Hjertemat

Hjerte
Det er 20 matvarer som utmerker seg når det gjelder forebygging av hjerte- og karsykdommer. Og selv om man ikke går og tenker på dette i det daglige, så ta oppfordringen om å bli mer helsebevisst og ta godt vare på hjertet deres – selveste livsmuskelen. Den viktigste muskelen i mine øyne.

1. Laks – en av mine favorittmiddager

2. Linfrø – dette spiser jeg mye av i kesamblandinger

3. Havregrøt – jeg vokste opp på dette! :lol:

4. Rødvin – drikker ikke, men skal bli flinkere til å ta et glass i ny og ne

5. Mandler – knuste mandler er også en favoritt i kesamen

6. Valnøtter – lagt min elsk på denne! Gjerne sammen med jordbær/frukt

7. Tunfisk – tunfisksalat var obligatorisk middag i hvert fall én gang i uka da jeg var yngre. Det og havregrøt :mrgreen: Og det har jeg fortsatt med siden.

8. Grønn te – det drikker jeg as we speak, daglig

9. Brun ris – her synder jeg..

10. Blåbær – fant ut i går at skogen bak huset er blåbærmekka! Må skaffe meg gummistøvler først før jeg hiver meg rundt og plukker.

Sjekk de neste 10 og les mer om saken  her

9 tanker om “Hjertemat

  1. avatarAnnbjørg

    Jøss, jeg spiser jo nesten alt som står på den listen. 🙂
    Lenge siden jeg har brukt ellipsemaskinen nå, men idag ble det en økt (etter inspirasjon fra en svettende Kristine på sin ellipsemaskin). Er gøy å merke at formen blir bedre!

  2. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Så flinke dere er!! *klapp på skuldrene*
    Så givende å lese at jeg kan inspirere, takk for at dere minner meg på hvorfor jeg blogger 😉

  3. avatarHanne

    Leste den her på vg i morges, og kunne stolt konstatere at jeg får i meg mye bra hjertemat. Desverre var jeg mye flinkere før, da jeg var en smule mer fanatisk..kanskje man burde vri kosten litt mer i den retningen igjen?
    (satser på å få med meg kjæresten på bra mat nå som vi har flyttet sammen)

  4. avatarHilde

    Mange favoritter der, ja! Du er forresten heldig som har Brun og Blid som sponsor. Selv om juni var solrik og varm, er jeg fremdeles hvit som et laken 😉

  5. avatarAurora

    Æsj, jeg tåler verken mandler eller valnøtter :/ Men masse god mat på den lista, da – blåbæra er jo snart moden, det er knall! 😀

    Pleier du å ta nedtrekk bakoverbøyd eller sittende rett-opp-og-ned?

  6. avatarAnne

    Jeg kan absolutt underskrive på at bloggen din er til inspirasjon! Jeg har hatt en ganske lang periode med lite inspirasjon og motivasjon etter lite framgang, også fant jeg bloggen din med masse gode råd og fristende mattips, og vips, så er jeg på sporet igjen 🙂 Jeg har til og med begynt å tenke på å bytte ut den gamle ergometersykkelen her med ellipsemaskin 😆 Den er jo 100 ganger mer effektiv, da…

    Og tusen takk for tipset med Photoscape, det var supert å bruke! 😉 Også er det kjempebra at du gir kommentarer tilbake og er så raus med å dele med deg av råd og tips, det gjør det morsomt å følge med!

  7. avatarKriweb

    Hanne: Det er ganske tøft å ha et sunt og variert kosthold om man bor sammen med en som ikke ønsker det.. men tipper han er lett å overtale når lekre middager dukker opp 😉

    Hilde: Ja det var veldig godt, leenge siden jeg har tatt sol. Men ble ikke så brun, får fortsette å smøre meg med disse kremene mine 😀

    Aurora: Blåbærene her er klare til å plukkes, nam! (Avokado er en annen god fettkilde i stedet for nøtter forresten).
    Jeg lener meg ikke så mye bakover, sitter ganske rett i ryggen.

    Thale: Du har nok et godt hjerte 😀

    Anne: Så hyggelig å lese! Blir så glad av å lese sånt.
    Sykkel er veldig bra det og, spesielt om man har selvdisiplin nok til å løfte litt på stumpen innimellom. Jeg liker best å stå/gå når jeg trener, ikke sitte, så ellipse passer bra. Aller helst tredemølle, men det blir i dyreste laget.
    Det er klart jeg svarer dere, det er største motivasjonen bak bloggingen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *