SUNday

Ja så kom endelig sola! :grin: Dette har vært en utrolig bra dag, humøret har vært på topp og det er så deilig. Alt annet blir mye enklere da.
Dro en tur på gymmet og hadde en bra benøkt, pump på forside ben er ikke akkurat hverdagskost. Frontbøy og benspark gjorde susen. Er nå nede i 10-12 reps på det første utmattelsessettet (myo-reps), så i morgen blir det enda litt færre og enda litt tyngre.
Dagens lunsj/etter trening mat:
IMG_0738
Salat med kalkunpålegg og egg. Mager vaniljekesam med mandler, hasselnøtter, kanel, eple og mine gode nyplukkede blåbær..

Etter at maten hadde sunket ble det 40 min på ellipsemaskin, og svetten rant – som vanlig. For å si det rett ut så svetter jeg som en gris, man skulle tro at jeg var i ufattelig dårlig form. Jeg har alltid vært sånn, og det har heller ikke blitt bedre etter at jeg begynte med mer trening. Jeg går og forteller meg selv at jeg har god forbrenning da :cool:  (selv om det mest antagelig kan forklares med dårlig hjerte, blodtrykk og puls).

Etter en dusj bar det ut til terassen og endelig litt soling.. jeg duppet av flere ganger, så godt.

IMG_0742IMG_0756

Og så bestemte vi oss for å grille! Med webergrillen :mrgreen: Jeg lagde en stor salat med alt mulig, til og med avokado og vannmelon – som for øvrig var kjempegodt. Jeg spiste grillet lakseburger og squash.

IMG_0751

19 tanker om “SUNday

  1. avatarYvonne

    Så deilig med sol, ingen ting er bedere enn det 😛 flink til å lage mat. Ser virkelig gooodt ut 😀 Du er overhode ikke alene om å svette som en gris, feiler meg ingen ting sånn, men har masse forbrenning. Er bare bra å svette, føle at man lever litt 😛 Ha en super fin dag, stå på!!!

  2. avatarMarielle

    Jeg svetter også helt vanvittig mye! Ikke alltid like gøy..eller praktisk..folk må jo tru jeg er i skikkelig dårlig form! hehe..(også var det det med å ikke bry seg om hva andre tenker eller mener om en 🙄 )

    Ellers må jeg si formen din ser meget bra ut! (har jeg sagt det før?) Du skulle bare visst hvor mye motivasjon det gir meg å lese bloggen din. Stå på! 😀

  3. avatarHilde

    Vakre barn du har! Katten din ligner på min Tulla 🙂 Hunden din er en bokser, ikke sant? Akkurat på det bildet minte han meg om en ridgeback, et eller annet med hodet. 😎

  4. avatarMalin

    Åh, endelig litt sol 😀
    Her har regnet kommet tilbake..sukk

    Du er ikke alene om å svette som en gris. Jeg ser også ut som en overmoden tomat på gymmet og kombinert med en svett gris er jeg ett flott syn..haha

  5. avatarAnonym

    Hilde: Hæ, boxer? Det der kan da umulig være en boxer! Den er jo ikke flat i ansiktet i det hele tatt..?

  6. avatarTiril

    Hei :)Lurer veldig på hvilken dressing du bruker på maten din? Ser du bruker den relativt mye, kan det være thousand island lett? Eller kanskje noe enda mer innviklet?

  7. avatarIngvild

    Hvor i Sverige kjøper du den lette ostekaken? Har de den på Nordby? 🙂

    Og ligger den i frysedisken?

  8. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Yvonne: Det er aldri noe gøy å svette mens man holder på, men det kjennes ekstra godt når man er ferdig 🙂

    Marielle: Godt å vite at jeg ikke er alene om det, og nei man skal jo ikke bry seg om hva andre mener og tror.. eviglang påminnelse det der 🙂

    Hilde: Aw, da har du en søt katt 😎
    Riktig, han er en blanding av boxer og dobermann – en boxermann 😀 får ofte høre at han ligner på en ridgeback.

    Hanne: Grillete grønnsaker er undervurdert 🙂 Det var meget godt.. nå er det meldt regn fremover, så kan nok ikke friste med mer grilltalerkener på en stund 😐

    Malin: Min svettefrend :mrgreen:
    Mhm, regnet kom hit i dag og.. Vel, da blir valget mellom sole seg/stranda eller trening enklere 🙂

    Tiril: Jepp, eller selskapsdressing heter den vel. 3% fett

    Ingvild: Jeg var på Nordby forrige søndag og da hadde de det ikke lenger 🙁 Den pleide å ligge sammen med ostene.

    alittlestep: Hei! Det får jeg ikke til dessverre, er ikke på noe bloggportal pga eget domene

  9. avatarNems

    Bah, jeg vil også ha sol! 🙁
    Testa ostekaka di her om dagen forresten, den var god den.¨
    Men ikke god nok til å være verdt bryet med laktasetabletter eeegentlig 😮
    Fant ut at egentlig er jeg ikke en ostkake-person!

  10. avatarAnonym

    Vært fast leser inne her men komm. ikke før nå. Må bare si at du er i fantastisk fin form Kristine! Du er SUPERFLOTT! Imponert jeg!!!!!!

    Tillater meg og spørre jeg – så velger du om du vil gjøre det eller ikke. Men har du forslag til treningsprogram 3-splitt som er effektivt som fy!?! Vil bli sterkere, strammere og mer definert…. Er det håp for ei «gammal» husmor på 36?!?

  11. avatarIda

    Hei! Først må jeg bare si at jeg elsker bloggen din, og inspirasjonen du gir!
    Jeg har ett lite spm som ikke har noe med dette innlegget og gjøre, men tenkte jeg kunne spørre deg, siden du kan ganske mye.
    For en stund siden drev jeg å tøyde ganske mye og prøvde og komme ned i spagaten. Jammen meg klarte jeg det også! Men jeg presset meg altfor mye, og hørte plutselig ett kjempeknekk i beinet (føltes ut som om noe røk inni der). Uansett, det føltes ut som en vanlig strekk senere og jeg tok det med ro en stund, og etterhvert gikk det så og si nesten over. Men nå i det siste har jeg lagt merke til at jeg av og til får sånne slags støt gjennom beinet på en måte, og det virker som om noe har kommet litt ut av stilling.. Tenkte siden du har gått på ballett, at du kanskje vet noe om slike strekkskader?
    Tenker det ikke er noe poeng i å gå til lege, for det første fordi det ikke er sånn kjeempe vondt og jeg tror heller ikke han vil se noe som helst galt. Noe ide om hva det kan være? Det er så utrolig irriterende! 🙁

  12. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Nems: Den ostekaka (antar at du mener den svenske, lette) er fabelaktig god når man er på deff. Til vanlig så er det ingenting som slår ekte ostekake med digestivekjeksbunn 😀

    Anonym: Tusen takk! 😀
    Jeg har aldri hatt en 3-splitt (kun 2: overkropp/underkropp), men kan komme med et eksempel som jeg selv ville ha valgt.
    Dag 1: Ben og skuldre (og mage)
    Dag 2: Bryst og biceps
    Dag 3: Rygg og triceps

    Når det gjelder å bli sterkere/strammere fort som fy så avhenger det veldig av hva du legger i treningen din – gir du jernet så får du det :mrgreen:
    Det er klart at man må jobbe hardere for resultater jo eldre man blir, men det er absolutt ikke for sent – det er aldri for sent å trene!

    Ida: Takk, koselig 🙂
    Hm, det hørtes ikke godt ut. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden du først fikk denne strekken, men om det bare er noen dager/uker så ville jeg ha gitt det lenger tid og unngått øvelser som gjør vondt. Kanskje du kan ha på is der det er vondt, det pleier å hjelpe på strekk/hevelser – is på i 15 min og så hvile i 1 time.
    Om det ikke gir seg så kan du alltids ta en tur til legen; han klarer å se om det er strekk, nervene eller noe med benet (røntgen). Uansett, håper du snart blir bedre!

  13. avatarCathrine

    Du må da være den peneste bodybuilder dama jeg har sett til nå 🙂 Mange blir så mandige i ansiktet og utseende generelt.
    STÅ PÅ 🙂

  14. avatarHedda

    Hei! Jeg har bare ett spørsmål : Hvor har du fått tak i cola zero på boks? I sverige? Jeg bare elsker brus på boks 🙂

  15. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Cathrine: Takk 🙂 Man får heldigvis ikke mandige trekk i ansiktet av å trene med vekter, så om man kun holder seg til det og langt unna all slags dopingmidler så går det helt fint.

    Hedda: Kjøpte de i Sverige 🙂 Godt ja, nesten drukket opp alle..

  16. avatarCamilla

    Hei:-)

    Jeg ønsker forandring i styrketreningen min og vil nå teste ut myo-reps.Jeg har lest veiledningene ,men;når jeg har funnet de manualene jeg skal ha på utmattelsessettet (eks 7.5kg)skal jeg da bruke disse i 4×4 også?blir det tungt nok?:-)
    Og hvor gjør du av manualene i pustepausene,legger du de ned (feks i benkpress m.manualer)?

  17. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Camilla: Hei! Ja, man bruker de samme vektene i de påfølgende settene på 4×4. Husk at man skal bli temmelig utslitt på det første utmattelsessettet, siste reps skal svii 😀
    På øvelser med manualer pleier jeg å sette meg opp og hvile manualene på bena – er det for tungt så legger du de helt ned, huske bare at pausen skal være kort.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *