Luft under vingene

Når man skal jobbe seg ned i fettprosent så vet dere at man må spise mindre enn det man forbruker – enkel og grei teori. Det er dog mye tøffere i praksis, men langt ifra så vanskelig at ikke alle klarer det. For alle kan klare det om de villige til å gjøre det som kreves og ikke er på evig jakt etter nye, bedre og raskere måter å gjøre det på. Det finnes ingen mirakelkur eller lett måte å gjøre det på, da ville vi alle ha gjort det!

Det er viktig å huske at slik jeg spiser og trener nå er for en konkurranse, absolutt ikke vanlig rutine ellers i livet.
Uansett så har jeg oppdaget at man i stor grad spiser med øynene, det er derfor veldig greit å lesse på tallerkenen med matvarer som ikke alltid er rike på næring og innhold, altså som har lav energitetthet. Vomfyll på godt norsk! Eller eventuelt bruke en mindre tallerken..

Dette pleier jeg å spise mye av:

Fiber – gir økt metthetsfølelse raskere. Jeg spiser mye kruskakli.
fiber

Grønnsaker (og frukt) – inneholder mye vann. Jeg spiser et lass med grønnsaker hver dag.
fruktoggrønt

Luft! Matvarer som inneholder mye luft (nei, ikke stratos..); bl.a pisket eggehvitte og havrepuff (som jeg oppdaget nylig). Disse inneholder litt mindre protein og karbohydrater enn havregryn, men det er ikke store forskjellen. Fordelen er at de er fulle av luft og mengden ser større ut, men er i virkeligheten veldig lite.
IMG_2193

Honnikorn – det er barndomsminner det!

Jeg hadde min siste kiropraktortime tidligere i dag, låsningen er så og si helt bra igjen. Jeg kjenner meg litt stiv og rar innimellom, men det er mer fordi jeg er støl etter trening.
Jeg kjørte dagens kardio etter dette og er nå klar for å nyte litt sofatid før jeg drar ut igjen i det fine været. (Jeg skal la vingene være igjen hjemme..)

IMG_1954_red

IMG_2089_red

18 tanker om “Luft under vingene

  1. avatarHanne

    Ain’t nothing to it but to do it 😆

    Liker måten du tenker på, og kommer nok til å måtte adoptere en del av tipsene dine når jeg skal på diett etterhvert.

    Lenge leve vomfyll! :mrgreen: Nå som høsten kommer synes jeg det er så deilig å bruke en hel del rotgrønnsaker. Disse er jo litt mer kaloririke enn en salat, men det er lite som metter mer enn «rotmos» til middagen.

    Flotte bilder forresten, kreativt 🙂
    Nyt finværet!

  2. avatarMalin

    For noen nydelige bilder Kristine 😀
    Og selfølgelig mye skryt til fotografen. *skrytskryt*

    Du får ta med deg englevingene på konkurransene, så sanker du nok litt ekstrapoeng :mrgreen:

    Kos deg i sola!!

  3. avatarSofie

    Du er virkelig en fantastisk inspirasjon! Hver dag jeg ikke har lyst på trening leser/ser jeg på bloggen din, og jeg får motivasjon 😀 Stå på! Og lykke til med den siste tiden, jeg heier på deg 🙂

  4. avatarYvonne

    Må bare si du har en utrolig fin drømme kropp 😛 Utrolig flink med å trene og ikke minst maten din 😀 Masse lykke til. Kule videoer av deg! 😀 Stor inspirasjon for meg!!

  5. avatarAnonym

    Du ser helt utrolig flott ut Kristine! Jeg er en av de som har følgt deg siden div treningsforum, og gjennom alle bloggene dine. Beklagelig nok første gang jeg kommenterer.

    Ønsker deg masse lykke til på innspurten av dietten nå, og selvfølgelig på NM.

    Får man spør om en ting.. Hopp lett over om det blir personlig, men svar gjerne på generelt grunnlag. Hva med menstruasjon når fettprosenten blir så lav, og eksisterer sexlysten?

    Mille

  6. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Hanne: Sant det :mrgreen:
    Jeg liker å spise store porsjoner med mat, det er derfor jeg både driver med IF og spiser mindre karbo og massse «vomfyll» i tillegg til protein.
    Rene indian summer dette her, selv om jeg fryser..

    Ragii: Takk! 😀

    Malin: Skryt er sendt videre. Ja hadde det ikke vært noe? Hadde «props» vært lov så hadde vingene helt klart vært med.

    Sofia: Tack så mycket! 😀

    Stine: Havrepuffene er gode, men det er noe spesielt med honnikorn 🙂

    Marte: De ble tatt i forrige uke! Konkurransen(e) er 26.sept og 4.okt.

    Sofie: Sånt liker jeg så godt å høre, veldig motiverende å motivere!

    Yvonne: Tusen takk! Hyggelig at jeg kan inspirere 🙂

    Mille: Hei! Så gøy, da har du faktisk fulgt meg «i skjul» i 2,5 år eller noe 😀
    Tusen takk for det!
    Jeg vet ikke hvordan det er for andre på deff, men jeg vet at det er veldig varierende alt ettersom. Noen merker ikke noen endringer, mens andre mister menstruasjonen i siste innspurt. Kroppen min er ikke noe særlig glad i å ha så lav fettprosent som jeg har nå, så det er ikke noe jeg anbefaler.
    Dette med hvor sliten man er og overskudd til høyhopping er også individuelt. Jeg har heldigvis ikke vært helt utslitt på denne deffen, men det er klart at dager med mye trening, lite søvn og lite karbo gjør noe med overskuddet enkelte dager/perioder 🙂

    Cathrine: Takk vennen!

  7. avatarKattemor

    tror du hadde kledd å klipt opp håret ditt litt! Beholde lengden, men «løftet» det litt! Du ser smashing ut 🙂 Ikke tenk på smash-sjokkisen nå da 👿 :mrgreen: :mrgreen:

  8. avatarCharlotte

    Heey! Kjempeinspirerende som vanlig! Jeg liker å spise meg mett og spise mye, så jeg tror de «honnikornene» kunne vært en idé. Prøver det. 😀

    Godt at du snart er i mål!

    Ha en superduper dag!

  9. avatarHarefrøken

    Hei og hopp!!;0)

    Så flotte bilder, du ser ut som en engel!!!;0)

    Skumkake-oppskriften din var fantastisk altså, og den smakte godt også hehe…;0)) Jeg hadde proteinpulver av sjokolade som glasur, og var til de grader fornøyd med at jeg lagde denne kaken kontra å trøkke i meg en sjokolade. Fortsett gjerne med slike kreative oppskrifter på bloggen. 🙂 🙂

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Thale: Også lukter det søtt av tisset 😆
    Aw, takk..

    Kattemor: Ja jeg vet det, har veldig tjukt og «tungt» hår bak. Mulig jeg tar meg en tur til frisøren og fikser litt, er der tross alt kun en gang i året, hehe.

    Charlotte: De metter ikke noe særlig, men bare det at det ser mye mer ut hjelper på 😉
    Ha en fin-fin kveld!

    Harefrøken: Så bra at du likte den 😀 Jeg har et par kreative ideer til, må bare få laget det.

    Kristina89: Ja, jeg satser på det 🙂 Gøy å være med på flere konkurranser enn bare nm når jeg først har jobbet så hardt.

    Lone: Hei! Jeg er diplomøkonom og jobber som controller i et finansselskap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *