Et friskt pust

Om du noen gang blir lei av det svette helsestudioet så finnes det så utrolig mange alternativer for å få opp pulsen ute i naturen;

Gå i fjellet
Jogge på stranden
Løpe i skogen
Gå med barnevogn
Gå opp/ned trapper
..og listen er lang..

Jeg har vært i Stavanger denne helgen og misunner både de fine fjellene og den herlige stranda de har.
Den ene dagen gikk vi en liten tur opp Dalsnuten (været var ikke bra nok for Prekestolen, dessverre) og dagen etter var vi en tur på stranda.
img_36771
Om man ikke bryr seg om stort om det aktive ved å være ute, så hjelper det i hvert fall på humøret. Det er ikke nødvendig å se på alt som trening heller, la det heller være en bonus.
Vi går endelig en lysere tid i møte, det betyr mer utetid for min del i hvert fall. Ut av hiet!
img_3897img_39241

Etter å ha kost seg med x antall kilo godteri ++ så var det godt å komme hjem til rutiner igjen.. Det er det som er så godt med en litt strikt hverdag, da smaker det ekstra godt med stor frokost, pizza og skikkelig godiskvelder :wink: 
Ellers hadde det blitt en vane, en vond vane.

Se torsken! Ferdigmarinert og krydret.
img_3941

7 tanker om “Et friskt pust

  1. avatarMalin

    Ser ut som du har kost deg masse 🙂
    Gleder meg til det blir litt varmere å det går ann å bruke stranda enda mer. Å ikke minst sjøen :mrgreen:

  2. avatarMalin

    Det må du gjøre, da er jo byen på sitt fineste 😀

    Å det er litt trist å innrømme det, men jeg er ikke like flink til å bruke den flotte naturen som er. Så det er godt det kommer besøkende som setter pris på den 😉

  3. avatarEmilie

    Hei Kristine. Ser ut som du har hatt en velfortjent miniferie 😉 Lurer på om du kanskje kunne hjulpet meg litt? Vet du har trent mye opp igjennom og undrer om du har opplevd noe lignende; jeg har fortiden kjent endel på smerter i korsryggen. Kjenner ikke noe ubehag under trening men etterpå og særlig noen timer etter jeg har trent og påfølgende dag.. Så forsvinner det igjen men kommer tilbake etter neste trening.
    Trener 3 helkroppsøkter i uka og har hatt super fremgang med masse trykk og motivasjon. Prøver å være nøye med teknikk og være veldig forsiktig med ryggen min.. Derfor blir jeg veldig bekymra når jeg plutselig opplever slike smerter.

    Vet at du ikke er lege eller noe sånt, men kanskje du har noe erfaringer eller kjenner til noen som har opplevd noe lignende? Kan ryggen være overtrent? Noen tips? Håper dette ikke ble fir mye 🙄

  4. avatarHanne/Q.

    Ah..Stavanger er herlig! Synes du burde ta turen dit mens det er sandvolleyball eller under gladmatfestivalen. Da blir det kanskje litt vel mye folk, men stemninga er helt fantastisk 😀

    Jeg var på Jørpeland i helga, og det ser ut som om dere fikk finere vær enn oss ja..kremt..

  5. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Ella: Takk 🙂

    Emilie: Jeg har aldri hatt problemer med korsryggen, kun øvre rygg og til tider skuldre.
    Skjer det etter hver trening uansett hva? Det kan godt være at du har lagt deg til en skev/unormal stilling ved f.eks strakmark eller vanlig mark. Man skal ikke kjenne det noe særlig i ryggen ved strakmark, her er det bakside ben og gluteus som skal jobbe. Jeg vet ikke hvor mange dager i uken du trener rygg, men du kan jo la det gå noen dager hvor den får helt ro og se om det blir noe bedre. Det er mest antagelig fordi den er sliten.

    Hanne: Jeg har vært der 2 ganger om sommeren, helt fantastisk. Jeg har gått glipp av gladmaten, men strandvolleyn langs brygga har jeg fått med meg 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *