Kveldsmat

Det er da jeg spiser mesteparten av dagens matinntak nå for tiden, om kvelden – det er da jeg har tid..
Jeg kunne alltids ha laget meg x antall matpakker og hatt med rundt i butikker og midt i oppussing, men jeg synes det virker så stress.. liker helst å sitte hjemme i fred og ro :grin:

I dag hadde jeg en ren kardiodag, det ble hele 45 min med rask gange/jogging. Meget fornøyd da, og gjennomvåt av svette. Jeg er fortsatt støl i bena etter søndag og kjenner det litt i ryggen etter i går så da passet det fint, i morgen blir det ben igjen :twisted:

Dette ble middagen i dag; Omelett med purre, lett-ost og currytunfisk
Det er det som er så genialt med omelett – at man kan stort sett ha i det meste man vil i alle variasjoner.
img_9729
«Dessert»
img_9731

6 tanker om “Kveldsmat

  1. avatarHanne

    Diett-dessert 😀
    Det ble omelett på meg og i går gitt, god kveldsmat det. Eneste tabben jeg gjorde var å forsøke å bruke opp litt av restene fra helga, dvs jeg hadde revet ost og en ts bacon oppi, og det ble rett og slett for mye av det gode 😕 Ja, det KAN bli for fett 😆

    Godt det bare kommer mer og mer bær i butikkene nå, så kan du spise søtt uten å bryte dietten 8)

  2. avatarCL

    Jeg skulle ønske jeg hadde fått til den måten din å legge opp spisingen på, for jeg har jo mye mer lyst på mat på ettermiddag/kveld enn på morgenen og dagen. Har du alltid gjort det på denne måten, eller har det vært en tilvenning for deg også? Og hvor lang tid tok det?
    Jeg funker ikke uten frokosst nemlig. Og på jobb funker jeg heller ikke uten mat. Men mulig det er en vanesak?
    Jeg vet du tenker kcal inn i forhold til kacl ut. Er du veldig nøye med å ikke spise før etter et spesielt klokkeslett, eller vil det funke med litt mat tidlig på dagen og resten av kcal på kvelden?

  3. avatarMalin

    Det er rart hvor forskjellige vi er, å alikevel får vi det printa inn at frokost MÅ man ha..
    Jeg er en av de da. Jeg er sjelden sulten så tidlig, men vet at skal kroppen og magen min fungrere så trenger jeg mat.

    Prøvde meg en stund med å vente med første måltid til lunsj (da jeg virkelig var sulten) men ingen stor suksess 😕
    Jeg har funnet ut at å drikke frokost går fint og mye lettere.
    Og med så mye gode bær og frukter nå om sommeren blir det mye smoothies framover 🙂

  4. avatarMaggi

    Hvor mange gram protein får du i deg i løpet av en dag, Kristine? Jeg leste noe på iform.no, om at man, hvis man skal bygge, må få i seg MINST 3,4 gram protein per kroppsvekt. Det betyr at jeg skal ha i meg litt over 200 gram protein om dagen. Det er ganske så mye… nå ligger jeg på rundt 190-200. Er det bra om man vil bygge muskler? Eller burde jeg kjøpe meg proteinpulver?

  5. avatarMargrethe

    Hvor kjøper du lett ostkaka fra Sverige? Er det frysevare eller hvor finner jeg den i butikken?
    Jeg skal til på harrytur til helgen 😆 Hva annet vil du anbefalle å kjøpe i nabolandet? 😉

  6. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Hanne: Ja det er nesten en fornærmelse å bruke ordet dessert om noe så stusselig :mrgreen:
    Hehe, det kan faktisk bli for mye av det gode ja, det gjelder egentlig alt! Selv om noe krever mer enn andre ting..
    Jeg har allerede spist en del jordbær og moreller fra fruktfatet på jobben – nam!

    CL: Jeg har vel aldri likt å spise frokost da jeg ikke er noe sulten så tidlig, så jeg hoppet ofte over det da jeg var yngre. Hadde dårlig samvittighet for det, men nå føler jeg en stor lettelse.
    Om du ikke funker uten frokost, så synes jeg du skal fortsette å spise det. Det er en vanesak å gå uten ja, og det er også en vanesak (og noe jeg anser som bra – til en viss grad) å tørre å kjenne på sultfølelsen. Det tar en ukes tid å venne seg til det.
    Jeg spiser lunsj om jeg blir veldig sulten, og frukt spiser jeg på jobb så og si hver dag.
    Jeg tenker aldri over klokkeslett, det spiller nemlig ingen rolle. Jeg har akkurat spist nå jeg 😀

    Malin: Kroppen og magen min har det så mye bedre uten, og jeg fungerer bedre før lunsj enn etter 🙂 Så det er godt vi kan velge det som passer oss best ja.
    Åh ja, skikkelige sommerfrukter som jordbær, bringebær, moreller.. mmm!

    Maggi: For å være helt ærlig så vet jeg ikke. Jeg regner ikke på det.. men spiser mest protein så regner med at det ligger på ca 2g per kroppsvekt. Du trenger ikke noe mer enn det 😉

    Margrethe: Det er ikke frysevare (men jeg fryser de når jeg kommer hjem), de ligger like ved osten tror jeg.. De er kjempegode, de varmes i ovnen – mm!
    Her er noen flere tips; http://www.kriweb.no/?p=328

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *