Utvikling

Jeg synes alltid det er gøy å se poseringsbilder, formbilder o.l, men det blir liksom ekstra gøy når man ser utvikling over lang tid.
Vi har alle våre sterke sider, og noen har vært mer «heldig» enn andre på enkelte muskelgrupper. Jeg har tydeligvis arvet min fars armer og ryggtykkelse, men ikke like heldig med ryggbredde. Hvor er disse vinga?

Jeg må vise dere litt gamle bilder, de er bare 1-2 år gamle men det føles mye lenger siden.
Jeg må le av poseringene i starten :mrgreen:
(Mesteparten av utviklingen handler såklart om bedre posering).

Før jeg begynte å styrketrene:
Februar 2007
IMGP1728

Styrketreningen starter:
August 2007
IMGP3149

På deff og skal stille for første gang på Sandefjord Open og Oslo GP 08:
April 2008
IMGP4403

På deff til NM 08:
August 2008
IMGP5769

Og dette som ble tatt nylig:
Juli 2009
IMG_0688

Så jenter; det er fullt mulig å forandre kroppen, «skulpturere» og bygge muskler uten å bulke/gå opp til seters og gjøre seg fet, eller trykke i seg noe annet enn sunn mat. Det handler om trening, kontinuerlig trening over lang tid. Jeg har ikke tatt lenger pause fra styrketreningen enn max et par uker, og jeg har heller ikke overdrevet det hele.
Finn deres egen balansegang så skal jeg love dere at det vil bli en naturlig del av hverdagen. Få inn trening som en viktig og uunngåelig del av livet, ikke la livet dreie seg om kun det.

19 tanker om “Utvikling

  1. avatarLysetskriger

    Hey hey igjen 😉 en helt råå rygg , har du noen kjappe gode råd for deff ??

  2. avatarAnnbjørg

    Så gøy å se utviklingen!! 😀 Er helt enig i det der med å få treningen inn som en naturlig del av hverdagen. Jeg har trent styrke regelmessig (litt sånn av og på tidligere) i 12 uker nå, og det er deilig å kjenne at det er blitt noe man bare gjør, uten å tenke så veldig over det.

  3. avatarNems

    Artig med utvikling ja, spesielt når den kan sees så tydelig 😉

    Også enig i at det lønner seg å få treningen inn som en vane. Ikke bare for synlige resultater, men også rent mentalt.
    Både hoet og kroppen har det mye bedre etter at jeg begynte å trene regemessig 😛

    Og ikke minst søvnen! Jeg sliter sinnsykt med å sovne, og hvis jeg ikke trener kjenner jeg det er enda vanskeligere 🙄

  4. avatarHarefrøken

    Hei! 😉

    Så fantastisk artig å se fremgangen din. Så FLOTT rygg, og hele deg er jo FLOTT også 😉 Du er virkelig et forbilde, jeg kommer og heier på deg på NM.

    Stå på videre, du er råflink.

    Ha en solskinnsrik dag. Klem fra meg 😆 😆

  5. avatarBlondeJulie

    hadde du ikke trent noenting på det første bildet!?
    ryggen min var sikkert halvparten av din før jeg begynte å trene! Du er heldig som hadde så bra utgangspunkt da 🙂
    Ryggen er min svakeste side og jeg må jobbe meg halvt forderva for å få bredde 😕

  6. avatarSofie

    Otroligt fint resultat. Du har ju blivit grymt mycket starkare!
    Jag följer alltid din blogg, har aldrig skrivit kommentar förrut. Men kämpa på : ) Så ska jag försöka komma efter 😉
    Har du något bra tips att ge mig som har mest underhudsfett på magen? Försöker köra hård magträning 3ggr/uken men det e svårt!

  7. avatarHanne

    Flott utvikling!
    Ja, poseringa har selvfølgelig en del av æren, men du har nå jammen forbedret deg også 8)

    Ang. grillen så er jo også kulegriller ganske, ehm, kule :mrgreen:

  8. avatarKristina89

    wow, for en fremgang 🙂 helt utrolig.. har du variert mye i treningen din fra du begynte eller kjæører du ca samme opplegget hele tiden ? åssen går myo-rep ? begynte på d på mandag, digger det 😉

  9. avatarAnonym

    wow, for en fremgang 🙂 helt utrolig.. har du variert mye i treningen din fra du begynte eller kjæører du ca samme opplegget hele tiden ? åssen går myo-rep ? begynte på d på mandag, digger det 😉

  10. avatarida

    Hei, lurer litt på hvordan treningssprogrammet ditt ser ut??
    Kjører du bare basis øvelser?
    Og trener du ikke armer i det hele tatt??

    Utrolig flott du er altså!!! Stå på videre:-)
    Elsker bloggen din forresten

  11. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Lysets kriger: Hey! Ikke annet enn å spise mindre mat, mer protein enn karbs og styrketrene hardt ved siden av 🙂

    Annbjørg: Veldig godt å få det inn som en rutine ja, da blir det liksom ikke et ork eller noe man må tilpasse hele tiden.
    Flink du er!

    Nems: Sant, jeg har det mye bedre psykisk nå enn før. I tillegg hjelper treningen mye om man først er så uheldig å være litt deppa/nedfor. Søvnen er fortsatt et mysterium hos meg da men, må lære meg å tenke mindre før jeg legger meg 🙂

    Harefrøken: Tusen takk!! Koselig at du tar turen og ser på, trenger all støtte og heiing jeg kan få

    BlondeJulie: Jeg hadde jo trent aerobic og styrke i sal-timer i 1,5 år, så det gjorde sitt. Men startet ikke med styrkeprog. utenom saltimene før aug 07 nei.
    Ryggbredden kommer, det tar lang tid for meg og, men samtidig må man jo alltid å ha noe å jobbe seg mot. Eller hva? 🙂

    Sofie: Hej tjejen! Ock tack! Underhudsfettet på magen er svårt, da måste man ha veldig låg fettprocent. Jag tycker snabba powerwalks/kardio hjelper til på magen också.

    Malin: Tusen takk! Var litt gøy å se, man glemmer så fort. I hvert fall jeg 🙄

    Hanne: Riktig posering/lys er avgjørende, men jeg får nesten ta litt kred for noe av utviklingen ved hard trening 😀
    Håper vi kan innvie den kule grillen i helgen 😎

    Marianne: Bra at du kommer og ser på, tusen takk 😀

    Kristina89: Jeg har faktisk valgt å holde meg til 2-splitt helt siden jeg startet, men med variasjoner innen dette. Har variert på selve splitten, øvelsene og reps&sett. Jeg har hatt veldig bra erfaring med myo-reps hittil!

    Beate: TAKK 😀

    Yvonne: Det skal jeg gjøre, gasser på fremover 😛

    Marte: Tusen takk!

    Pinglo: Tålmodighet er en dyd og jammen gir det god avkastning innen trening ja 😀

    Ida: Hei og takk! 🙂
    Jeg trener 2-splitt (overkropp/underkropp) 4 ganger i uka, nå for tiden med myo-reps.
    Jeg kjører ikke kun baseøvelser, men har alltid de med når jeg trener. Blir litt frivekter + apparater innimellom og.
    Jeg trener aldri armer lenger nei (men jeg hadde selvfølgelig gjort det om jeg ikke følte at de var store/sterke nok). De er uansett med på alt jeg gjør av ryggøvelser, brystøvelser o.l.

  12. avatarSofia H

    Hej tjejen. Oj vilken otrolig utveckling du gjort!
    Ännu en gång otroligt impad av dig!
    Min stora inspirationskälla!!

    Du är såå vacker. Va kul att det blir tävling för dig. Håller alla tummar och hejjar på dig!!

  13. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Sofia: Hej! Tack!
    Skall du också tävla nu till hösten? Hoppas det, du var så fin i din første tävling.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *