Dream, dream on..

..your dreams will come alive!

Nå har jeg fått ny (gammel) 90-tall’s pop inn på ipod’n så nå er jeg klar for en helvetes mye og tung kardio de siste ukene! :mrgreen:

Jeg har som dere vet hatt intenst vondt i ryggen denne uka, men jeg har trent kardio/rask gange hver eneste dag – noe som faktisk har hjulpet. Jeg er nå på bedringens vei så etter å ha hatt styrkefri på torsdag og fredag fikk jeg endelig trent nå i helgen. Jeg får ikke lov til å trene noe som involverer korsryggen før tidligst onsdag, men jeg har fått trent armer og ben på diverse alternative måter.

Jeg tok deres råd om å prøve alt mulig for å bli bedre. Jeg hadde en akupunkturtime på torsdag som hjalp veldig på såre og ømme muskler øverst i ryggen, men ikke i korsryggen da hun med en gang kunne konstantere en låsning nederst på venstre side (L5 – for de spesielt interesserte).
På fredag dro jeg derfor til kiropraktor og fikk startet behandling av denne, han tippet at jeg skulle være helt fin igjen etter 3-4 ganger. Han sammenlignet låsningen med når man tråkker over med foten, så ikke rart at det er vondt.
Allerede etter å ha vært hos han på fredag kjente jeg at hevelsen gikk ned og at musklene rundt roet seg litt, følte meg mye bedre. Jeg begynte å tenke positivt igjen og tro meg – det har så mye å si. Jeg skal tilbake igjen i morgen så da tipper jeg at jeg er så god som ny :grin:

Tusen takk for alle velmente råd jeg fikk på forrige innlegg forresten, dere er gull verdt!

Her sitter jeg og lader opp til treningen tidligere i dag, med harryfleks og nespresso.
IMG_1700IMG_1698

Nå skal jeg ut og gå en tur igjen, må nyte sola mens man kan!

18 tanker om “Dream, dream on..

  1. avatarHanne

    Så bra at det hjalp 😀

    Nespresso er fantastisk. Kjæresten og jeg handlet hver vår maskin for en god stund tilbake, med det resultat at vi altså har to nå som vi har flyttet sammen 😆

    Håper de kommer med nye smakssatte varianter snart, jeg savner karamellkaffen 😯

  2. avatarMartine

    Så godt å høre du er på bedringens vei!
    Har jo selv slitt mye med ryggvondt,det er noe av det verste 🙁

    Nice flex 😉
    Håper du får en god uke,Kristine.
    Klem

  3. avatarSassa

    masse god bedring med ryggen. Håper det ordner seg i løpet av uken. Jeg vet hvor vondt det kan være- men det går heldigvis over:)

    Ha en fin uke.

  4. avatarsynnøve

    Så flott at det går bedre med ryggen!
    Nespresso er NAM 😀 – burde nesten gått til anskaffelse av en sånn maskin.. foreløpig får jeg nøye meg med kaffelatte-maskinen 😉

    Ha en superduper uke, og fortsatt god bedring med ryggen:)
    – og du, de armene der er bare RÅFLOTTE!! 😀

  5. avatarStine

    Så godt å høre at du er bedre – sånne ryggvondter er aldri gøy.

    Musikk er gull verdt for treningen, spesielt kardio. Være helt i sin egen verden, med den musikken man liker selv, komme inn i rytmen.. aah, herlig!

    God treningsuke! 😀

  6. avatarThale

    så fint at ryggen er bedre! Musikk er nøkkelen om man skal presse seg litt ekstra på kardioen :mrgreen:

    har som mål å lære meg å like kaffe jejg… funnet ut at det er litt praktisk når man skal opp tidlig og lese! Vann er ikke helt det samme da 😆

  7. avatarEmilie

    skjønner deg veldig godt. jeg hadde tenkt til å stille selv til neste høst. men nå har jeg fått vite at jeg har fått en prolaps,skiveskyvninger og nerver i klem.. må holde meg unna trening i 3 til 4 måneder! lurer virkelig på hvordan det vil gå:( får ihvertfall ikke stilt neste år..

    men må bare si at du er drit rå!! følger bloggen din hver dag omtrent 😉 skal krysse fingrene for deg 🙂

  8. avatarCathrine

    godt å høre du er på bedringens vei :mrgreen:

    Ps: sol? hva er det? åååjaaa..stemmer..sånn dere har på østlandet det!!!GAAAD JEG ER PÅ FEIL PLASS!!!!! 👿 😥 😉

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Hanne: Ja! Og jeg som er livredd kiropraktorer.. det er noe med at de legger all vekt oppå deg og knekker til.
    Jeg savner de med smak jeg og, kanskje det var en julegreie som kommer igjen nå i okt/nov. *håpe*

    Martine: Jeg begynner å skjønne hvordan de med kroniske muskelplager har det, og det er en grunn til at jeg ble så fortvilet av dette. Ryggen vil jeg ha skadefri!
    Ha en fin uke du og 😀

    Sassa: Stor forbedring allerede, betennelsen og hevelsen er mye bedre.
    I like måte! 🙂

    Synnøve: Så lenge man har en kaffemaskin så! 😀 Men nespresso er meget godt ja, og lettvint. Bare synd man ikke kan ha det som kveldskos.. ikke helt forenlig med søvn nei 🙄

    Stine: Det er så sant, musikk er et absolutt must. Fatter ikke at jeg klarte å trene så mye de første månedene uten.
    Mine venner får meg gjennom kardioen; dr.alban, e-type, haddaway… 😆

    Thale: I dag hørte jeg på en sang om og om igjen i 30 min, den ga meg skikkelig kick og kardioguts :mrgreen:
    Jeg drikker aldri kaffe på jobben (fæl ekkel traktekaffe), men starter alltid dagen med en kopp grønn te med en canderel sukett – DET er godt det.

    Emilie: Åh, stakkars deg 🙁 Det var det jeg var redd for, prolaps senere om jeg ikke fikset låsningen.
    Det viktigste er å lytte til kroppen, ikke presse seg for hardt og GÅ. Gåturer er gull for ryggen uansett skade.
    God bedring, håper virkelig du blir raskt bedre.

    Cathrine: Jaa 😀
    Det er meldt regn i morgen.. om det er noe trøst. Også synes jeg du skal komme hit sola er 😉

  10. avatarMalin

    Så godt å høre at du er bedre 😀
    Vondt i ryggen er det verste..
    Men med godt mot kan en overvinne det meste. Å noen herlige schlagere fra 90 tallet :mrgreen:

  11. avatarhelene

    Har lest bloggen din for første gang og WOW!Fantastisk kropp og ansikt. Det må ligge fryktelig mye jobb bak og jeg er imponert:) God bedring med ryggen:)

  12. avatarYvonne

    ÅÅhh Godt å høre du er på beina igjen, en sikkelig lettelse å høre helt seriøst. =) Stå på gi full gasssss =) ha en super fin uke på jobb å greier.. mens noen andre har en fri uke deilig 😛

  13. avatarAnne

    Det var superbra at du er bedre!! Jeg ser for øvrig at i har de samme kardiovennene, e-type, dr. Alban og Haddaway er «omgangsvenner» 🙂 Jeg bare MÅ ha mp3 på trening!

  14. avatarHanne

    «Bare synd man ikke kan ha det som kveldskos»

    Reagerer du også på det lille av koffein som er i de koffeinfrie? Den som heter decaffeinato intenso er faktisk ikke så dum… 🙂 – og ja, håper det kommer noe deilig nå til vinteren! (men der har jo allerede kommet 5 nye i år, så vi får se..) Hvis ikke får jeg dryppe et par dråper karamellsaus i espressoene mine 😆

  15. avatarLinn

    Hei 🙂
    Jeg har et spørsmål. Hvor «hardt» trener du? Trener du så hardt at du blir utslitt hver gang? Er målet å alltid bli støl etter en styrkeøkt? Jeg synes selv det er vanskelig å kjenne om man trener hardt nok. Og om det er gunstig å «ta seg helt ut» hver økt i forhold til restitusjon og muskeloppbygning.
    Jeg syns fremgangen din har vært utrolig det siste året, derfor hadde det vært morsomt å høre din mening om dette.
    Ha en fin dag 🙂

  16. avatarNann-Rosita

    Jeg MÅ bare også få skryte av Kiropraktoren vår. Han er en fantastisk dyktig fyr!
    Helt utrolig.
    man kryper inn hos han og går ut..

    Sindre er mannen man skal gå til med vond rygg ja 🙂

    BRA du kommer deg, Snuppa, blir knall å ha deg på scenen , og da MÅ ryggen holde med deg, vet du 🙂

  17. avatarTone

    Så utrolig bra med behandlere som kan jobben sin!!
    God bedring videre og lykke til med siste innspurt og kardiohelvete 😉

  18. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Malin: Ja virkelig, glad-pop er undervurdert :mrgreen: Jeg er allerede blitt en gammel nerd som verdsetter musikken jeg hørte på da jeg var ung..

    Helene: Hei! Takk! Det har blitt noen timers slit disse årene ja, men det gir meg så mye at jeg kommer til å fortsette så lenge jeg kan 🙂

    Yvonne: Ja, veldig deilig! Håper jeg kan trene litt tyngre igjen snart. Har du fri? Åh, kos deg.

    Anne: Hehe, godt å høre. Musikk man liker er et must.

    Hanne: Nei der sa du noe, de har jeg prøvd før og. Takk for tips, min deffehjerne trenger slike oppfriskinger.

    Linn: Jeg har alltid som mål å yte mitt beste på trening, og det vil si at jeg er svett og sliten når jeg er ferdig. Skal man forme kroppen sin med styrketrening så er det helt essensielt at man bryter ned muskulaturen på øvelsene man tar. For å få til dette så må man pushe seg selv hardt, jeg tar aldri 3×8 reps lett. Når det er sagt så er det viktig å legge til noen dager/uker med lettere (ikke lett) trening slik at man ikke blir overtrent – selv om det skal mye til.
    Mitt råd er derfor å ta i det man klarer når teknikken er inne og gjerne øke på vektene etter hver uke før man starter om igjen. Lytt til kroppen, det skal være godtvondt, ikke vondt 🙂

    Nann: Ja Sindre er utrolig dyktig, han får rygger fine igjen 🙂
    Jeg prøver å la være å stresse med det, for på scenen skal jeg uansett!

    Tone: Jeg var skeptisk i starten, men har nå svelget mine ord 😉
    Takk for det!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *