Tankesurr

IMG_0526
Motivasjonen er ikke til å stole på for tiden.
I det store og det hele går det veldig bra, jeg har jo vært igjennom et par runder med dette før og vet hvordan tankene etterhvert snur seg imot deg. Det går fra den største motivasjonen, over til usikkerhet og tanker om at man egentlig ikke har noe der å gjøre. Det kan gjerne variere fra dag til dag og det blir noen ganger så grått at man bare vil droppe det. Jeg kommer ikke til å gjøre det, jeg er ikke en person som gir opp så lett. Det handler om å kjenne til følelsene og vite at ting blir bedre, ikke minst må man ha støttende og tålmodige mennesker rundt seg – og det er jeg veldig heldig som har.

Treningen går veldig bra da, styrke/kardio hver dag og jeg prøver å lette på skrotten så ofte jeg kan så jeg ikke blir helt sofaslakt på kvelden.. selv om jeg til tider bare må, denne energien varierer så utrolig mye. Nå er energinivået lavt grunnet lavt karboinntak, men jeg har planlagt en harrytur til helgen så jeg skal spare meg til da. Jeg drikker mye grønn te + kapsler så det og viljestyrke får holde meg gående et par dager til.

Her er noe av maten de siste dagene;
(Som dere kan se går det stort sett i fisk og karbonadedeig med massevis av grønnsaker)

IMG_0519 
IMG_0625 
IMG_0628 
IMG_0638 
 
Jeg testet ut proteinpulver i kesam igjen i dag, spiste en del av det før men man glemmer så fort gode tips. Veldig ofte gjør man den feilen at man velger kun etter vane og glemmer alt annet godt som finnes der ute, noen ganger må man hente frem de små grå slik at man ikke blir matlei.
Dette er kesam blandet ut med sjokolade&kokos proteinpulver (zero carb) – og sukrin slik at det ikke skal bli for surt. Litt kanel, revet kokos og mandler, veldig godt!
IMG_0633
IMG_0635

Og helt til slutt;
laughing

13 tanker om “Tankesurr

  1. avatarChristina

    Stå på Kristine 😉

    Forresten, prøv å blande vanilje lettisen med prottispulver en gang, det er godt det!

  2. avatarMalin

    Motivasjon er ikke noe jeg blir klok på i det hele tatt.
    Ofte er jeg kjempe motivert om kvelden og har store planer for morgendagen, og når morgenen kommer er det altfor lett å høre på denne «djevelstemmen» Merkelig det der altså..hehe

    Du som bruker en del kokos i maten; Jeg prøvde dobbel 0% yougurten fra Yoplait med kokos smak. Fantastisk godt. Og med noen frukt biter oppi, hadde jeg DET nydlige mellommåltidet 🙂

  3. avatarThale

    ja, den motivasjonen er litt rar. kan den ikke bare være på topp hele tiden?

    det bildet var jo helt fantastisk 😀 😆

  4. avatarAnette

    Hei!

    Jeg bare lurte på noe, du skriver at du tar grønn te kapsler og drikker grønn te vd siden av. Det jeg lurer på er om mankan drikke grønn te ved siden av de kapslene, da de er konsentrert? Mine kapsler er 750 mg…

    Stå på, så kommer motivasjonen tilbake 😀

  5. avatarBenedicte

    Heisann!

    Jeg blir i hvertfall kjempeinspirert og motivert til å spise sunt av å lese bloggen din (og se bildene!). Har den på favoritter 🙂 Håper du finner noe som inspirer deg videre også. Noen ganger kan det være vanskelig å skille mellom når man bare er generelt sliten, trøtt og lei, eller om man mangler motivasjon fordi man er på feil vei. Selv mener jeg at man ikke bør vie seg til noe man stort sett ikke føler glede over. Selv trening bør være lystbetont for det aller meste. Er det ikke det er det kanskje kroppen (og hodet) som sier fra at det blir litt for mye? Andre ganger ønsker man kanskje noe så sterkt at det er verdt å ha det litt kjipt for å nå målet også, du vet selv best. Uansett, please keep blogging! 🙂

  6. avatarAleksander

    Jeg har flere ganger tenkt på det når jeg leser denne bloggen at det må da bli for hektisk (for mange baller i luften) over for lang tid, og at det er en reel fare for å møte veggen? Spes siden jeg så for litt siden at du i tillegg slet med søvnen. Har vært borti dette selv og da blir det som vanligvis er positivt (f.eks. trening), et mas. Det kan hende jeg bommer siden jeg bare «kjenner deg» fra blogg og logg, og dette har du sikkert god kontroll på selv! 🙂

    Håper ting ordner seg og at du fortsetter å blogge, og lykke til med dietten, motivasjonen, mann, jobb og alt annen.. 😀

  7. avatarAnonym

    Hei!
    Jeg lurer på hva du synes om sånne fett% målere som bruker elektrisk strøm (tror det var det!) gjennom kroppen for å måle musklemasse/fettmasse osv..er de til å stole på?

    Og hvor mye overskudd i kalorier må man ha for å gå opp i muskelmasse..går bare ned i vekt jeg:(

    Jeg ser at du legger ned mye tid i bloggen din, med masse fine bilder, fresht design, svarer alle…osv:)
    Takk for det:D

  8. avatarsynnøve

    Motivasjonen svinger alltid, men kanskje aller mest på diett 😆 (selvom du er ekstremt flink til å ikke spise kjedelig!)

    Keep the eyes on the price 😎

    Jeg heier på deg 😀 !

  9. avatarAnonym

    Den motivasjonen er en ordentlig luring… Godt du klarer å kjenne igjen følelsene for det de er, og likevel holder ut 🙂 Det er lett å glemme hvorfor man kjenner seg slik, og bare la de negative følelsene ta overhånd. Cred til deg som klarer se deg selv «utenfra»!

    Spinatmosen så forresten utrolig god ut.. Jeg har spist en del av en mye mer karborik versjon i det siste, nemlig potetmos bestående av poteter, stekt spinat og kesam 😉 Mmmm…
    NYDELIGE matbilder! Fikk faktisk lyst på laks nå..

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Christina: Ja det vil jeg tro! Men liker godt sjokoladeversjonen av lett-is jeg da 🙂

    Malin: Ja pokker ta denne djevelstemmen!
    Den har jeg smakt, den kommer i en pakke med to kokos og to ananas? Veldig god i hvert fall, den må jeg kjøpe mer av.

    Thale: Ja hehe, måtte le da jeg så det

    Anette: Jeg bytter litt på – på jobben drikker jeg mange kopper grønn te, men i helgene erstatter jeg det med kapsler i og med at jeg ikke lager meg te da

    Benedicte: Hei! Det er ikke så lett å vite nei.. tankene begynner å surre rundt dette med konkurranse, om jeg egentlig passer til det osv. Dessuten gjør det noe med en å se forandringene i kroppen, man føler seg plutselig liten og full av mangler. Motivasjon for trening og kosthold er heldigvis til stede, det er bare djevelstemmen som surrer innimellom 🙂

    Aleksander: Ja du sier noe.. men jeg er heldigvis klar over situasjonen og skal unngå at jeg blir utbrent eller at det rett og slett blir for mye. Jeg sliter som sagt ikke med trening eller deff (enda), men noen ganger faller man litt sammen og negative tanker kommer snikende. Psyken er plutselig ikke så stabil lenger 😀
    Søvnen håper jeg tar seg opp litt nå når jeg har ferie ganske snart.
    Takk!

    Anonym: Jeg har selv veid meg på disse vektene og synes det er gøy å se alle verdier den klarer å plotte ut – MEN jeg vet at disse ikke er nøyaktige eller helt til å stole på. Jeg ville i så fall ha målt fettprosent med fettkaliper i tillegg og sammenlignet. Jeg gjorde det og fant ut at det faktisk kun skilte 1-2% for hver gang.
    Vanskelig å svare på når jeg ikke vet kjønn, høyde/vekt eller aktivitetsnivå.. men jeg vet at det finnes mange fine utregninger på både iform og treningsforum.
    Sunt fett er alltid bra når man sliter med å få i seg nok kalorier; nøtter, laks, avokado osv.
    Og takk for det! 🙂

    Synnøve: Ja den svinger som den vil, i dag føles det bedre da!
    Tusen takk 😎

    Hannemor: Jeg har lært så utrolig mye om meg selv (i tillegg til kroppen selvfølgelig) de siste to årene. Det er så godt å kjenne til alt dette slik at man ikke blir så altfor forvirret, eller skuffa. I dag var det som sagt bedre.. ingen rose uten torner – eller noe i den duren.
    Åh hørtes godt ut. Alt med karbo høres godt ut nå..
    Å blande ut grønnsaker med kesam er utrolig godt, litt krydder og voila.

  11. avatarCamilla

    Stå på Kristine – din blogg er virkelig en inspirasjon.Hvis jeg er tom for matideer tar jeg alltid en kikk her:-)

    Er det forresten noen forskjell på å drikke pepsi max og annen lettbrus som for eksempel Tab X-tra eller Cola Zero?

  12. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Camilla: Så bra! Her skal det komme mange fine matbilder fremover 🙂
    Nei, ikke med tanke innhold/kcal. Det er vel bare forskjellig søtningsstoffer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *