å spise med familien rett etter konkurransen, men skal ikke se bort ifra at vi sees etter det!
    Det var iskaldt i dag, men så lenge sola skinner så er det jo ganske greit 😎

    Malin: Takk 🙂
    Todd fikk torsk i går og sei i dag, så nå er det allerede startet. Snart er han tilbake til den lille divaen han er (kanskje verre og). Isen skal jeg ha for meg selv 😈

    Anne: Han minner meg litt om min katt og, Todd er mer hvit i ansiktet bare.
    Tusen takk for gode ord, folk tenker ikke så langt noen ganger.. ord kan såre mer enn man tror. Jeg har det heldigvis helt bra nå, og kan faktisk se frem mot konkurranse og gjøre mitt beste.
    Takk!

  21. avatarRie Aleksandra

    HVA! Ny Dream-is, og det har jeg ikke fått med meg… det er jo en skandale! Og jeg som elsker Dream, brownies og karamell. Da kan det ikke gå feil. Takk for tips, nå vet jeg hva som blir lørdagsgodtet. 😉 Ellers så har jeg to isfavoritter utenom Ben & Jerry, og det er de to andre du postet.

    Masse lykke til i helgen, vi kommer til å følge deg online denne gangen. Blir litt kjipt å ikke kunne rope og heie, men du får ha oss i bakhodet. =)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *