De siste dagers mattips

Laks m/salat, rødløk og mangocurrysaus:img_5062

 

Svinefilet m/eple, ingefær, rødløk, purre, paprika og kokos:

img_5109

Cottage cheese med lett syltetøy, banan, rosiner, sukrin og kanel (etter trening)

img_5119

Og så til salatbuffet! Veldig bra når man ikke klarer å bestemme seg for hva slags salat man vil ha, altså hvilken proteinkilde man ønsker.
Jeg pleier å lage i stand en stor salatbolle med alle ønskede grønnsaker, deretter setter jeg frem mange forskjellige proteinkilder og spiser mange små salater – alle med forskjellig tilbehør. Nam!

img_5092img_5093
img_5091
img_5089
Skinke, reker, ost, egg, tunfisk osv.

Jeg spiste en tunfisksalat med egg:
img_5095

En med kalkunskinke:
img_5105

.. og senere det ble også en med litt ost, og en med reker 😀

11 tanker om “De siste dagers mattips

  1. avatarHanne

    Salatbuffeen er ganske så genial 😀
    Kjæresten og jeg kjørte koldtbordvarianten i påsken, med helstekt roastbeef i skiver, eggerøre og masse grønt til, pluss litt mindre sunt tilbehør i form av potetsalat og grove rundtstykker, hehe, naaam!

    Vi har en flott salatbar på skolen, bare synd det blir så dyrt å handle lunsj «ute» hver dag 😐

  2. avatarThale

    NAM :mrgreen:

    hanne: vi har ikke salatbar nede hos oss. hørte noen rykter om at det ble vurdert å melde kantinen på «hellstrøm rydder opp» 😆

  3. avatarKattemor

    Hei! Tenkte å slenge inn ett spm til deg. Jeg er ei jente som trener mye styrke og kardio, går på diett. Prøver å gå ned noen kilo. Men dette viser seg å være veeeldg vanskelig 👿 Ser att jeg kanskje krymper litt inn, klærne sitter litt løsere. Men vekte står BOM fast!! Er inne i min 8. uke nå, og siste 4 uker har vekte vært akkurat det samme! Ingenting skjer.. er jeg unormal? Eller er det sånn at de 10 mandlene jeg spiste for mye vil påvirke slik at det ikke blir noe vektnedgang denne uka?
    Takk for svar 🙂

  4. avatarTherese

    Hvor kjøper du den mango/curry sausen din? Hvilket merke er det?

    Har bare funnet mango/curry krydder på Ultra, som smaker veeeeldig godt, men hadde vært godt med litt variasjon med saus av og til og.. 🙂

  5. avatarAH

    Hei Kristine

    Veldig morsomt å lese bloggen din.
    Et smp om noe helt annet – bildene dine, hvordan får du «rammer» på bildene dine? Er det photoshop eller en finksjon i bloggen?

    Hilsen data Amatør:)

  6. avatarKriweb

    Aurora: Det er lett-thousand island dressing

    Exhale_: Er ikke det hovedsaklig i korv? Uansett, jeg spiser ikke kjøttpålegg i store mengder så det er nok ingen fare.
    Tøs betyr for øvrig noe annet på norsk :mrgreen:

    Hanni: Ja, ser at vi har lik smak :mrgreen:

    Hanne: Der var bloggen din ja! Koldtbord er digg, så godt å plukke det man vil ha.
    Vil helst kjøpe salat til lunsj på jobb hver dag selv, men har nå begynt å ha noen dager med enten bare frukt, rett-i-koppen eller rett og slett ingenting (seriøse IF-dager).

    Thale: Sure is!

    Kattemor: Det viktigste her er at du ser forskjell i speilet og merker den på klærne. Det beste er å skynde seg langsomt, da er det lettere å venne seg til den nye livsstilen og holde kiloene av.
    Om vekten har stått stille i 4 uker så betyr det kanskje at du har begynt å spise gradvis litt mer slik at du er i en slags balanse. Jeg ville ha tatt en titt over kostholdet igjen, vet du at du er i minus hver dag?
    Om du startet med styrketrening nylig, så kan det være økt fremgang i muskulaturen som gir utslag på vekten.
    Et tips; ta bilder annenhver uke (samme positur, samme lys), slik er det lettere å se om det skjer noe – man kan ikke alltid gå etter tallet vekten viser.

    Therese: Sverige har mange slike gode kaldsauser, et tips neste gang du tar deg en harrytur. Ellers har Heinz en mangocurrysaus, den får man kjøpt i vanlig butikk – jeg kjøpte på Coop Mega.

    AH: Jeg bruker photoscape, gratis å laste ned

    Anonym: Bare hyggelig! 😀

    Guri: Jeg er ikke helt inn i dette med off/on season form, jeg har liksom en trivselsform året rundt (konkurrerte jo bare i fjor).
    Før jeg begynte å trene styrke så hadde jeg ca 18, etter noen måneder var den nede på ca 15. Jeg tipper at den er rundt det nå også. Jeg er 168 cm.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *