Dagens mat

Jeg pleier ikke å skrive ned eller dokumentere absolutt alt jeg spiser i løpet av en dag, men i og med at en av dere spurte så tenkte jeg å ta en dag eller to innimellom.
Husk at dette er det jeg foretrekker, ikke ta det som en oppfordring til alle; om man teller kalorier til punkt og prikke eller vil vite nøyaktig fordeling av protein, fett og karbo så vet jeg altså ikke det.

Dette er da dagens inntak:

Kl 10: 2 fersken, 1 eple og 200g (?) druer

peachapplegrapes

(Trening kl 14:30; 20 min kardio + overkropp)

Kl 16:00: 1 mager vaniljekesam med 1/2 eple + litt havregryn
vaniljekesam4932_170x170

Kl 19:30: Stor salat med tunfisk og reker (tunfisken blandet jeg med lett-majones) + lett-dressing
IMG_0152

Kl 21:00: 1/2 svensk lätt-ostkaka m/syltetøy
IMG_0157

Totalt inntak ca 1600 kcal.

Nå er det senga! Sov godt dere  :grin:  ..i varmen, puh!

19 tanker om “Dagens mat

  1. avatarKristine

    Annen Kristine enn den over 😆

    Spennende å lese 😀 Håper du vil gjøre det flere ganger.
    Og, ja, jeg må være litt rar som synes dette er interesant 😳
    Men synes du hadde veldig lite fett i maten.

    Trener du mage hver dag du trener styrke?
    Jeg er fortsatt imponert over hvor bra du ser ut 🙄

  2. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Navnesøstre! 😆

    Jeg foretrekker sidehev, min nr 1 øvelse på skuldre 😀
    Kjører også en del skulderpress og rotatorcuff-øvelse.

    Kan godt skrive ned flere ganger ja. Nja, synes det var ganske greit med fett jeg da; 1 ss lett-majones og 2-3 ss lett-dressing utgjør en del 😉 Dessuten spiser jeg forskjellig så og si hver dag.
    Nei, trener mage 1-2 ganger i uka. Takk 🙂

  3. avatarYvonne

    Så flink du er =0) gleder meg til å se deg på senen. 😛
    Du er i vertfall ikke alene om å jobbe hver dag, i varmen. 😀 Håper du får en strålende dag 😛

  4. avatarMia

    Så flott! Får vann i munnen av maten din, man kan spise sunt og GODT også! Namnam! Hvor mye kal brenner du ca på treningen? Lurer på hvor mye kaloriunderskudd du har 🙂

  5. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Yvonne: Nå virker det som om den verste varmen begynner å gi seg så da blir det kanskje lettere å sove om natta og komme seg opp tidlig på jobb. Ha en fin morgendag! 🙂

    Hanne: Mhm, den er god 😛

    Mia: Ja, og man får spist så mye MER om man velger riktig mat. Jeg kjører kardio hver dag + styrketrening 4 dgr så tipper jeg forbrenner 400-600 kcal alt ettersom. Prøver å ligge på et underskudd på 400-500 kcal daglig.

  6. avatarCharlotte

    Hatten av! Du ser fantastisk ut og er utrolig disiplinert!

    Nå skjønner jeg at den perfekte magen ikke kommer av seg selv, det må jo koste å være så aktiv og likevel ligge på kaloriunderskudd. Hva slags kardio gjør du? Er det nok med en tur eller er det jogging og høy puls som gjelder?

  7. avatarTherese

    Syntes du sa at du lå lavt på karben/grensa til ketose for noen innlegg siden da du skrev om deffen din, men frukt(spesielt tropisk frukt), havregryn, vaniljekesam og Frödinge(lätt seff)ostkaken blir jo ikke _lite_ karb sånn på slutten av dagen? (Eller var dette en oppkarb?)

    Er jeg heeeelt på jorde nå? 😀

    Og sånn btw, du ser stunning ut^^

  8. avatarVidar

    Mat du deffer på dette? Vakke store mengder for å si det sånn hehe. Hvor kjøper du den vanilje magre kesamen?

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    tutta: Bilderammene får jeg fra et program som heter photoscape (som jeg har lastet ned på pc).

    Charlotte: Takk! Det koster mer enn det jeg skriver her 🙂
    Jeg går aldri turer, kjører rask gange på tredemølle eller ellipsemaskin. Høyt tempo og mye svette!

    Therese: Jeg ligger stort sett lavt på karben ja, denne dagen lå jeg under 100g (regnet ut nå) – noe jeg ser på som lavt i hvert fall. Det er dager hvor jeg spiser mindre karb enn dette, men frukt får jeg stort sett i meg før trening. Jeg har aldri påerobret meg ketosediett, vil helst unngå det. Dagene varierer mye så det blir aldri helt likt, men styrer unna brød, pasta, ris og potet med mindre jeg har en real oppkarbing.

    Ida Marie: Leiligheten fikk ny beboer (leietaker) i dag faktisk! Mailen min: kristineweber@hotmail.com

    Vidar: Er ikke store mengder på deff nei 🙂 De fleste matvarebutikker har det, kjøper på kiwi, coop og ica.

  10. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Kjører alt fra 20-45 min daglig, stort sett rask gange/ jogging på mølle og ellipsemaskin.

  11. avatarAnonym

    Hei!
    Kanskje et litt personlig spm..men opp til deg om du vil svare.
    Jeg har konsultasjon hos kirurg neste uke og skal ta silikon.
    Men vil ikke ende opp med store «glamaour-modell»-bryster 😯
    Hvor mye har du tatt? Og gjorde det vondt?
    Som sagt, skjønner om du ikke vil svare!
    B.

  12. avatarEirin

    What? Litt frukt klokken 10, trening klokken 2 og så ingen mat før klokken 4?? 😯 Måltider og mat er jo selvfølgelig veldig individuelt, men det kom overraskende på meg når du faktisk deffer også :mrgreen: Driver selv med en vektklasseidrett hvor jeg deffer, og jeg MÅ spise frokost tidlig, spise små måltider hver 3. time og likevel passe på å spise godt før trening for å klare å prestere. Vanskelig balansegang. Hva tenker du om «mange måltider»-dietten vs hvordan du holder på? Super blogg forresten, vi driver ikke med det samme, men mange gode tips, og du skriver inspirerende 😉

  13. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Eirin: Det går helt fint, periodisk faste er en vanesak og som du sier veldig individuelt. Jeg ville ikke hatt det annerledes, dette funker veldig bra for meg både på deff og utenom 🙂
    Det er en vanskelig balansegang ja, og det er derfor jeg vet at å spise ofte/hver 3.time ikke er noe for meg. Det blir for mye fokus på mat, antall/mengde og detaljer rundt det. Jeg prøvde en periode å spise frokost kl 5-6 (jeg står opp tidlig) og det resulterte i dør-nesten-av-sult igjen kl 8-9 og slik holdt det på utover dagen. Det endte med at jeg tenkte på det altfor ofte og spiste «for mye» på kvelden i forhold til hva jeg kunne (fordi jeg hadde spist det jeg skulle tidligere). Jeg ble aldri ordentlig mett.
    På den andre siden så anbefaler jeg alltid folk om å gjøre det som passer dem best, jeg ser at begge tilnærmingsmåter (og alle de mellom disse ytterpunktene) funker bra.
    Takk! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *