Dette går fort

Nå er det bare noen dager igjen til jeg sitter på flyet til Stavanger.. men disse dagene blir til gjengjeld veldig viktige, det er mye som skal klaffe og det blir tøft å tømme seg for energi/karb.
Jeg hadde mitt siste tunge kardiopass på en stund i dag, det ble 40 min med viten om at det kun blir gåturer fremover mot konkurranse – deilig! For all del jeg har ingenting imot å kjøre kardio, jeg liker det og gjør det utenom deff og, men hver bidige dag i 4 måneder tar drepen på den gleden..

Det blir stort sett fisk, egg, nøtter og grønnsaker fremover – men jeg skal klare å lage mange variasjoner av dette! :cool:

Etter trening lagde jeg meg en rosa og søt proteinfluff (som selv jeg ble kvalm av):
IMG_2438
Eggehvitter, sukrin og jordbær&banan proteinpulver

Hadde to middager i dag, den ene var torsk og den andre var quornfileter:
IMG_2446
Spinat, paprika, purre, agurk, valnøtter og quornfileter med krydder

Desserten i dag ble sjokolademousse – synes jeg fikk den bedre til i dag med litt mindre gelatin:
IMG_2457
2 eggehvitter, sukrin, kakao og 2 gelatinplater (kjøles i 30 min)

21 tanker om “Dette går fort

  1. avatarIris

    Gleder meg til å følge siste innspurt og se deg på scenen i NM! 😀 Kom over bloggen din i mai, og har fulgt deg trofast siden – moro å følge din fantastiske fremgang! Heier på deg!!!

    Hvordan smaker quorn-produktene? Elsker oppskriftene dine – masse inspirasjon!

    Mmmm…. Dessertene dine ser utrolig gode ut! Hva er fovoritten?

    Mulig du har svart på det tidligere, men spør likevel; hva er fettprosenten din nå/konkurransemålet? Hva var den før du startet på deffen?

    Lykke til med konkurranseinnspurt!!

  2. avatarSteven

    vet ikke om du får varsel når det legges til kommentarer på tidligere innlegg, så here goes (again):

    vil du legge ut oppskrift og fremgangsmåte på sjokolademoussen din, og gjerne marengsene også om du gidder 🙂

  3. avatarJulia

    Quorn är underbart!
    Tänkte på en sak med dina äggvita-blandningar – du fryser de ordentligt innan du äter det va?
    Med tanke på bakterier och så… 🙂

    Du är grym tjejen!
    Kram
    Julia

  4. avatarHilde

    Oj!! Ja, du skal selvfølgelig til Stavanger og! Ja, da går det fort. Har forresten bestilt billetter til finalen i NM, så det gleder jeg meg til! Har overtalt min kjære til å bli med, vise ham at muskler på damer er feminint og vakkert 😉

  5. avatarAnette

    Hei Kristine!

    Du inspirerer oss virkelig med alle disse spennende og sunne rettene dine! Det er mye her jeg vil prøve.

    Så bra at du skal stille i Stavanger Open også. Jeg skal dit, gleder meg veldig, og har nok en liten mistanke om at du kan stikke av med seieren der 🙂 Jeg skal bare være tilskuer, men kanskje en gang kan jeg stille selv også.

    Masse lykke til med siste inspurten fram mot lørdag! 😉 Det blir spennende!

    Hilsen Anette (anette85 iform.no)

  6. avataranette

    hei, jeg lurer på om det er noe som er tilsvarende sukrin, kan man bruke sweetener? bor i england og vet ikke helt hva sukrin er på engelsk, om det blir det samme …

    takk for flott blogg!!

  7. avatarCamKarMir

    Nå har jeg hatt tid til å se mer på bloggen din, og endte faktisk med å lese hvert eneste innlegg. Jeg er kjempeimponert over hvor målbevisst du er, hvordan du deler både opp- og nedturer, utviklingen din, det sunne synet ditt på treningen; at du har det gøy (kanskje ikke akkurat nå rett før konk) og hvor kreativ du er til å lage god, sund og innbydende mat.

    Jeg liker å trene bl.a hard styrke, men etter overbelastning av ben og NIMI i 1 1/2 år har formen dalt helt i bunn. Hverken kondis eller styrke igjen akkurat nå. Dørstokk-mila er lang, den! Har forsiktig kommet i gang igjen, tar det pent, men koser meg med treningen. Fint å da hente inspirasjon fra bloggen din selv om vi har ulike mål.

    Ønsker deg masse lykke til i Stavanger!

  8. avatarAnita

    Hei!

    Lurte på hvor du fåt kjøpt quorn produktene? 🙂
    Har lett og lett, men finner ikke… 😐

    Bra blogg, og lykke til i Stavanger!
    Du er utrolig målbevisst og konsekvent, det liker vi!
    Inspirasjon 😉

  9. avatarIda Marie

    Hvor kjøpes gelatinplater?Finner ikke de i vanlig butikk jeg!?Lykke til i Sandefjord!!Du ser smashing ut!!! 😛 😀

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Iris: Takk! Quorn-produktene smaker helt ok synes jeg, jeg har smakt quorn-biter og filetene (ikke quorn-deigen enda). De kan være litt smakløse, men med saus/krydder så smaker det som kylling.
    Vanskelig å si, synes den siste skumkaken med 3 lag ble veldig god. Og sjokolademoussen er veldig god.. alt smaker egentlig godt i siste fase på deff 😉
    Fettprosenten pleier å ligge på 14-15%, jeg vet ikke hva den er nå.. rundt 9-10% kanskje?

    Steven: Jeg husker ikke nøyaktig blandingsforhold.. men marengs er hovedsaklig eggehvitte og sukrin/søtning (jeg har også litt vaniljeessens i) som piskes hvitt, deretter inn i ovnen i svak varme til de er gylne.
    Sjokolademousse er eggehvitte og sukrin/søtning pisket hvitt (må være helt stivt), en dæsh kakao og deretter gelatinplater som er løst opp i kokende vann som helles i en tynn stråle oppi. Også inn i kjøleskapet i ca 30-40 min.

    Julia: Nej, jag fryser dom inte.. har lest en del om ägg, men det skall inte vära fare för bakterier/salmonella i ägg här i Norge. Jag överlever förhåpentligvis i någre dagar till, för efter tävling blir det nog mycket mindre av det 😀
    Kram

    Hilde: Jadda, jeg blir med på det som er jeg når jeg først har gått på deff så lenge.
    Håper han ikke blir skremt da! 😯 😀

    Marianne: Takk!! Blir spennende dette her! 😀
    Klem

    Beate: Ja skal definitivt ha smeltet sjokolade oppi og kokosmasse – det er så godt.

    Anette: Hei! Ja jeg husker deg fra iform, gøy at du kommer og ser på. Det blir spennende ja, tusen takk!

    Malin: Håper det blir bra, selv om jeg synes det er tragisk at de har kuttet ut den siste runden.. snakk om å bortprioritere BF, not good. Men nok om det, takk! :mrgreen:

    anette: Det er jeg litt usikker på, jeg liker sukrin fordi det er naturlig og fordi det er sukker-konsistens på det. Søtning/sweeteners blir fort litt annerledes, men i diverse desserter o.l så funker det nok helt fint.

    CamKarMir: Denne bloggen handler om generell trening og kosthold (selv om det nå har handlet en del om mat og diverse på deff), så jeg håper jo at man kan få noe ut av den selv om man nødvendigvis ikke er så interessert i bodyfitness eller konkurranser 🙂
    Jeg synes det er godt gjort at du nå har begynt å trene igjen jeg, starten er alltid tøffest etter en lengre pause – trøst deg med at det blir bedre og bedre etterhvert som tiden går og man får det som rutine igjen 😀
    Tusen takk!

    Anita: Jeg har funnet det på Ultra og Ica – det er frysevarer og pleier å ligge i disse fryseskapene.
    Takk!

    Ida Maria: De aller fleste matbutikker har gelatinplater (eller gelatinpulver). Det ligger ved mel/bakepulver/marsipan-avdelingen 🙂
    Sandefjord=Stavanger.. hehe, takk!

    Pinglo: Nei nå vil jeg at dagene skal gå fort, dette er tøft..
    hjelper med heiing da 🙂

  11. avatarMargrethe

    Den mousse din ser helt herlig ut!! :mrgreen: Skal dessidert prøves 😉
    Imponerende at du spiser god mat selv så nært opp til kokuranse 🙂 Kan du fortelle hva du spiste i dag?

    Stå på 😀

  12. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Margrethe: Den er veldig god 🙂 Det er jo stort sett eggehvitte, så absolutt godkjent.
    I dag har jeg spist;
    kalkunskinke
    quornfileter med spinat/agurk/purre og ovnsbakt sjampignon
    sjokolademousse (kakao er byttet ut med sjokolade&kokos proteinpulver) med valnøtter til

    De påfølgende dagene må jeg krype til korset og gjøre det enkelt og kjipt for å tømme glykogenlagrene helt, så det blir mye torsk og spinat fremover..

  13. avatarAnne

    LYKKE TIL i Stavanger, heier på deg 😀
    Synes du så litt «skrapa» ut på de siste bildene ja, men det må vel til for å vise fram musklaturen… det ser sikkert bra ut når du får på brunkremen!
    Heia Kristine 😀

  14. avataranette

    hei, jeg bare lurer på noe mht dessert. dersom man er litt på slanking/deffing kan man likevel spise disse dessertene? jeg vet jo du gjør det, men du holder jo rimelig strikt regime. bare lurer på om jeg bør ha «dårlig samvittighet» dersom jeg lager meg dessert flere ganger enn bare en i uken, av de oppskriftene du legger ut ?

  15. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Anne: Tusen takk! Det blir bedre når jeg får litt karbo innabords og brunfarge på ja 😀

    anette: Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål 😀 Når jeg som er på konkurransedeff kan spise dette så er det klart andre kan det. Man kan fint lage seg små/sunne desserter hver dag selv om man skal ned i vekt, så lenge du er i kaloriunderskudd ellers. Selv om jeg kaller det «dessert» så må man ikke la seg lure av navnet – det er hovedsaklig eggehvitter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *