Trening som terapi

I dag sto jeg opp på feil fot.. kjip følelse, lett irritabel. En dag som de fleste av oss har innimellom og som vi virkelig gjør alt for å snu om på. Det er ikke alltid man lykkes med det, og man går rundt som et lite minimonster og knurrer til alle som prøver å få opp humøret.
Jeg bestemte meg også for at jeg ikke skulle trene, det skulle  ikke denne lille gneldra nei :roll: 
Meen jeg fant heldigvis viljen, den som vil meg godt og kom meg avgårde.

Det ble litt kardio på mølla – 25 min med stigning -, småjogget mot slutten for å få ut litt frustrasjon – deilig! Hjertet er alltid litt løpsk etter at jeg er ferdig, så blir bare svettere og svettere for hvert minutt i etterkant. Det er som oftest da jeg trener styrke og jeg ser ikke god ut :twisted:
Dessuten snufser og hoster jeg fortsatt.. vet selv hva jeg hadde tenkt om jeg hadde hørt noen andre gjøre det; se og kom deg hjem og bli frisk din fanatiker! :lol: Men jeg føler meg relativt bra nå.

Det ble en god beinøkt med fokus på strakmark og knebøy, liggende lårcurl og leg.ext etterpå. Skal forresten bli flinkere til å kjøre noen øvelser med ett og ett bein, har lest mye positivt om det.

Ihvertfall, som overskriften sier, så hjalp denne økten så utrolig mye på humøret. Allerede etter kardio føltes det bedre, og strakmarken gikk svært bra. Følte meg sliten, svett, glad, og flere kg lettere på vei hjem igjen.
Og nå sitter jeg med en god tilfredshetsfølelse. «Det är lugnt».

Jeg ser frem til en ny uke med et par nye utfordringer på jobb og gode treningsøkter.
Ønsker dere en bra uke, husk å sette deres egne delmål – små eller store.

6 tanker om “Trening som terapi

  1. avatarChristina

    Du er helt fantastisk Kristine! Fant bloggen din for noen uker siden, og har vært hektet siden.. Du er en inspirasjon! Takk=)

  2. avatarMia

    Hei igjen 🙂

    Må først si at du er et sjarmerende vesen 🙂 hihi.

    Også lurte jeg på om du skal konkurrere i år? Sandefjord, oslo grand prix eller nm?

  3. avatarPinglo

    Hehe, tror de fleste er vant til litt snufs og host på treningssenteret i denne årstiden her.

    Men det er sant det du sier, selv de dagene der man egentlig ikke har lyst til noenting, er det godt å få kommet seg ut og trent, i hvertfall for humørets del.

    Ha en fin uke 🙂

  4. avatarKristina89

    takk for tips til splitt 🙂 lurte på hvilke øvelser du bruker for skuldre, spess bakside skuldre 🙂 ?

  5. avatarkriweb Innleggsforfatter

    Christina: Oj, det var hyggelig – takk 😀

    Mia: Hei! Jeg vet faktisk ikke enda, det blir ihvertfall ikke nå til våren. Det hadde vært gøy å se om den nye klassen CBB blir en hit på Oslo GP slik at man får differensiert bygging og bodyfitness bedre, da frister det i så fall mer å stille igjen. Jeg regner med at jeg har bestemt meg for videre valg i løpet av våren 😉

    Pinglo: Ja det hjelper utrolig mye, spesielt nå i denne kjipe årstiden. Bare å tenke «nei fader heller, jeg drar og trener allikevel» og så reise seg opp og dra.

    Kristina: Bare hyggelig! Jeg pleier å kjøre litt foroverbøyd sidehev (bytter på manualer og kabel) og omvendt pec-deck maskin

  6. avatarMia

    OK, Håpa å se deg skjønner du (på oslo gpx). Du er jo en glede å se på scenen lille venn 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *