Det er bare å holde seg fast

.. her går det unna!

I helgen har det skjedd litt av hvert, jeg har begynt å stå opp tidligere i helgene for å få mest mulig ut av dagen. Det har resultert i meget lange dager og følelsen av å være med på et hurtigtog man aldri kommer seg av. Det blir forhåpentligvis roligere om en ukes tid, alt skjer gjerne på en gang men vi har heldigvis fått gjort mye allerede.

Det aller beste denne helgen var at mitt lille tantebarn bestemte seg for å komme litt tidligere enn planlagt, nydelig liten jente  ♥

I går fikk jeg trent ben og det var etterlengtet! Mange reps på strakmark og få reps på bøy. Avsluttet med lårcurl og mage. Jeg er skikkelig støl på bakside ben i dag, digg!

Deretter gikk turen til huset hvor maling og oppussing fortsatte, vi flytter forhåpentligvis inn om 2 uker – så oppussingspratet vil nok fortsette litt til :mrgreen:
Alt er litt kaos der nå.. men til dere som ville se spisestuen:
Her er i hvert fall skjenken, det er også et skap og et spisebord + 8 stoler – kan heller ta bilde av alt når det er på plass.
img_9699

På kvelden fikk vi hilst på nye, skjønne verdensborgeren og deretter hjem for å spise etterlengtet MAT. Det blir lang faste på meg om dagen, men det er sånn det får bli disse dagene.. jeg har ingen problemer med å fylle realt på når jeg kommer hjem om kvelden så ingen fare :mrgreen:

Det ble salat med skinke som jeg slukte i meg før jeg orket å ta bilde, og en hel svensk lätt ostkaka på 300g med lett syltetøy.. mmm!
img_9716

Nå har jeg akkurat trent litt kardio + rygg og skuldre, og nå venter litt mer maling!
Ha en fin dag!

9 tanker om “Det er bare å holde seg fast

  1. avatarYvonne

    Flink du er ! 😀 Dere får sikkert en fin lys spisestue, virker i vertfall sånn. 😛 fint med lyse farger blir ikke ting så trist å mørkt 😛 Ha en strålende dag!!

  2. avatarAnnbjørg

    Liker du også hvite møbler? Fin skjenk, og jeg elsker hvitt. 😀 Mye styr når man skal flytte og pusse opp ja. Men det er gøy. Og deilig når man kan roe litt ned etterpå, å være stolt av innsatsen sin, hehe. Vi har bygd hus, det ble ferdig for et år siden. Nå er det garasje som bygges. Deretter må vi fikse hage…blir man noengang ferdig? 🙂

    Gratulerer med tantebarnet! 😉

  3. avatarKristine

    Det virker som om livet går riktig vei for deg. Ny liglighet og ny konkuranse – spennende :mrgreen:

    I innlegget om ‘Min deff’ skriver du at du har 1 til 2 dager i uken hvor du spiser mer karbohydrater. Hvordan fungerer det og hva slags karbohydrater er det du spiser da? Betyr det også at de to dagene ligger du generelt litt høyere på kaloriene også? Jeg har hørt så mye forskjellig når det kommer til spisedager. Noen mener du burde ha det, mens andre mener at det er unødvendig, noen mener du skal holde deg til fullkorns produkter, mens andre mener det er best å holde seg til vanlige hveteprodukter og ris/poteter, noen sier at du skal kutte litt ned på fett og proteinene de dagene du karber opp, mens andre sier at du skal holde proteiner og fett likt som andre dager slik at kroppen får flere kalorie og et kick i forbrenningen. Det er så mye forkskjellig innformasjon, og vanskelig å vite hva som er riktig. Du virker som en flott jente med bena godt plantet på bakken med mye innformasjon og erfaring, og jeg stoler og tror på det meste du skriver. Velger defor å spørre deg, slik at jeg vet at jeg får et vettu svar 🙂

    Lurer også på hvilke mageøvelser du liker best? Magerutene begynner å komme frem på øverste del av magen, men jeg sliter veldig mye med den nederste delen. Hvilke øvelser anbealler du for nedre del av magen?

    Takk for alt jeg lærer av deg. Du er et stor forbilde :mrgreen: Må ærlig innrømme at jeg har sommerfugler i magen på dine vegne med tanke på konkuranse! Jeg så deg på scenen forje gang, og skal dessidert få det med meg i år også 😀 😀

  4. avatarCL

    Gratulerer med tantebarnet 😀 De helt nye babyene er helt fantastisk søte! Ble tante selv rett før helga, og det er noe spesielt å holde en som bare er noen dager gammel 😀

    Flott sjenk. Regner med at resten av spisestuen også blir lekker!!!!!!! Gleder meg til å se mer bilder 😀

  5. avatarSiv

    Hei,
    Jeg søker alltid til din blogg for inspirasjon og motivasjon 🙂
    Lurer på en ting, teller du kcal eller følger du sult-/metthetsfølelsen? Det virker som du har det ganske avslappet med tanke på mat men til tider så skriver du om antall kcal og derfor lurer jeg. Selv så prøver jeg å spise når jeg er sulten, noe som tidvis er ofte, tidvis sjeldnere, er ikke så lenge mett når jeg spiser kjøtt og grønt, så innimellom blir det ganske hyppig. Jeg er helt elendig på å telle kcal så jeg vet jo ikke om jeg får i meg nok mat, eller evt for lite. Og behovet varierer jo fra dag til dag alt etter hva man gjør, hvilken aktivitet man har. Synes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre, har du et enkelt råd til meg kanskje?

  6. avatarMalin

    Nydelig skjenk 🙂
    Er det shabby chic-stilen du henger deg på?
    Det er så mye fint å velge i, at det går helt i surr for meg.
    Vil ha ALT :mrgreen:

  7. avatarSilje

    Så flinke dere er med oppussing 😎 Synes forøvrig det er veldig gøy at du skal konkurrere i år også! Gleder meg mye til å se deg på scenen igjen 🙂

    Hvor får man forresten tak i den ostekaken? Bare i Sverige? 🙁 Den så jo helt nydelig ut :mrgreen:

  8. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Yvonne: Det blir mye lyst ja, liker det best sånn 😀

    Kristina89: Det var det absolutt!

    Annbjørg: Ja, nå har det blitt en del hvite møbler (spisestue og kjøkkenbord+stoler) og de er så fine. Jeg har stor sett mørkebrune i leiligheten min nå, så er veldig klar for litt lysere tilværelse :mrgreen:
    Nei, det har jeg fått høre en del ganger nå: Når man eier et hus, så blir man aldri ferdig 😉

    Kristine: Dette med spisedager varierer så utrolig mye, så du må nesten finne ut hva du vil og hva som passer deg. Det jeg skriver om her med 1-2 dager med oppkarbing er på konkurransedeff og ikke vanligvis. Når jeg er på konk.deff så har jeg ingen store spisedager, men velger heller bra karbs (pasta, havregryn) og «sunt godt» (proteinbar, lett-is o.l). Jeg holder meg stort sett i underskudd selv på de dagene, går ikke noe særlig over enn 800-1000 kcal.
    Når jeg ikke er på deff, men fortsatt vil ned 1-2 kilo før sommeren så har jeg gjerne en dag i uka hvor jeg spiser godis, sjokolade eller is (og går gjerne skyhøyt på inntaket 😆 ). Da trenger man ikke å være like streng.
    Jeg liker sit-ups i skråbenk med vektskive, og på ball.
    Tusen takk! Jeg gleder meg 🙂

    CL: Tusen takk, gratulerer så mye til deg og!

    Siv: I og med at jeg vet sånn ca hva det jeg vanligvis spiser inneholder, så holder jeg et lett overslag i hodet. Veiing av mat og detaljer ang. dette holder jeg meg langt unna.
    Jeg velger å faste om morgenen og spiser derfor mesteparten på ettermiddagen da jeg er mest sulten, så i prinsippet kan man vel si at jeg spiser når jeg er sulten – det er derfor jeg hopper over frokost kl 6 om morgenen.
    Jeg anbefaler deg å sjekke litt innhold på de matvarene du vanligvis spiser om dagen bare for å vite at du ikke får i deg for lite om dagen (eller for mye). Grønnsaker inneholder svært lite kcal og en kyllingfilet er typ 130, så det sier seg selv at et måltid på til sammen 200 kcal er veldig lite. Det er derfor jeg alltid spiser oppimot 300g med kjøtt – for å bli ordentlig mett 😀 Jeg ser ikke noe poeng i å småspise hele tiden, det er lettere å holde styr på 3-4 måltider.
    De dagene du er i mye aktivitet/trener så pass på å få i deg godt med mat etter trening. De dagene du har lavt aktivitetsnivå så kan du godt vente til middag.

    Malin: Takk! Ja, det blir litt shabby chic stil nå – det er så utrolig mye fint! Jeg henger meg ikke på det mest ekstreme, det blir litt for sterilt og hvitt for meg. Men hvite møbler, rokokkobord og romantiske innslag blir det 😀

    Silje: Jeg gleder meg til konkurranse jeg og 😉
    Ja, kan bare kjøpes i Sverige..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *