En god investering

Nemlig ellipsemaskinen min:
img_9996

Her sto jeg i en halvtime og fikk samtidig sol på den bleke kroppen, helt fabelaktig. Her kan jeg grynte og svette som en gris uten å ta noen hensyn. Jeg kommer fortsatt til å dra på gymmet, men tar heller kardiodagene hjemme eller i skogen.
(Jeg kjøpte den for øvrig på ellos.no).

Et paradoks; Jeg har alltid følt at jeg har hatt store lår, for store til resten av kroppen. Da jeg var yngre ble jeg helt forferdet av å se hvordan lårene veltet ut til siden da jeg satt på en stol – akkurat som om ingen andre sine lår gjorde det..
Nå derimot føler jeg at jeg har små lår i forhold til resten, det har blitt helt omvendt. Jeg skulle så gjerne ha hatt mer, både på forside og bakside. Sånn generelt og, ikke bare i forhold til bodyfitness. Det skal sies at jeg har mindre fett på dem nå, så det er vel der misnøyen har ligget tidligere.
Det er så rart hvordan man forandrer syn og mening ettersom årene går og hva man opplever på veien. Å bli voksen heter det vel.

Jeg trener ikke like tungt som jeg gjorde i begynnelsen, og det er flere grunner til det. Jeg har nå trent styrke i 1 år og 10 mnd og det første året så trente jeg ganske tungt – jeg var nesten for ivrig. Jeg fikk jo som de fleste andre veldig god fremgang. Jeg har fokusert veldig på ben det siste halvåret, spesielt bakside ben, og jeg ser fremgang – dog den er ikke like stor som i starten. 
img_0015_liten

Etter denne svette økten tidligere i dag fant jeg ut hvor mye lyssetting har å si når man skal ta disse evinnelige formbildene. Jeg har nemlig funnet et perfekt sted og det er på «dyrerommet» vårt. Her kommer solen inn og gir fine markeringer, tar du i tillegg bilder uten blitz så får man jo en flott brunfarge i samme slengen :mrgreen:
Dette blir ikke reelt å sammenligne med andre bilder føler jeg, så det blir ikke noen standard bf-poseringer.
(Ordentlige formbilder tar jeg om en uke eller to, når det har skjedd litt mer).
img_0041_liten img_0043_liten

Aah, nå sitter D og spiser en pizza rett foran meg… viljestyrke – I haz it.
Dette er noe av mitt matinntak i dag;

Mager Kesam med jordbær og banan
img_9985

Salat med grønnsaker (rester fra middagen i går) og lett-dressing
img_0020

Salat med tunfisk
img_0050

Det blir mye salat for tiden og det skyldes at jeg ikke har hatt ork til hverken å handle noe særlig eller stå og kokkelere.. det er så mye annet man skal rekke! Jeg pleier alltid å lage en gigastor bolle med salat slik at jeg har nok til både ett og to måltider senere. Da kan man slenge oppi det man vil av tilbehør; egg, pasta, skinke o.l.

19 tanker om “En god investering

  1. avatarNina

    Formen ser bra ut:)
    Spiser selv mye salat nå i varmen, ikke så mye annet som frister. Man kan jo variere mye:)
    Supert med egen elipsmaskin! Om jeg får eget hus en gang skal jeg ha det..hehe.

  2. avatarMalin

    Du er jo bare så fiiin 😀
    Skulle gjerne hatt de beina jeg..

    Merker matlysten er like slått ut av varmen som meg selv, så det blir mye frukt å salat.
    Idag trålte jeg hele Stavanger sentrum etter jordbær å fant en liten korg på en Rema 1000.
    Den siste korgen, som bare ventet på meg :mrgreen:

  3. avatarNems

    Woah, formen er bra ja! 😛

    Jeg har en sykkel i stua jeg, kjemepraktisk å kunne trene hjemme! Har vifta rett atme også, hehe :mrgreen:

  4. avatarMartine

    Så utrolig praktisk med ellipsemaskinen ute i sola,to fluer i en smekk :mrgreen:
    Du ser nydelig ut som vanlig,gleder meg til å se deg igjen på NM.

    Nyt dagen i finværet,klem.

  5. avatarMimmi

    Fytti for en kropp du har!! 🙂 Hva er fettprosenten din på nå, utenom konkurranse? Da jeg leste det du skrev om lårene, lo jeg godt. Hehe… Jeg tenkte akkurat det samme selv da jeg var liten! Problemet er bare at jeg tenker det samme enda! Hehe 🙂 Hvordan og hvor ofte trener du beina?? Øvelser, sett og reps?

  6. avatarHanne

    Perfekt flexelys ja, du dæven 😀
    Nydelig form, kjenner jeg får både trenings- og sole-abstinenser nå 😆

    Salat er glimrende mat det da, så lenge du spiser nok av det! I tillegg kan det jo varieres i det uendelige.. Jeg elsker kyllingsalat med altslags godt (passer perfekt m/spinat og ruccola i)! Herlig hverdagsmat, og ekstra nam-nam med bittelitt bacon, parmesan og pinjekjerner til kos 😉

    Men du, ellipsemaskin på terrassen?! Har dere funnet den ultimate tomten UTEN naboer? 😯

  7. avatarm

    Du ser helt fantastisk ut og jeg gleder meg til å se deg i NM i år også 🙂

    Jeg ser du har dørene til terrassen åpne. Er du ikke redd for at katten din stikker av? Jeg har selv to katter og jeg er livredd for å åpne døren til terrassen. Eller har du trent den til å ikke hoppe på gelenderet? Tips? 😉

  8. avatarYvonne

    Flink du er.. formen din ser strålende bra ut, bare ikke gi etter med pizzan hehe vet hvordan det er! hehe.. Fint hus dere har, ser rolig oh behagelig ut å bo der =) ja klart jeg nyter solen deilig.. ha en super dag!

  9. avatarLine

    Formen ser veldig bra ut! 🙂 Hva synes du om elipsemaskinen fra Ellos? Det blir ikke «hakkete» når man trår rundt? Og er det nok motstand? Har tenkt å kjøpe meg en selv, men synes det er litt skummelt å bestille, blir så mye stress med å evt. sende den tilbake og sånn..

  10. avatarNathalie

    Kan du sette opp diett/treningsprogram?=)Hvem har gjort dette for deg?Du er smashiiing!!!=D Er dette mulig for alle???

  11. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Nina: Salat kjenner ingen begrensing når det kommer til tilbehør og forskjellige varianter, rett og slett genialt 😀
    Ja, det må du skaffe deg da! Målet er å få til et eget gym her etterhvert.

    Malin: Takk! Ja, det hører liksom sommeren til.
    Det sto nok skrevet Malin på jordbærkorga :mrgreen:

    Nems: Takk! Jeg har alltid ønsket meg en sykkel eller ellipse, det er så godt å ha muligheten til å gjøre det hjemme. Og som du sier med egen vifte (og dusj) i umiddelbar nærhet 😎

    Kristina89: Tusen takk 😳

    Martine: Ja, men veldig varmt – men desto mer å svette ut 😆 Man blir brun i skyggen og har jeg hørt, så jeg får variere litt.
    I like måte søte deg, klem

    Mimmi: Nå har jeg ikke målt på en stund så jeg vet ikke, kanskje 14-15? Er litt nysgjerrig selv, så måler vel snart tenker jeg. Akkurat nå vet jeg ikke hvor fettklypa er oppi alt flytterotet 🙂
    Jeg trener ben 2 ganger i uka, varierer på lett og tungt annenhver gang. Øvelser som knebøy, strakmark, lårcurl og benspark går igjen ofte. I tillegg blir det enkelte ganger utfall og benpress. Legger har jeg aldri trent.

    Christina: 😳 Det er nok bra flekselys, men takker så mye

    Hanne: Ja, flexelys er aldri dumt.
    Glad jeg kan hjelpe til med motivasjonen, da kommer det jo noe godt ut av dette og 😀
    Mmm, pleier å ha parmesan over – hadde det i går. Pinjekjerner har jeg glemt! Salat kan både gjøres magert og relativt kaloririkt, det er ikke ofte jeg går for den helt magre varianten – synes bl.a det smaker godt med litt dressing til.
    Vi er så heldige at vi bor på en liten topp, og har trær strategisk plassert ned mot naboene så det er tilnærmet ingen innsyn. Må nesten ha bloggfest her og vise dere :mrgreen:

    m: Takk! 🙂
    Neida, det beste Todd vet er å hoppe oppå gelenderet/kanten. Gjerne spankulere frem og tilbake og gi meg hjerteattak. Han drev med dette i leiligheten og, og da snakker vi 4 etasjer ned. Men uansett hvor mange ganger jeg kjeftet, kastet han ned igjen, ropte og skreik så gjorde han det gang på gang.. Det tok nøyaktig noen få timer så fant han ut at han kunne gjøre det samme her i nye huset. Han prøver aldri å hoppe over kanten da, for han ser nok at det er for langt ned. (Her er det heldigvis ikke sudden death om han hopper/faller ned). Jeg er alltid ute sammen med han og passer på/holder et øye med han.

    Yvonne: Takk! Nei, pizzaen får han ha for seg selv 🙂 Jeg er heldigvis flink når det gjelder matfristelser (i hvert fall så tidlig i deffen), det er verre om jeg blir fristet med noe søtt!
    Ha en fin kveld videre!

    Line: Takk! Nå har jeg ellipset på den 2 ganger og den funker bra. Man kan få ganske bra motgang, vrir man den helt rundt så klarer man såvidt å tråkke ned pedalene. Den er ikke hakkete, går helt fint – men den er ikke lydløs da (det er vel ingen av de). Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med kjøpet.
    (Du får den levert på døra (avtaler tidspunkt som passer), og du må montere den opp selv).

    Nathalie: Jeg kan sikkert hjelpe til eller komme med forslag ja, men finn først ut hvor mye du er villig (og har mulighet) til å trene. (Om du aldri har trent styrke før så anbefaler jeg at du får noen til å hjelpe deg til å gå igjennom øvelser, eventuelt blir med på styrketimer i sal).
    Jeg har satt opp trening og kosthold selv.
    Ja det er klart det er mulig for alle! Det krever mye trening, styrke og selvdisiplin – og ikke minst tålmodighet da man ikke oppnår dette på noen uker, men må ha det som livsstil.

  12. avatarHanne

    Hahaha, bloggfest :mrgreen:
    Pinjekjerner kan finfint ristes lett i tørr panne, da blir de ekstra gode! Er enig i at versjonen med litt mer fett er best, enten med god dressing, masse «nesten-tzatziki» laget på kesam, litt pesto eller god olje/eddikdressing..nam nam.. Noe skal vi jo kunne unne oss når tilhørende brød/krutonger/pasta og lignende ikke er med 🙂

  13. avatarKristine

    Ååå :mrgreen:
    Du ser rett og slett fantastisk ut! Misunnelig 🙄

    Jeg synes generelt det ser ut som om du spiser veldig lite. Det ser ikke ut som om måltidene dine innholder så mye!

    Jegt er ganske slank og har trent effektiv styrke de siste to årene. Jeg har generelt fått en del muskler over hele kroppen og er på trening kjent som jenta med biceps 😆 Jeg vil litt ned i fett prosent for å få musklene enda litt tydeligere frem, og det største øsnket – få frem magemusklene og six-pack’en 😉 Har du noen tips eller forslag til hvordan jeg kan legge opp kost, eventuelt trening for å få til dette? Jeg er fornøyd med musklene slik som de er, men få de litt mer deffinerte ved å få en lavere fett prosent. Jeg er åpen for de fleste forslag, både i forhold til måltider, fordeling mellom karb, fett og protein, styrke, kardio, osv.

    Synes det står respekt av at du står imot pizzaen 🙂 Jeg har også et problem med en kjæreste/samboer som kommer med en del fristelser. Jeg har ikke like stor selvdisplin. Hvordan kan man motstå fristelsene når de du bor med «automatisk» utsetter deg for fristelser stadig vekk? Jeg synes spesielt nå som det er sommer og veldig varmt at søtsuget kommer tydelig frem. Hvordan står man imot? Jeg koser meg gjerne med litt ekstra noen ganger i uken, men skulle gjerne klart å unngå søtsakene hver dag 🙄

    Du er et kjempe forbilde Kristine :mrgreen: Innspirerende og spennden å følge med deg.

  14. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Synnøve: Jeg vet! Multitasking! 😀
    Takk!

    Hanne: Salat uten noe tilbehør er ikke like godt, så ja vi må helt klart unne oss det.

    Lina: Tack så mycket! Gillar din blogg också 😀

    Kristine: Namesistah! Jeg legger ikke ut bilde av alt jeg spiser i løpet av en dag, så ikke ta det som en fullverdig matdagbok! Jeg forsyner meg dessuten to og flere ganger innimellom 😉 Nå er jeg jo på deff så det er klart jeg ikke spiser like mye som vanlig.
    Mitt forslag angående trening er å fortsette å trene som du gjør nå da det har gitt deg bra fremgang og det tydeligvis er noe du trives med. Pass på at du fortsatt trener tungt innimellom og ikke begynner med for lett/mange reps.
    Hvor mye kardio du vil kjøre må du nesten legge opp selv, det spørs helt hvor mye du vil spise i løpet av en dag. Jo mer kardio du kjører desto mer mat kan du spise, og omvendt.
    Jeg trener nå 30-45 min kardio 5-6 ganger i uka og det funker bra – mulig jeg øker det senere.
    Fordeling mellom protein, fett og karbs er noe jeg personlig driter i. Jeg fokuserer på protein, får i meg noe fett og karbs kun i form av grønnsaker og noe havregryn. Jeg øker karbsinntaket et par ganger i uka – både for å unngå at jeg blir helt tømt, og for motivasjonens skyld. Det kan kanskje hjelpe på søtsuget ditt? Om du er flink og holder deg på underskudd 2 dager med protein og fett så spiser du mer karbohydrater (rundstykke, bolle, pasta, potet, ris) dag 3, osv. Det betyr ikke godis o.l dessverre, dette er noe du kan unne deg i moderate mengder på fre eller lør.
    Sukkerfri tyggis/sukkertøy, kesam med fun light/bær, lett-is og proteinbarer er gode erstatninger for det mer kaloririke godiset.
    Takk for det 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *