Kardiodag

I dag føler jeg meg kardioflink, og ikke minst opplagt. Man skulle tro at man blir sliten av mye kardio, men etter en liten hvilepause har man mer energi enn før man startet! Det hadde i hvert fall jeg i dag, selv om jeg nå sitter her med stumpen godt plantet i sofaen..:roll:

Kjørte raskt igjennom mine to fokusområder i dag; ryggbredde og bakside ben.
Deretter gikk jeg 10 min på mølle og 25 min på ellipsemaskin. Etter dette gikk jeg 1 times rask gange med hunden, akkurat passe vær – solskinn med litt kjølende vind.

Middag i dag ble «omelettpizza»
3 hvitter + 1 helt egg
Mais
Purre
Kalkunkinke
Lett-ost
Jeg steker den som vanlig i liten stekepanne, men har den i tillegg inn i ovnen på 200 grader i 10-12 min slik at den blir helt gjennomstekt – også på toppen. Det verste jeg vet er halvslapp/våt omelett.
img_8786
Fun-light får jeg nok i meg hver dag i form av saft eller i kesam. Jeg liker å ha noen smaker å velge imellom..
img_8783

I går hadde jeg en god benøkt, nok en gang fokus på bakside med strakmark og lårcurl. Kjørte også 30 min på mølla (som vanlig).
Mat etter jobb i går;
Etter trening – salat m/kalkunskinke
img_8773
Middag – tacosalat (vi snakker stor porsjon, 250-300g karbonadedeig)
img_8774
Dessert – vaniljekesam med sukrin, havregryn og linfrø
img_8781

Et snikfoto etter god-vond massasje. Jeg synes bildet var kult ved første øyekast, men jo mer jeg ser desto mer freaky blir ryggraden :shock: Jeg ligger på en pute, sikkert derfor.
img_8758

13 tanker om “Kardiodag

  1. avatarMalin

    Oi, det ser jo nesten ut om du har pukkelrygg 😯
    Men rekner med det er vinkelen.. 😆

    Saft-gele `en fallt veldig i smak her i hus, men siden samboer ikke er så fan av fun-light saften, så har jeg prøvd med husholdnings-saft light. Blir spennende å prøve 😎

    Kos deg i sofaen :mrgreen:

  2. avatarMarielle

    Ryggtykkelse har du så definitivt!!! 😉

    Mye god mat over her, og enig med deg; våt omelett er ikke noe godt…

    Ellers kan jeg jo tipse deg om at Mega har salg på IIIS
    (Diplom-is —> Dream is!) Løp og kjøp! 😉 hihi..

  3. avatarsynnøve

    Nyydelig rygg! :mrgreen:
    Du disker jo opp med de lekreste retter 😎 Jeg skal definitivt prøve pizzaomeletten!

    …beskjedent utvalg av fun saft må jeg si… 😆

  4. avatarcathrine

    Hohoho; om Funlight produsentene går med overskudd synes jeg du skal få creds!!Alltid beredt såg det ut som, litt fristende hylle må jeg si.. 😯 Synes ryggbildet var kult jeg!! :mrgreen:
    PS:Sånn vaniljekesam har jeg ikke sett i Bergen!!!Duste%&/(&%by….

  5. avatarVidar

    Hvor mye/mange ganger i uka trener du kardio? Syntes det er litt vanskelig å finne rette balansen mellom styrke og kardiotrening. Målet mitt er mer muskelmasse og minst mulig fettprosent siden jeg har litt for mye rundt magen. Trener styrke 4 ganger i uka + kjører 1 dag kardio med hard intervall. Er det nok?

  6. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Malin: Det er nok puta under som gjør det 😆
    Det blir nok like godt med den, kanskje til og med bedre?

    Marielle: Nei usj, når det siver væske ut av omeletten..
    Aha! Jeg skal nok spise litt is i helgen, takk for tips.

    Synnøve: Takk! Ja, du må prøve den – blir fast og fin i ovnen 😀

    Cathrine: Det er jo så godt å variere på smaken, takker Sverige for mange flere smaker 😎
    Det kommer sikkert, tok en ukes tid før det kom i butikkene her hvor jeg bor.

    Vidar: Jeg trener kardio 4-5 ganger i uka, det er noe jeg synes er viktig å fortsette med og ikke kun gjøre noen uker i året. Man trenger såklart ikke å gjøre det så ofte, man må nesten finne ut hva man både vil og føler man trenger.
    For å få ned fettprosenten MÅ man ikke kjøre kardio, men man kan til gjengjeld spise litt mer og magefettet slipper lettere. Dessuten handler det også om kondisjon, velvære og helsefordeler. Et kcalunderskudd på -500 om dagen og du vil gå ned i fettmasse – uavhengig om du har spist mindre+ingen kardio eller spist litt mer+kardio.

  7. avatarcathrine

    Hjelpe meg.. jeg går i butikken og hva ser jeg.. mager vaniljekesam, skal si de var effektive, bare et par timer etter jeg hadde sutret over at det ikke var i butikkene her var de jo på plass….. 😯 🙄 😆

  8. avatarragii

    Spiser du bare kyllingsalat etter trening? Er ikke det litt tynt? Burde du ikke ha proteiner og mer karbo? Eller var dette etter kardio kanskje? Bare lurer vet du 😉

  9. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Cathrine: Så fint, da løste det seg kjapt :mrgreen:

    Ragii: Skinkesalat ja, spiste middag ikke så lenge etter det. Jeg passer på å få i meg noe proteinrikt etter treningen (som regel kesam, egg e.l), det er det som er viktigst for meg. Jeg trener ikke så mye/lenge kardio at jeg tømmer glykogenlagrene og har derfor ikke noe behov for store karbomengder. Hver sin måte å gjøre ting på 😀

  10. avatarThale

    kardio er så godt, og dørstokkmilen kan være akk, så lang 🙄 men det er helt sant at man blir mye mer opplagt. om jeg trener kardio etter kl åtte på kvelden før jeg ikke sove før klokken er ett-to 😆

    pen rygg :mrgreen:

  11. avatarEmilie

    Hei Kristine. Bloggen din er så fargerik og koselig å lese. Beundrer måten du greier å være personlig uten å være privat. Også er det veldig koselig at du alltid svarer på kommentarer. (: Men et spørsmål, når du sier at du kjører kardio 5 ganger i uka, er det snakk om gåturer/løping/sykling eller? Gleder meg til neste innlegg 😀

  12. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Thale: Altfor lang noen ganger..hehe, men meget godt etterpå ja. Har funnet ut (til min store forferdelse) at dette med mer energi etter aktivtet også gjelder for hunder. Jo flere turer, desto mer mas.

    BlondeJulie: Tusen takk 😀 Bra!

    Emilie: Hei! Takk! Jeg liker å svare leserne og ha litt kontakt utad, mye derfor jeg velger å ha blogg og.
    Til nå har det variert mellom; dansing/ballett, rask gange ute og rask gange på mølle (som det som oftest blir). Aldri løping, det blir (dessverre) for tungt for meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *