Gjeesp

Jeg har opparbeidet et ganske så stort underskudd når det gjelder søvn denne uken, jeg lå og stirret i taket i flere timer her om natten.. helt sprøtt, fantes ikke trøtt. Så det ble sånn ca 2 timer med søvn. Og de påfølgende nettene har jeg hatt mareritt – som jeg ofte har. Man får aldri «tatt igjen» søvn, gjør man vel?
Jeg har klaget på dette før og jeg har bedyret at jeg skal prøve ut meditasjon, men har jeg klart å få ut fingeren? Nei :roll:

Dagsferske bilder av ryggen; forskjellig vinkler
img_7747
img_7755img_7754
Litt tøft med ovenfra da :cool: (Og en hvit solariumsflekk ser jeg..) Jeg bruker for øvrig betakaroten for brunfargen, hjelper faktisk til å beholde den lenger.

Etter trening-omelett:
imgp7505imgp7506
3 hvitter
Litt lett-ost
Kalkunpålegg
Paprika
Mais (u/tilsatt sukker!)

Må alltid ha litt salat ved siden av, og krydre med piffi-krydder – nam!
(Og en proteincookie til dessert) :razz:

Her er en enkel laksemiddag fra tidligere i uka:
img_7689
Veldig fornøyd med at jeg har funnet mais u/tilsatt sukker! Jeg pleide å steke blomkål+brokkoli blandingen, men det er både raskere og bedre å fosskoke i ett par minutter.

Nå er forresten selvangivelsen levert! Jeg gleder meg til juni!

16 tanker om “Gjeesp

  1. avatarKristina

    Sykt bra rygg på deg Kristine!!Wow sier jeg bare! Håper absolutt å se deg på scenen igjen 😛

  2. avatarThale

    kanonfin rygg 😀 synes du betakaroten hjelper? har hørt litt historier om folk som blir mer oransje 😆 mulig det er litt individuelt.

  3. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Kristina: Tusen takk! 😀

    Thale: Ja, faktisk.. men om det er placeboeffekt er jeg ikke sikker på. Føler ihvertfall at jeg har beholdt brunfargen lenge nå, har tatt sol kun en gang på snart 1 måned.
    Ikke oransje – enda 😆

  4. avatarØyvind

    Hei !
    Jeg ble gjort oppmerksom på bloggen din av en kollega, mange flotte oppskrifter her for meg som er diabetiker!

    Hvor var det du fant mais uten sukker?, du har vel ikke funnet bønner som ikke ligger i sukkerlake også vel?

  5. avatarCathrine

    Jeg er helt enig med deg hva angående juni.. hehe..GLEDER MEG! :mrgreen:
    Hva søvn angår sier de jo at det ikke går an ta det igjen men.. ehh..jeg velger holde en knapp på at det er tull 🙄 😀 Sov godt Kristine! 😎

  6. avatarCharlotte

    Så flott du ser ut! Og denne bloggen blir bare bedre og bedre.

    Hvor mange treningsøkter har du i uken? Og hvor mange av dem er styrketrening?

    Ha en super langhelg!

  7. avatarbeate

    nydelig:-)

    kan du prøve å forklare hvordan du flekser på bildene?:) prøver meg i speilet for å om styrketreningen har noen effekt,men vet ikke helt hvordan jeg skal «få det frem»..

  8. avatarkarin

    🙂 knallfin rygg!!!! 😯 🙂

    spm: blir du matlei? blir ofte til at jeg må presse i meg mat, vil heller spise en eple enn en middag for å si det sånn. 🙂 Men vet jo at man må ha middager og protein. Tips kanskje? 🙂 💡

    God torsdag!

  9. avatarAnya

    Har du prøvd ZMA? Det er endel som får bedre søvn av det 🙂 Ellers er betakaroten genialt for den som har lys/ømfindtlig hud eller bare tungt for å bli brun.. Jeg brukte det en mnd før sydentur i fjor, og har aldri vært brunere 🙂 Skal på sunkost i dag og kjøpe mer!
    Ha en flott dag Kristine!

  10. avatarBella

    Nydelig rygg! 😀 Funker betakaroten om man bare bruker selvbruning? Sånn at fargen holder lenger?

  11. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Øyvind: Så bra! Maisen fant jeg på kiwi, litt bortgjemt. Det er av merket «Eldorado». Er ikke så glad i bønner..

    Cathrine: Skatt+feriepenger=god sommer! 😆
    I natt sov jeg endelig godt!

    Charlotte: Takk! Jeg har ca 8 treningsøkter i uka, 4 av de er styrketrening (2-splitt x2).
    God langhelg!

    Beate: Åh, hvordan skal jeg forklare det..
    Først trekk opp/stram skuldrene (ikke slik at de kommer under ørene), men mer det som skjer når man tar et godt innpust og brystet litt frem. Deretter prøver man å stramme ryggen og musklene under armhulen utover, ikke fuglevingene sammen. Len deg heller litt tilbake enn forover.
    Noen som forklarer bedre? 🙂

    Martine: Takk *klemme*

    Karin: Jeg kan ikke akkurat si det nei.. hehe, jeg setter veldig pris på mat på ettermiddagen/kvelden. Jeg er derimot matlei om morgenen, og da spiser jeg kun frukt, nøtter o.l.
    En stor proteinbar er bedre enn et eple om du først vil ha noe enkelt innimellom. Ellers er både egg, skinke, nøtter, kesam, cottage cheese, tunfisk enkle matvarer som man ikke behøver å tilberede i noen stor grad.

    Anya: Jeg har tatt det kun en gang, og da fikk jeg psyko mareritt.. men det har jeg forsåvidt ofte uansett, så kanskje jeg skal prøve det mer.
    Betakaroten hjelper faktisk litt ja!
    God helg!

    Bella: Takk! Nei, betakaroten hjelper kun på bevaring av fargen om man soler seg/solarium.

  12. avatarsynnøve

    Ryggen din er akkurat sånn jeg vil ha! :mrgreen:
    Nice brunfarve også.., kanskje jeg bør begynne med betakaroten, i og med at jeg ikke har råd til å ta sol mer enn 1 gang per mnd.. 😆

    ..og neste lønning SKAL jeg kjøpe disse etterlengtede cookiesene 😎 !!

  13. avatarKriweb

    Anonym: Den sto i ca 20 min på 200 grader. Trenger ikke så lang tid i og med at det ikke er noen pastaplater i den.

    Synnøve: Så snill du er, takk.
    ..gled deg 😎

  14. avatarJane

    Bloggen din og bildene av maten du spiser får meg til å innse at det ikke behøver å være kjedelig å spise sunt! Kjempefin blogg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *