Slik trener jeg for tiden

IMG_1273
Jeg er inne i siste fase av myo-reps nå og det har vært en veldig bra treningsmetode for meg den siste tiden. Jeg har ofte valgt høyreps når jeg har trent, men det har ikke vært noe særlig struktur i opplegget mitt – jeg har blant annet ikke vært flink nok til å øke på vektene. Det har jeg imidlertid fått gjort disse ukene, og det føles godt å kjenne seg sterkere selv om man er på deff.
Det ble en ukes opphold pga ferie, men jeg er nå tilbake og skal gi mitt ytterste ut deffen og helt til NM er over og et tilbakelagt kapittel. Etter dette skal jeg selvfølgelig fortsette å trene, men det skal bli mer slik jeg føler for det der og da. Jeg fortsetter å forbedre fysikken min, det vil jeg aldri slutte med.

Jeg trener styrke 4 dager i uka, som regel slik:
Mandag:
Overkropp
Brystøvelser
Chins
Cable pullover
Skulderpress
Bakside skuldre
Roing

Onsdag: 
Underkropp + mage
Frontbøy (evt knebøy)
Benspark
Sit-ups i skråbenk
Planke

Fredag:
Overkropp
Skulderpress
Sidehev
Chins
Brystøvelser
Roing

Søndag:
Underkropp + mage
Strakmark
Lårcurl
Benpress
Sit-ups i skråbenk
Mageapparat

Ingen direkte trening på armer eller legger.

Kardio kjører jeg hver dag, og det varierer litt på både metode og mengde. Som regel ser det slik ut:
Mandag: 40-50 min rask gange i oppoverbakke på mølle
Tirsdag: 40 min på ellipsemaskin
Onsdag: 10 min jogging + 30 min ellipsemaskin
Torsdag: 40 min ellipsemaskin
Fredag: 40-50 min rask gange i oppoverbakke på mølle
Lørdag: 40 min gåtur + 40 min ellipsemaskin
Søndag: 40 min gåtur + 10 min jogging + 30 min ellipsemaskin

Som sagt, dette varierer veldig og jeg mikser og trikser slik at det skal passe dagene mine best. Jeg skal tross alt prøve å ha et liv utenom trening, deff og konkurranseforberedelser og – for meg er det en hobby og lidenskap.

D tok noen morsomme bilder av dyra i dag;
Et av Jack som liker å sole seg – gjerne på ryggen:
IMG_1352

Og et av Todd som merker at noen er i ferd med å snike seg opp på han bakfra:
IMG_1357

Det ble salat, egg og karbonadedeig med sjampignoner til middag i dag:
IMG_1361

Dessert ble ovnsbakt eple fylt med litt marsipan, mandler og vaniljekesam til
IMG_1365

15 tanker om “Slik trener jeg for tiden

  1. avatarAnne

    Todd er jo bare sååå nydelig! 🙂 Jeg har en sort og hvit katt selv, det er bare litt mindre hvitt på henne.

    Veldig interessant å se hvordan du trener! Jeg har endelig fått treningsgleden tilbake og er i siget. Akkurat nå har jeg feriefrys på treningssenteret, men har trent en del kardio i ferien, og nå gleder jeg meg faktisk til å begynne med styrke igjen i september. Jeg har sagt det før, men bloggen din er faktisk en veldig viktig årsak til det, du er til stor inspirasjon!! Du overbeviste meg om å kjøpe ellipsemaskin også, og den blir faktisk ganske mye brukt 🙂

    Lykke til videre i forberedelsene!!

  2. avatarKristina

    Hei Kristine 😛 Har tenkt å investere i et speilrefleks-kamera,har du noe tips?Hvilket kamera bruker du?Syns du har så flotte bilder!

  3. avatarSofie

    Den där efterrätten såg riktigt god ut=) Hur gjorde du?
    Skulle man kunna få din msn kanske? Eller mail? För jag hade velat fråga om några saker som jag inte vill ta upp här 😉 hehe.

  4. avatarHannah

    Hvordan ser uken ut på kardiofronten når du ikke er på deff? 🙂 Og har du noen tips til å få en rippet mage?

  5. avatarMalin

    Herlige bilder 😆
    Dyr er som barn, du kan få de merkeligste uttrykk. Er ikke noe posering og smiling der i gården :mrgreen:

    Ser du bruker noen øvelser jeg ikke har vært borti. Kanskje på tide å bytte litt i programmet mitt 🙄

  6. avatarCharlotte

    Heihei! Kult med treningsplan, denne MÅ jo virke hvis det er slik du kjører selv. Min egen trening er litt mer tilfeldig. Jeg har ganske mange timer i uken, men kunne sikkert ha godt av å strukturere meg.

    Du ser for øvrig fantastisk ut! Ta turen til Stavanger så skal jeg komme og heie.

  7. avatarMia

    Hei! Jeg lurer bare på NÅR du trener? Har du jobb, hvordan får du tid mht andre daglige gjøremål osv. Det hadde vært veldig interresant å høre. Jeg er ny mor og skal tilbake i jobb snart og lurer fælt på hvordan jeg skal få tid til alt.

  8. avatarsynnøve

    aw.. se på Jack da! 🙄 Jeg savner å ha hund..hihi fiine Todd også.. 😉

    Den epledesserten så bare himmelsk ut! .. også med marsipan inni å alle ting.. NAM 😎

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Therese: Han ser ut som en vampyr når han ligger sånn 🙂

    Anne: Hei! Så du kjøpte deg ellipsemaskin ja, jeg er veldig glad for min – veldig greit å ha muligheten til å hoppe på den når man ikke har tid eller ork til å dra helt til gymmet.
    Tusen takk, og gi jernet når september kommer! 😀

    Kristina: Hei! Jeg er veldig glad i å ta bilder, synes det er viktig å forevige situasjoner, familie o.l (fleksebilder er faktisk en liten brøkdel av albumet mitt). Jeg har en Canon EOS 450D

    Sofie: Skjærer av toppen av eplet, graver ut eplekjernen, legger marsipan nedi og fyller igjen eplet, deretter eple»lokket» oppå igjen. Litt mandler over og så inn i ovnen på 200 grader. Lar den stå 22-24 min (beror på rødt/grønt eple og hvor mykt det er).
    Min mail: kristine @ kriweb.no

    Hannah: Jeg kjører som regel 40 min kardio 4-5 dager i uka vanligvis.
    Tipset mitt er som jeg gjør nå; styrketrening kombinert med et lite kaloriunderskudd daglig

    Malin: Det er derfor jeg digger dyr, man må virkelig ta de for det de er – sære, krevende og morsomme.
    Få inn noen nye øvelser ja, det hjelper på min motivasjon i hvert fall.

    Charlotte: Hei! Jeg fikk også fremgang ved å være litt «vinglete» i starten, så det handler nok om hvordan og hvor hardt man trener. Men for motivasjonens skyld så anbefaler jeg litt mer struktur ja 🙂
    Jeg lurer litt på om jeg skal ta turen til Stavanger, pappa jobber der så kan bo hos han.. må se det an litt, men sier ifra 😉

    Mia: Jeg jobber som controller og har derfor vanlig kontortid, men jeg er heldig som har fleksitid og kan velge når jeg starter selv – har derfor valgt å starte kl 06:30 slik at jeg kan dra tidligere og få mer ut av dagen. Treningen tar jeg like etter jobb og det tar meg kun 60-80 min så det er noe jeg tar meg tid til – har jo hele ettermiddagen etter det!
    Få det inn som en rutine og din egen «alenetid» så skal du se at det ikke føles som en plikt som stjeler tid, heller et gode som gir deg energi resten av dagen.

    sia: Ja, det var vel rundt den tiden jeg var der. Trener du der?

    Synnøve: Det er først etter at jeg møtte Jack at jeg skjønner den store gleden ved å ha hund, selv om jeg fortsatt anser meg som en kattedame.
    Den er kjempegodt, prøv! Eventuelt en after-eight oppå som smelter i ovnen, mm.

  10. avatarAnne K

    Ååh Todd er skikkelig søt! Se det uttrykket når hunden er bak han… herlig 😆

    Jeg har forresten bestilt 2good-barer med peanøttsmørsmak på din anbefaling, pakken er visst på vei og jeg gleder meg 😉 Håper en bit av en sånn kan ta søtsuget de dagene jeg har ekstremt søtsug ca en halvtime etter middag… noen dager slår det aldri feil! Den desserten så forresten helt himmelsk ut – utrolig fine bilder du tar av maten også. Det ser så apetittelig ut!

  11. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Julia: Absolut inte, länker dig med

    Anne K: Jeg vet 😆
    Jeg har også et veldig søtbehov etter middag om kveldene så vet hvordan det er.. jeg kan nesten garantere at du vil like de barene – de er farlig gode 😉

    Thale: Jo takk :mrgreen:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *