Gi deg selv et spark bak

 – bare ikke altfor hardt!

Man får ofte høre at man skal/burde dra på trening selv om man egentlig ikke orker. Jeg anbefaler det selv, at man noen ganger må ta seg selv i nakkeskinnet. Det er svært sjelden at man angrer når man først har kommet seg dit, eller når man kommer hjem svett og sliten og kan gli ned i sofaen med god samvittighet.

Det er imidlertid enkelte ganger man ikke skal tvinge seg selv eller få dårlig samvittighet for å ta det med ro en dag. All trening er bra trening, så lenge man får noe ut av det.

Så husk forskjellen;

 

Du kan fint dra deg på gymmet om du er:

Slapp

Sliten

Lat

Giddalaus

Smådeppa

 

..for hvem er ikke det ofte, spesielt etter jobb/skole?

Om du ofte føler deg sliten eller er generelt litt slappfisk, så ta en ekstra titt på kostholdet ditt.
Får du i deg alt du trenger?

 

Vær så snill å ikke tvinge på deg trening om du:

Er fysisk dårlig

Gruer deg til trening

Virkelig trenger en fridag fordi du har trent mange dager på rad

 

..gjør man dette ofte nok, så blir treningen til slutt et onde man gruer seg til. Det blir som en jobb man føler at man må gjøre.

Trening skal være gøy, det skal gi en noe positivt hver gang. Og med en gang man merker at det ikke er det, vel.. da tar man et par dager fri. Man revurderer ønsker, lyst og mål og finner ut hva man virkelig vil. Det er derfor jeg velger å legge opp eget treningsprogram og trene som jeg selv ønsker, i tillegg til at jeg fortsetter med dansingen.

Lytt til deg selv og kroppen din! Hvor mange tror du har klart å komme i bra form ved å ikke like treningen?

 

Råd til de dagene man er litt lat eller slapp:

Dra direkte til trening etter jobb/skole

Få med deg en god venn/venninne som kan trene sammen med deg

Planlegg hva du skal gjøre ETTER trening

Lov deg selv at du bare skal trene i 20 min (det blir som oftest lenger når man først har kommet seg dit).
Vi er lette å lure 😉


Og til slutt:
man skal ikke trene for å kunne spise mer, man skal spise mer for å orke en god treningsøkt.

imgp3933

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *